تبلیغ شماره 1

آیا پول خوشبختی می‌آورد؟

علم بهتر است یا ثروت؟ این سؤالی قدیمی است که به عنوان موضوع انشا به نسل‌های متوالی از مردم ایران داده شده و رفته‌رفته به ضرب‌المثلی برای ارزیابی ارزش پول بدل شده است. در واقع، سؤال اصلی پنهان در اینجا آن است که آیا پول می‌تواند شما را خوشبخت کند؟ پرسش از اهمیت پول، نه تنها برای مردم عادی، بلکه برای محققان نیز بسیار جدی است. آنها از زوایای متفاوت می‌کوشند تا با تحلیل مسائل مرتبط با خوشبختی به صورت‌بندی دقیقی از این مسأله دست یافته و نسبت میان ثروت و زندگی سعادتمند را نشان دهند.

 


ژن ثروتمندی

آن چیست که افراد ثروتمند از آن برخوردارند و مابقی انسان‌ها از آن بی‌بهره‌اند؟ آیا به‌دنیا آمدن در خانواده‌ای ثروتمند شرطی لازم و ضروری برای افرادی است که می‌خواهند به امنیت مالی برسند؟ تحصیلات چه سهمی در این آیندۀ درخشان دارد؟ و آیا با داشتن تنها برخی از ویژگی‌های خاص شخصیتی می‌توانیم آیندۀ یک فرد موفق ثروتمند را در خود ببینیم؟

 


مدیریت بهینه دخل و خرج خانواده ها

کلمۀ اقتصاد مشتق از واژه‌ای یونانی به معنی اقتصاد و خانواده است. چنان‌که ارسطو، فیلسوف یونانی، اقتصاد را به علم خانه‌داری تشبیه کرده است. در جوامع علمی، اقتصاد خانواده به‌عنوان یکی از شاخه‌های علم اقتصاد مورد بحث قرار می‌گیرد و سال‌هاست که این علم با هدف پیشبرد سطح توان و دانش جوامع پیشرفته در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شود. اما در ایران به این شاخه از علم اقتصاد توجه کافی نشده است. به‌نظر می‌رسد هم‌راستا با تحولات و نوآوری‌های به‌وجود آمده در سطح کشورمان، لازم است خانواده‌ها نیز به‌عنوان رکن اصلی شکل‌گیری جامعۀ پیشرفته و توسعه‌یافته، با برخی از اصول این علم آشنا شوند.


چهارخطای مالی رایج در خانواده های جوان

در سنین جوانی، زوج‌ها اغلب نسبت به خطرات آینده بی‌تفاوت هستند. انرژی و روحیه جوانی باعث می‌شود دوران بازنشستگی و دشواری‌های آن از نظر زوجین دور بماند. جوانان آینده را پیش روی خود می‌بینند و از این رو ترسی در خصوص شرایط احتمالی آتی ندارند. اما مساله نگران‌کننده این است که ناآگاهی نسبت به آینده، نمی‌تواند از عواقب عدم برنامه‌ریزی و غفلت جلوگیری کند؛ چراکه نحوه خرج کردن پول در زمان جوانی و در زمان خردسالی کودکان، شرایط زندگی افراد را در دوره‌های بعدی و به خصوص در زمان رشد فرزندان تعیین خواهد کرد

 


۹ گام اساسی برای مدیریت بهتر پول

 ارزش‌های زندگی خود را بشناسید نخستین گام برای عملکرد هوشمندانه در خصوص پول آن است که ارزش‌های اصلی و مورد نظر خود را در خصوص زندگی شناسایی کنید و آنها را به دقت بررسی نمایید. این ارزش‌ها امور مادی و جسمانی، شرایط عاطفی، موقعیت اجتماعی و موارد دیگر را شامل می‌شود.


ثروت واقعی شما چقدر است ؟

افراد فقیر هزار تومان را به مانند یک هزار تومانی می‌بینند که باید آن را برای خرید کالایی که همینک مورد نیاز است به کار ببرند. اما افراد ثروتمند هزار تومان را همچون بذری می‌نگرند که باید آن را برای به دست آوردن صدها هزار تومان کاشت و در نهایت محصولی مناسب را درو کرد. این جمله مشهور که توسط نویسنده کتاب رازهای ذهن میلیونر، هارو اِکر، بیان شده رازهای فردی ثروتمند را در یک جمله کوتاه و بیانی شیوا خلاصه کرده است

 


این ترس‌ها شما را فقیر می‌کند

ترس‌های مالی همچون هر ترس دیگر باعث توقف رشد می‌شوند و شما را فقیر می‌کنند. این‌گونه ترس‌ها در روان فرد خانه می کنند و اعتماد به نفس او را از بین می‌برند. بدیهی است که در نبود اعتماد کافی به تصمیمات مالی و اقدام به موقع، ریسک فعالیت‌های اقتصادی بیشتر شده و احتمال ناکامی افزایش می‌یابد. چنین شرایطی به‌طور طبیعی به فقر و تنگدستی افراد ترسو خواهد انجامید.


از پوست سنجاب تا گوشت کوب، عجیب ترین پول های رایج در دوران باستان

در دنیای مدرن امروز، ما از پول‌های سکه‌ای و کاغذی برای معاملات استفاده می‌کنیم؛ اما مردم از چیزهای با ارزش مختلفی به عنوان پول در دوران باستان استفاده می‌کردند. اغلب پول‌های باستانی امروزه دیگر کاربردی ندارند، اما به عنوان یادآوری کننده‌ فرهنگ باستان، همچنان ارزش خود را حفظ کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ شکل عجیب پول دوران قدیم را معرفی کنیم.

 


اسکناس هایی که تعداد صفر آنها به آسمان می رسد

در طول تاریخ پول‌های کاغذی، اسکناس‌هایی چاپ شده‌اند که رقم آن‌ها میلیون، میلیارد، تریلیون و حتی تریلیارد بوده است. برخی از این اسکناس‌ها آثار تاریخی شده‌اند که فقط برای کلکسیونرها ارزش دارند و برخی امروزه هم در حال استفاده و دست به دست شدن بین افراد هستند.


تاریخچه یورو ؛ در پشت پرده این ارز مشترک چه می گذرد

یورو ارز پذیرفته‌شده برای ۱۷ عضو از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا است. این کشورها برای ایجاد منطقه یورو (Eurozone) متحد شده‌اند. درواقع برای درک یورو به‌عنوان ارز مشترک لازم است تاریخچه‌ای از منطقه یورو بدانیم.

 


با سرآمدن دوران پول نقد، چه چیزی را از دست می‌دهیم؟

«من متأسفم، رفیق، پول نقد همراه ندارم». این جمله یک عذرخواهی معمولی است. این طرف و آن طرف، در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها یا زمانی که افراد عجله زیادی برای رفتن به محل کار دارند، ازاین جمله استفاده می‌کنند. تا ۱۰ سال پیش این پاسخ، ممکن بود دروغ به نظر برسد. اما این روزها حقیقت این است که خیلی از ما به‌ندرت با خود پول خرد حمل می‌کنیم.

 


آیا پول نقد قادر به ادامه حیات خواهد بود؟

چند درصد از خرید خود را با پول نقد انجام می‌دهید؟ آیا برای مبالغ بالا هم حاضر هستید پول نقد را در کیف پولتان حمل کنید؟ با پیشرفت تکنولوژی و ظهور روش‌های پرداخت الکترونیکی، کارت‌های بانکی و گوشی‌های هوشمند، آیا پول نقد هنوز هم جایگاه سابق خود را در معاملات روزمره دارد؟ اگر کمی به این موضوع فکر کنید متوجه خواهید شد که در چند سال اخیر با جایگزینی سیستم‌های مالی مدرن، استفاده از پول نقد کمتر و کمتر شده است.

 


کشورهایی که واحد پول رسمی ندارند کدام هستند؟

همه ما از کودکی با واحد پول رسمی کشورمان آشنا هستیم و حتی بسیاری از ما، در نوجوانی سعی داشتیم علاوه بر پایتخت کشورها، واحد پول رسمی کشورها را هم به خاطر بسپاریم. اما شاید تا کنون به این موضوع فکر نکرده باشیم که آیا همه کشورهای دنیا دارای واحد پول رسمی مخصوص به خود هستند یا خیر؟ باید این نوید را به شما بدهیم که زندگی در کشوری که واحد پول مستقل دارد فارغ از ارزش پول، آرزوی مردم برخی از کشورهای جهان است و ما در ایران به عنوان کشوری که واحد پول مستقل دارد، جزو افراد خوش‌شانس هستیم.


تاریخچه مختصری از افغانی؛ واحد پول افغانستان

اقتصاد افغانستان دستخوش سال‌ها جنگ و اختلافات شدید بوده و ارزش پول افغانستان که «افغانی» نام دارد، دائما طی سال‌ها جنگ داخلی در افغانستان دچار نوسان بوده است. در انتهای این جنگ طولانی، رشد زیرساخت‌ها و توسعه‌های انجام شده باعث ایجاد اقتصادی قدرتمندتر و در نتیجه ارزشمندتر شدن پول افغانستان در مقایسه با کشورهای همسایه است. البته حتی در این دوران هم این کشور شاهد نوسانات و افت و خیزهای فراوان در ارز خود است و هنوز نتوانسته ارزش ثابتی بر پول رایج خود تعیین کند.

 


تاریخچه کرون سوئد؛ واحد پول محبوب وایکینگ ها

اگر در سوئد زندگی می‌کنید یا به این کشور مهاجرت کرده‌اید، احتمالا هر روز کرون (krona) ارز رسمی کشور سوئد را می‌بینید. اما صرف نظر از این که ممکن است آن را به دست آورید و در فروشگاه‌ها خرج کنید یا حتی یک حساب بانکی پر از آن دارید، در مورد تاریخچه کرون سوئد چه چیزی می‌دانید؟


۴ حقیقت جالب درباره پول که نمی‌دانستید

گفته می‌شود پول و ارز آن چیزی است که جهان را به حرکت در می‌آورد. دنیای امروز جایگاه جولا دادن ارزهای مختلفی مثل یورو، دلار، ریال و حتی ارزهای الکترونیک مثل بیت کوین یا پی پال است. اما تا مدت‌ها قبل از اختراع پول افراد از کالاهایی مانند نمک، حیوان و یا حتی اسلحه به عنوان پول استفاده می‌کردند. در این مقاله قصد داریم ۴ حقیقت مهم درباره پول در طول تاریخ صحبت کنیم، که به احتمال زیاد از آن اطلاع ندارید.

 


تاریخچه پول؛ از مبادله پایاپای تا اسکناس و مبادلات ارز

ماده‌ای که پول از آن ساخته می‌شود به خودی خود ارزش چندانی ندارد. می‌تواند یک گوش‌ماهی، یک سکه فلزی و یا یک تکه کاغذ منقوش به تصویری تاریخی باشد اما ارزشی که مردم روی آن می‌گذارند هیچ ربطی به ارزش فیزیکی پول ندارد. در واقع، ارزش پول از آنجا نشات می‌گیرد که ابزاری برای مبادله، واحدی برای اندازه‌گیری و منبع ثروت است. 


۶ ارز که بیشتر از همه در دنیا معامله می‌شوند

بازار ارز یکی از بزرگترین بازارهای جهان است که در آن روزانه میلیون‌ها شخص و شرکت، میلیاردها دلار ارزهای مختلف را داد و ستد می‌کنند. اگر دوست دارید بدانید که کدام واحد پولی بین افراد در بازارهای مختلفی مثل بازار فارکس و بازارهای عمومی معامله می‌شود.

 


نام واحدهای پول کشورهای مختلف از کجا می‌آید؟

خیلی از ما فقط وقتی به اهمیت پول رایج هر کشور پی می‌بریم که بخواهیم به خارج از کشور سفر کنیم و نیاز باشد که پول‌هایمان را تبدیل کنیم. اینجاست که دانستن نام پول رایج هر کشور به دردمان می‌خورد. اصلا تا به حال به نام آنها دقت کرده‌اید؟ حدس می‌زنید نامشان بر چه اساسی انتخاب شده و اصلا معنای آن چیست؟

 


تاریخچه روپیه هند از گذشته تا امروز

تاریخچه روپیه هند سرگذشت سرزمین هند و امپراطوری‌هایی است که بر این کشور حکمرانی کرده‌اند. در ادامه با ستاره‌ی سهیل همراه باشید تا نگاهی به تاریخچه روپیه بیندازیم. ریشه اصلی کلمه روپیه را در زبان سانسکریت با نام «روپیا» (rūpya) به معنی: شکل گرفته، سکه شده، مهر شده، سکه و همچنین با نام «راپیا» (raupya) به معنای نقره می‌شناسند.


تاریخچه ین ژاپن؛ واحد پول پر معامله در بازارهای بورس جهان

ین ژاپن و تاریخچه‌ آن به سکه‌های برنزی Wu Zhu متعلق به سلسله هان در حدود ۲۲۱ پیش از میلاد بر می‌گردد. بعد از آن‌ها در قرن هشتم، ژاپنی‌ها چنین سکه‌هایی را از کشور چین وارد کردند. در سال ۷۰۸، دولت ژاپن سکه‌ مس و نقره خود را به نام Wado Kaichin یا WadoKaiho ضرب کرد که وزن و ابعاد و شکل آن درست شبیه سکه Kai Yuan Tong Bao‌ چینی بود. 


اشتباهات مالی رایج و نحوه اجتناب از آن‌ها

اشتباهات مالی یا داشتن هزینه‌های غیرضروری و اضافه برای گذران زندگی که بر پایه قرض و وام صورت می پذیرد را خیلی از ما تا به حال مرتکب شده‌ایم؛ این ها برای ما موانع مالی به‌حساب می‌آیند. ۹۰ درصد این اشتباهات را مرتکب شدیم چون هوش مالی بالایی نداشتیم. در اینجا با چندین اشتباه مالی رایج و نحوه جلوگیری از آن‌ها آشنا می‌شویم.

 


بهترین راه پولدار شدن

یکی از بهترین راه های پولدار شدن از طریق اینستاگرام است .اینستاگرام  در مقایسه با مرورگرهای دیگر و اپیلیکیشن های دیگر از جمله فیس بوک ، بهترین راه پولدار شدن است،زیرا اینستاگرام تعداد کاربران فعال آن در مقایسه با تعداد کاربران آن بسیار زیاد است،این مقاله به شما کمک می کند تا از طریق اینستاگرام درآمد اینترنتی داشته باشید.

 


۷ توصیه مالی برای جوانان ۳۰ ساله

توصیه مالی که باید یک جوان ۳۰ ساله بداند با بقیه سنین متفاوت است. در ذهن خیلی از افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله رسیدن به این سنین مساوی است با اشتباهات و ضعف مالی؛ در حالی که ۳۰ ساله شدن لزوماً موضوع خاص یا بدی نیست و سن تنها یک عدد است. از لحاظ فرهنگ اجتماعی از ما انتظار می رود که با رسیدن به سن ۳۰ سالگی باید سروسامان بگیریم. 


با برداشتن چند قدم بر آشفتگی مالی غلبه کنید

آیا در میان دشواری‌ها و مسوولیت‌های گوناگون مالی گرفتار شده‌اید؟ گاهی اوقات سعی می‌کنید از تفکر به مشکلات مالی به دلیل افزایش استرس و فشار روانی طفره ‌روید؟ احساس بیچارگی و بیهودگی می‌کنید؟ این گونه احساسات نامطلوب در جهان پیچیده امروز بسیار رایج هستند و برخی را تا مرز بحران کامل روانی و اقتصادی پیش می‌برند. اما نکته‌ای که بسیاری ...

 


۸ کلمه چهار حرفی که وضعیت مالی تان را دگرگون می‌کنند

چگونه چند کلمه چهار حرفی توانسته اند در میان هزاران کلمه چهار حرفی تا این حد تاثیرگذار ظاهر شوند؟ اگر بتوانید از این چند کلمه به خوبی استفاده کنید، می توانید تغییرات بسیار مثبتی را در زندگی مالی خود ایجاد کنید. این کلمات آسیبی به کسی وارد نمی کنند و حتی می توانید آنها را در برابر والدین خود به کار ببرید. چقدر جالب است نه؟

 


اگر می خواهی ثروتمند شوی باید خودت را دوست داشته باشی

خودت را همین گونه که هستی با تمام ویژگی ها و کم کاستی هایی که داری بپذیر و دوست داشته باش این اولین گام برای شروع موفقیت و رسیدن به هرچیزی است متاسفانه ما یاد گرفته ایم و یا به ما اینگونه آموخته اند که فقط وقتی خود را دوست داشته باشیم که اتفاقی مثبت در بیرون از وجودمان رخ می دهد.


شانس و ثروت

بسیاری از مردم اعتقاددارند که افراد ثروتمند خوش‌شانس هستند ولی واقعیت این است که چیزی به نام شانس وجود ندارد بلکه شانس، توانایی شناسایی و بهره‌مندی از فرصت‌هاست. زمانی که شما آگاهانه زندگی می‌کنید توانایی دیدن فرصت‌ها رادارید و با استفاده از فرصت ه به ثروت و موفقیت دست خواهید یافت. 


تفاوت افکار ثروتمندان و آدم های معمولی

کسی نیست که سودای ثروت و ثروتمند شدن را در خیال خود نپروراند، اما کمتر کسی پیدا می شود که خیالش با واقعیت زندگی اش یکی شود و در زندگی واقعی ثروتمند باشد. پول پارو کردن با فکر و خیال به دست نمی آید و مثل هر کار دیگری اصولی دارد. در واقع آنچه آدم ها را به دو دسته افراد معمولی و ثروتمند تقسیم می کند، طرز تفکر است و نه فکر و خیال.


۹ روش برای صرفه‌ جویی در زمان و پول

اگر استراتژی بهینه‌سازی سفر مشتری‌تان را به درستی به کار بگیرید، می‌توانید بازدیدکنندگان و مشتریان راغب‌تان را پرورش دهید، و آنها را در سفری جذابی که در استراتژی‌تان طراحی کرده‌اید به گردش ببرید. سپس می‌توانید آنها را تبدیل به مشتریان همیشگی کنید، کسانی که به آسانی به سوی محصول رقیب‌تان نخواهندرفت.

 


1 2 صفحه:
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی