تبلیغ شماره 1
 

خزانه داری و حسابداری وجوه جنبه ای از سازمان بوده که با سیال ترین دارایی هرشرکت که همان وجوه نقد است، مرتبط می گردد. حسابداری وجوه با بخش عمده ای از فعالیت های هر شرکت مرتبط می باشد، موضوعات گوناگونی در حسابداری وجوه وجود دارند که یادگیری آنها برای حسابداران وجوه از ضروریات است. وجوه نقد در بخش هایی از سازمان قرار دارد که عبارتند از: حساب های بانکی، صندوق های شرکت و یا با عنوان تنخواه گردان. هر کدام از این سه بخش شامل فعالیت های حسابداری مختص به خود می باشد.

از دیگر مواردی که در مبحث حسابداری وجوه به آن پرداخته مس شود فرآیندهای مربوط به تسهیلات مالی است، چراکه دریافت تسهیلات مالی در فرآیند ورود و دریافت وجوه نقد؛ و بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی در فرآیند خروح و پرداخت وجوه نقد سازمان و یا شرکت ها قرار می گیرد.

در بحث حسابداری وجوه، اوراق تجاری بهادار مانند چک و سفته به دلیل سهولت انتقال پول از جایی به جای دیگر نیز بسیار اهمیت دارد.

در این دوره حسابداری را به صورت یک سیستم اطلاعاتی در نظر گرفته که داده های مالی و اقتصادی مرتبط موسسه یا شرکت را دریافت و پس از پردازش داده ها، گزارش های خروجی مختلفی را ارائه می نماید. در واقع سیستم خزانه داری نیز یکی از زیر سیستم های اطلاعاتی حسابداری می باشد که داده هایی را دریافت نموده و پس از انجام محاسبات و پردازش ها گزارشات خروجی متنوعی را ارائه می نماید.

برخی از مطالب وعنواین مطرح شده در دوره حسابداری وجوه و خزانه داری عبارتند از:

- مفهوم وجه نقد و معیار شناخت آن

-  انواع وجوه نقد و حسابداری آنها

   * حسابداری بانک و صورت مغایرت بانکی

   * حسابداری صندوق

   * حسابداری تنخواه

-   انواع تسهیلات مالی و فرآیند حسابداری تسهیلات مالی

-  ضمانت  و اسناد تضمینی  و ثبت های حسابداری آنها

-  روش های انتقال پول در بانک ها 

-  قوانین و نکات پیرامون مباحث مربوط به چک و سفته و سایر اسناد تجاری

 
 

 

 

 

 

 

 

    1398/05/19     |     601|    
 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی