تبلیغ شماره 1

اهمیت سرمایه گذاری و اهرم

اهمیت سرمایه گذاری در قالب یک مثال


برند"پدر پولدار" و سواد مالی

رابرت کیوساکی به خوبی می داند چطور باید یک برند ایجاد کند. این نابغه متخصص در امور سواد مالی و سرمایه گذاری به برند مجموعه همایش ها، بازی ها و کتاب های «پدر پولدار، پدر بی پول» مشهور است. درواقع کتاب های «پدر پولدار، پدر بی پول»، «چهارراه گردش مالی پدر پولدار» و «راهنمای پدر پولدار برای سرمایه گذاری» همگی در میان فهرست های مختلف ده کتاب پرفروش دنیا قرار داشتند.


خلاقیت و توسعه اقتصادی

مهارت‌های تفکر خلاق برای موفقیت حیاتی است. یک مدیر معمولی 50 درصد یا مقدار بیشتری از زمان خود را صرف حل مسئله به تنهایی یا به کمک دیگران می‌کند. یک ایده یا بینش جدید می‌تواند برای تغییر مسیر کاری یا تحول کل شرکت کافی باشد. سودآوری، درآمد و مشتریان آینده شرکت‌ به میزان خلاقیت کارکنان آن بستگی دارند.


آیا می توان هوش مالی را یاد گرفت؟

هوش مالی  و میزان آن مهمترین تفاوت بین افراد ثروتمند و افرادی که در زندگی مالی خود به موفقیت نرسیده‌اند می باشد. خوشبختانه هوش مالی تنها یک استعداد ذاتی نیست و می‌توان آن را یاد گرفت و افزایش داد. آموزش و یادگیری مسائل و اطلاعات مالی در کنار رعایت برخی دیگر از نکات باعث تقویت و افزایش  هوش مالی خواهد شد.


بدهی، مسئله این است!

بدهی ها، ضمانت های مالی و بیمه ها تنها چند عامل از عوامل بی شماری هستند که در مسائل مالی دخیل هستند. شاید گاهی شرایط طوری باشد که عده ای فکر کنند مشکل آنها لاینحل است و راه حلی ندارد، اما حتی در چنین شرایطی هم باید با دید مثبت به قضیه نگاه کرد و پذیرفت که هیچ مشکلی لاینحل نیست.


آینده را از هم اکنون دریابید

آخرین ترم دانشگاه هست تا یک ماه دیگر امتحانات می‌شود اگر اساتید لطف کنند دوره کارشناسی به پایان می رسد البته اگه دوره کارشناسی ارشد هم بود فرقی نداشت تازه به فکر  افتاده اند که حالا با این مدرک چه کار کند؟


عادت مدیریت پول را در خود رشد دهیم

همه ما از اینکه خرید کنیم خوشحال می‌شویم اما اگر این خرید برای ما به صرفه‌تر باشد خوشحالی ما مضاعف‌تر خواهد بود. منظور  از خرید اقتصادی و برنامه ریزی شده  لزوما خرید مواد‌غذایی و لباس نیست. گاهی اوقات خرید وسایل دیگری مانند مبلمان، لباس، لوازم آرایشی و... هم به انحراف کشیده می‌شود. خرید نادرست و عدم توجه به مدیریت پول موجب کاهش منابع پولی وبه وجود آمدن مشکلات مالی در زندگی می شوند

 


از لحاظ مالی چقدر باسواد هستید؟

"اگر چیزی را دوست نداری، تغییرش بده. اگر نمی توانی تغییرش دهی، طرز نگرش خود را تغییر بده."مایا آنجلو
روی سخن با کسانی است که قبول دارند مشکلی در سیستم مدیریت پول و زندگی مالی‌شان وجود دارد. ما نیاز داریم که از الفبا شروع کنیم، ابتدا باید خواندن و نوشتن را بیاموزیم و شروع به رشد کنیم. اما خواندن و نوشتن برای یادگیری یک سواد جدید!  اگر می خواهید وضعیت مالی و شغلی خود را بهبود دهید؛  با تغییر روش ها مالی و  تکمیل دانسته های اقتصادی خود، با سواد مالی شوید.


تعریف سواد مالی

شما به چه کسانی بی‌سواد می‌گویید؟ به همکارانی که نمی‌توانند از پس کار خود برآیند؟ به فرزندتان که نمره خوبی در مدرسه نگرفته؟ یا به دوستی که جست‌وجو در اینترنت را بلد نیست؟ بهتر است پیش از آنکه بخواهیم سواد مالی را تعریف کنیم ببینیم خود کلمه سواد یعنی چه و در زمینه‌های دیگر به چه کسانی با‌سواد می‌گویند و بعد آنها را با مسائل مالی شبیه‌سازی کنیم.


سواد اقتصادی و ابعاد آن

در بازار امروز  و اقتصاد جهانی فقط سواد خواندن و نوشتن کافی نیست، مهمتر از همه ما مصرف کننده هستیم بنابراین باید سواد اقتصادی برای صرفه جویی در منابع محدودمان را داشته باشیم. سواد اقتصادی به عنوان کاربرد و درک مفاهیم اساسی اقتصادی در شرایط زندگی واقعی (نه فقط در کلاس درس) است.


چهار اصل بنیادی سواد مالی

در حال حاضر شاید اکثر مردم واژه نقدینگی و تورم را به خوبی می شناشند. ریختن بی حساب و کتاب پول در جامعه باعث رشد سریع نقدینگی شده و چون تولیدات متناسب با آن نبوده، تورمی افسار گسیخته رخ داده است.این موضوع را امروزه می توان در هر محفلی شنید. اما دانستن این مطالب که کنترلی روی آنها نداریم چه دردی از ما دوا می کند؟ 


انواع درآمد

ربع های نقدینگی چیستند ؟ اکثر افراد جامعه صرف نظر از شغل و کسب و کاری که دارند اغلب با مشکلات مختلف مالی دست به گریبان هستند. و رابرت کیوساکی تمام کسب و کار ها را بر اساس نوع نگرش صاحبان آن ماهیت درامدی فعال و غیر فعال به چهار قسمت تقسیم کرده است 


۱۰ مرحله تأمین سرمایه بـرای یک کسب‌وکـار

10 مرحله تأمین سرمایه بـرای یک کسب‌وکـار کسب سرمایه یک هنر و در عین حال یک علم است. این‌که باید فکر کنیم؛ چند مرحله پیش روی داریم؟ به چند راه نیاز داریم؟ و برای اثبات نقطه عطف بعدی چه باید بکنیم؟ کریس همیلتون می‎دانست که اگر بخواهد یک استارتاپ در سیاتل توسعه یابد، باید سرمایه خود را افزایش دهد. او و شریک ...

 


آموزش امور مالی به فرزندان

والدین درس های بسیاری را به فرزندان خود می‌آموزند و ارزش‌های خود را به آنها منتقل می‌سازند. با این حال آموزش‌ امور مالی یکی از موضوعاتی است که اغلب مورد غفلت واقع می‌شود. به طور واضح، هزینه‌های این غفلت می‌تواند بسیار زیاد باشد و در طول زندگی فرد آثار نامطلوبی بر جای گذارد. گروهی از متخصصان و نویسندگان حوزه مالی درباره آنچه آرزو داشتند که از والدین خود می‌آموختند سخن گفته‌اند. این افراد به مواردی اشاره کرده‌اند که آگاهی یافتن از آنها در سنین پایین‌تر می‌تواند به موفقیت و آسایش بیشتری بینجامد. نمونه‌های زیر از جمله مهمترین نکات مورد اشاره آنها است:

 


بهترین راه برای پس انداز را انتخاب کنید

به‌جز برنده شدن در قرعه‌کشی‌های بانکی و یا ارثیه ناگهانی، که موردی بسیار نادر است، بهترین راه برای تأمین ثبات مالی و آینده موفق آغاز پس‌انداز در زودترین زمان ممکن است. اگر واقعاً به دنبال رشد دارایی و سرمایه خود هستید، باید نیاز به پس‌انداز را درک کرده و با استفاده از فرآیندهای دقیق اقدامات مؤثری را در پیش بگیرید.

 


آیا پول خوشبختی می‌آورد؟

علم بهتر است یا ثروت؟ این سؤالی قدیمی است که به عنوان موضوع انشا به نسل‌های متوالی از مردم ایران داده شده و رفته‌رفته به ضرب‌المثلی برای ارزیابی ارزش پول بدل شده است. در واقع، سؤال اصلی پنهان در اینجا آن است که آیا پول می‌تواند شما را خوشبخت کند؟ پرسش از اهمیت پول، نه تنها برای مردم عادی، بلکه برای محققان نیز بسیار جدی است. آنها از زوایای متفاوت می‌کوشند تا با تحلیل مسائل مرتبط با خوشبختی به صورت‌بندی دقیقی از این مسأله دست یافته و نسبت میان ثروت و زندگی سعادتمند را نشان دهند.

 


خرج کردن پول همیشه نادرست نیست

شاید شما نیز در اطراف خود با کسانی برخورد کرده باشید که زندگی فقیرانه‌ای دارند، با ظاهری ژنده و مندرس رفت‌وآمد می‌کنند و زندگی سختی را می‌گذارنند. اما به ناگاه و معمولاً پس از مرگشان مشخص می‌شود که پول زیادی داشته‌اند و با وجود توانایی مالی، سال های سال به سختی روزگار گذرانده‌اند. حال سؤال اینجاست که آیا باید این‌گونه افراد را به سبب پایداری و صرفه‌جویی بسیار مورد تشویق قرار داد، یا آنکه به دلیل خساست بیش از حد سرزنش کرد

 


به کودکان خود استقلال مالی را بیاموزید

آموزش مهارت‌های زندگی بخش مهمی از تربیت فرزندان است. والدین باید به دقت رشد فرزند خود را زیر نظر گرفته و رفتار او را در جهت درست هدایت کنند. بدون این توجه، فرزندان نامناسب رشد می‌کنند و پس از ورود به جامعه توانایی پیشرفت نخواهند داشت. از مهم‌ترین مواردی که آموختن آن‌ها به کودکان ضروری است، اهمیت استقلال و ثبات مالی است. فرزند شما باید با رویه‌های جاری در خصوص پول، کار و مدیریت مالی آشنا باشد و مهارت مورد نیاز را در این زمینه‌ها کسب کند. از این رو والدین باید در نقش مشاوری باتجربه ظاهر شده و فرزند خود را به‌خوبی آموزش دهند. موارد زیر از مهم‌ترین وظایف پدران و مادران در این زمینه است

 


چهار گام اساسی در برنامه ریزی مالی

آیا در ابتدای سال به دنبال برنامه‌ریزی برای آینده خود هستید، اما از فرآیند آن چیزی نمی‌دانید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، نگران نباشید، میلیون‌ها نفر در جهان موقعیتی مشابه با شما دارند و با دشواری‌های برنامه‌ریزی مواجه هستند. یکی از راه‌حل‌های مرسوم در این موارد، مراجعه به متخصصان امور مالی و مشاوره با آنها است. اما این کار، علی‌رغم آن‌که اقدامی کاملاً درست است، ممکن است به لحاظ هزینه‌ای برای شما مسأله ایجاد کند. خبر خوش آن است که در اغلب موارد، برنامه‌ریزی امور مالی شخصی یا خانوادگی آنقدرها هم دشوار نیست و می‌توانید با مشاوره‌های معمول و آگاهی یافتن از فرآیند آن، به سادگی از پس برنامه‌ریزی برآیید

 


رازهای گفتگوی پولی با خانواده

گردهم‌آیی‌ خانوادگی، به‌ویژه در زمان تعطیلات، رویدادی شیرین و خاطره‌انگیز است. در این جمع‌های دوستانه افراد به گفتگو و تبادل‌نظر درباره مسائل مالی می‌پردازند و روابط میان خود را بار دیگر تحکیم می‌کنند. به‌طور طبیعی یکی از موضوعات اصلی در این‌گونه مهمانی‌ها بحث در خصوص مسائل پولی و مالی است. البته این‌گونه بحث‌ها صرفاً به موضوعات کلان محدود نمی‌شود، بلکه ممکن است مسائل شخصی و موارد خاص را نیز شامل شود. به همین جهت، برخورداری از مهارت رویارویی با مباحث مالی و مدیریت گفتگوها در خانواده ویژگی بسیار مهمی است که برخورداری از آن به استحکام بیشتر روابط میان اعضای خانواده منتهی خواهد شد. توصیه‌های زیر شما را در این مسیر یاری خواهند کرد

 


شخصیت بودجه‌ای شما چگونه است؟

شخصیت افراد، اطلاعات ارزشمندی را درباره روش زندگی آن‌ها ارائه می‌کند. سبک خاص رفتاری و ذهنی در تمام بخش‌های زندگی از محیط کار گرفته تا خانه تأثیرگذار است. نحوه تحلیل شرایط، انتخاب گزینه مناسب و واکنش‌های صورت گرفته در خصوص وضعیت‌های مختلف، همگی در چارچوب شخصیت افراد معین می‌شود. این مورد به‌طور طبیعی بودجه‌بندی را نیز دربر می‌گیرد. چرا که شخصیت فرد روی شیوه خرج شدن پول، پس‌انداز و مدیریت مالی او اثر می‌گذارد؛ آثاری که ممکن است در نهایت مثبت یا منفی تلقی شود.


ژن ثروتمندی

آن چیست که افراد ثروتمند از آن برخوردارند و مابقی انسان‌ها از آن بی‌بهره‌اند؟ آیا به‌دنیا آمدن در خانواده‌ای ثروتمند شرطی لازم و ضروری برای افرادی است که می‌خواهند به امنیت مالی برسند؟ تحصیلات چه سهمی در این آیندۀ درخشان دارد؟ و آیا با داشتن تنها برخی از ویژگی‌های خاص شخصیتی می‌توانیم آیندۀ یک فرد موفق ثروتمند را در خود ببینیم؟

 


بعضی‌ها پول دارند و بعضی‌ها ثروتمند هستند

«بعضی‌ها پول دارند و بعضی‌ها ثروتمند هستند.»       کوکل شانل

بر طبق پژوهش‌های انجام شده، پول، موضوع بیشتر نزاع‌های خانوادگی است. زن و شوهرها چه پولدار باشند، چه بی‌پول، اغلب درباره هزینه ها و امور مالی خانواده جر و بحث می‌کنند. بیشتر این جر و بحث‌ها درباره آن است که کدامیک پول چه چیزی را داده، آن چیز چه قیمتی داشته و آیا این هزینه ضروری بوده است یا نه.


شیوه‌های خرج و پس‌انداز

چه چیزی تعیین می‌کند که در مغازه خواربار فروشی، یا برای خرید یک اتومبیل تازه، یا برای یک پالتو چقدر خرج خواهید کرد؟ معمولاً هنگام صحبت درباره پول، خدمان را به دو موضوع محدود می‌کنیم: ما (یا دیگران) چه داریم (یا دارند)، ما (یا دیگران) چه مقدار خرج می‌کنیم (یا می‌کنند). اما موضوع سومی هم در ارتباط با پول وجود دارد که باید درباره آن گفت‌و گو شود: اینکه تا چه اندازه به پول وابستگی عاطفی داریم. وقتی بفهمیم که چه چیزهایی ما را به خرج یا پس‌انداز کردن وا می‌دارد، می‌توانیم امور مالی را بهتر تنظیم کنیم.


اولین برنامه ریزی مالی

بهترین راه تشخیص وضعیت مالی‌تان این است که ببینید چقدر درآمد دارید و چه‌قدر خرج می‌کنید و بدهکار هستید. جدول زیر به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید که آیا مجموع درآمد شما و نامزدتان برای تأمین مخارج زندگی مشترکتان کافی است یا نه. این نخستین گام در برنامه‌ریزی مالی است. پس از آن باید معین کنید چه مخارجی مشترک و چه مخارجی شخصی تلقی می‌شود. شاید فکر کنید که این کار بی‌معنی است، اما با این تشخیص، می‌‌توانید متوجه توقعاتتان از همدیگر بشوید.


مدیریت بهینه دخل و خرج خانواده ها

کلمۀ اقتصاد مشتق از واژه‌ای یونانی به معنی اقتصاد و خانواده است. چنان‌که ارسطو، فیلسوف یونانی، اقتصاد را به علم خانه‌داری تشبیه کرده است. در جوامع علمی، اقتصاد خانواده به‌عنوان یکی از شاخه‌های علم اقتصاد مورد بحث قرار می‌گیرد و سال‌هاست که این علم با هدف پیشبرد سطح توان و دانش جوامع پیشرفته در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شود. اما در ایران به این شاخه از علم اقتصاد توجه کافی نشده است. به‌نظر می‌رسد هم‌راستا با تحولات و نوآوری‌های به‌وجود آمده در سطح کشورمان، لازم است خانواده‌ها نیز به‌عنوان رکن اصلی شکل‌گیری جامعۀ پیشرفته و توسعه‌یافته، با برخی از اصول این علم آشنا شوند.


راهکارهایی برای سرمایه گذاران مبتدی

اگر شما یک سرمایه‌گذار مبتدی هستید، لازم است قبل از مبادرت به امر سرمایه‌گذاری، اصول اولیۀ آن را بیاموزید ما در این مطلب سعی می‌کنیم برخی از این اصول را برای شما بیان کنیم:


چهارخطای مالی رایج در خانواده های جوان

در سنین جوانی، زوج‌ها اغلب نسبت به خطرات آینده بی‌تفاوت هستند. انرژی و روحیه جوانی باعث می‌شود دوران بازنشستگی و دشواری‌های آن از نظر زوجین دور بماند. جوانان آینده را پیش روی خود می‌بینند و از این رو ترسی در خصوص شرایط احتمالی آتی ندارند. اما مساله نگران‌کننده این است که ناآگاهی نسبت به آینده، نمی‌تواند از عواقب عدم برنامه‌ریزی و غفلت جلوگیری کند؛ چراکه نحوه خرج کردن پول در زمان جوانی و در زمان خردسالی کودکان، شرایط زندگی افراد را در دوره‌های بعدی و به خصوص در زمان رشد فرزندان تعیین خواهد کرد

 


چهار گونه متفاوت از اعتیاد به پس انداز

عادت به پس‌انداز کردن پول یکی از بهترین و در عین حال دشوارترین اقدامات مالی است. مطابق آمارها، ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها هیچ پس‌اندازی برای مواقع ضروری ندارند و در مواجهه با بحرانی کوچک به طور کامل خلع سلاح می‌شوند. به علاوه بیش از نیمی از آنها نیز نمی‌توانند زمانی فراتر از سه ماه را با تکیه بر پس‌انداز خود زندگی کنند. شرایط مشابهی را می‌توان در سایر کشورها، از جمله ایران، نیز مشاهده کرد. امری که عامل بسیاری از مصائب خانوادگی و فجایع اجتماعی است.

 


۵ دلیل اصلی شکست در بودجه ریزی خانواده

چنانکه بارها در مقالات پیشین اشاره شده است، بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی برای تنظیم امور مالی گامی مهم در مسیر موفقیت است. این برنامه باید مدیریت پول شما را تسهیل کند و با ارائه تصویری دقیق و قابل اصلاح، مسیر اقدامات آتی را معین سازد. اما مساله آن جا است که تنظیم وتهیه بودجه صرفاً نخستین گام در مسیر یک بودجه‌بندی موفق است و گام بعدی، یعنی اجرا و پیاده‌سازی، بسیار دشوار و تعیین‌کننده است.


« 1 2 3 4 ... 5 22 » صفحه:
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی