تبلیغ شماره 1

۱۰ مرحله تأمین سرمایه بـرای یک کسب‌وکـار

10 مرحله تأمین سرمایه بـرای یک کسب‌وکـار کسب سرمایه یک هنر و در عین حال یک علم است. این‌که باید فکر کنیم؛ چند مرحله پیش روی داریم؟ به چند راه نیاز داریم؟ و برای اثبات نقطه عطف بعدی چه باید بکنیم؟ کریس همیلتون می‎دانست که اگر بخواهد یک استارتاپ در سیاتل توسعه یابد، باید سرمایه خود را افزایش دهد. او و شریک ...

 


تا به حال به سرمایه گذاری روی نقره فکر کرده اید؟

بازار نقره در طی ۲۰ سال گذشته، یکی از پر نوسان‌ترین بازارها در میان فلزات بوده است که طی سال‌های ۲۰۰۰ و اوایل ۲۰۱۰ با رشد بسیار زیادی همراه بود و در سال‌های اخیر نسبتا کاهش داشته است. با این وجود برخی به عنوان یک سرمایه‌گذاری مناسب به نقره نگاه می‌کنند که می‌تواند از تقاضای صنعتی استفاده کند؛ به خصوص اگر عرضه جدید آن با قیمت‌های پایین‌تری محدود شود. اما هنوز نمی‌دانند چگونه باید نقره بخرند و چرا سرمایه‌گذاری روی نقره می‌تواند سودآور باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد سرمایه‌گذاری روی نقره صحبت کنیم تا بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید که آیا این نوع سرمایه‌گذاری برای شما مناسب است یا خیر؟

 


چه عواملی روی قیمت طلا تاثیرگذار هستند؟

مصریان باستان برای اولین بار ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد به فرانید ذوب کردن دست یافتند. هزار سال بعد اهالی بین النهرین باستان از طلا برای ساختن جواهرات استفاده کردند و از آن برای تزیین لباس‌ها و سنگ های قیمتی بهره بردند و تا به امروز طلا برای انسان‌ها جذاب بوده است و باعث بحران‌ها و جنگ‌ها شده است.

 


۷ دلیل که نشان می دهد باید طلا را به سبد سهام خود اضافه کنید

پس از انتخابات آمریکا بازار طلا سقوط کرد؛ اما پس از گذشت پنج ماه از سال ۲۰۱۷ این فلز زرد ۱۰/۵ درصد رشد قیمت داشت و تبدیل به یکی از بهترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در سال جاری شد. با وجود اینکه چشم‌انداز اقتصادی ایالت متحده نسبت به ۱۲ ماه پیش بسیار روشن‌تر است، اما اگر بخواهیم به دقت وضعیت اقتصادی را بررسی کنیم اوضاع خیلی هم امیدبخش نیست. سوابق گذشته در مورد نوسانات قیمت طلا نشان می‌دهد در زمان عدم اطمینان و ریسک اقتصادی عملکرد قابل قبولی داشته است. در ادامه به ۷ نشانه نگران کننده اشاره می‌کنیم که ممکن است پیش روی اقتصاد باشد.


دلایل سرمایه گذاری در بازار طلا در زمان رکود چیست؟

امروزه با وجود تغییرات سریع بازار سرمایه‌گذاری، طلا همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است. در این مقاله به شرح اهمیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا می‌پردازیم.منصفانه است که بگوییم هیچکس رکود اقتصادی را دوست ندارد، ولی با این حال رکود باعث نمی‌شود که عوامل بازار از ایفای نقش خود دست بکشند. زیرا یک دست نامرئی، مشکلات به‌وجود آمده را به وقتش حل می‌کند. مسئله این است که در برابر رکود چگونه باید از خود محافظت کرد؟ بهترین کار، سرمایه‌گذاری در بازار طلا یعنی خرید طلا یا سهام معادن طلایی مانند Goldcorp، Barrick Gold یا حتی SPDR Gold Trust است. وقتی که به‌نظر می‌آید جهان سرمایه‌گذاری رو به اتمام است که طلا شروع به ایفای نقش در بازار می‌کند.


بورس طلا و نقره؛ نگینی درخشان در بازار سرمایه گذاری

با شروع سال ۲۰۱۶، بورس طلا و نقره خام و سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها رونق بیشتری پیدا کرد. در اوایل سال ۲۰۱۶، بازار طلا و نقره نوسانات زیادی داشت و هر انس طلا، ۳۰۰ دلار و هر انس نقره، ۷ دلار به فروش می‌رسید. ار آن زمان، به دلیل اطلاعات اقتصادی دریافتی و ناپایداری‌های سیاسی، نوسانات قابل توجهی توسط بانک مرکزی آمریکا صورت گرفته است. اخیرا به این علت که بانک مرکزی آمریکا بودجه‌ خود را برای سومین بار در ۶ماه افزایش داد، بازار و بورس طلا و نقره به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

 


درآمد غیر فعال؛ راهی برای سرازیر شدن ثروت به زندگی شما

اگر امیدوار هستید که روزی ثروتمند شوید، در این صورت باید مقدار قابل توجهی پول داشته باشید تا در زمان بازنشستگی از یک زندگی پر تجمل لذت ببرید. اما اگر به دنبال راهی هستید تا پول بیشتری به دست آورده و خیالتان بابت مسایل مالی راحت باشد و از امنیت مالی لذت ببرید، در این صورت حتما باید از مزیت‌های داشتن درآمد غیر فعال شنیده باشید.

 


روی چه چیزی سرمایه گذاری کنیم تا در دوران رکود ضرر نکنیم؟

تورم و افزایش قیمت‌ها یکی از کابوس‌های بازار سرمایه‌گذاری و معیشت است. اما چطور بعضی‌ها در همین دوران تورم و رکود می‌توانند کسب و کار خود را زنده نگه دارند؟ آنها از چه راهکارهایی استفاده می‌کنند؟ بهترین منابعی که می‌توان در این دوران پر تنش روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد چیست؟ این‌ها سوالاتی است که پاسخ دادن به آن می‌تواند خط مشی جدیدی به تصمیماتی مالی هر فرد بدهد. هفته گذشته هشتمین سال ایجاد بازار متورم فعلی بود. این دومین تورم ماندگار در طول تاریخ است که تا به امروز ۹۶ ماه طول کشیده است

 


سکه طلا در کشورهای دیگر چه مشخصاتی دارد

ما به خرید طلا به عنوان یک راه برای بین‌المللی کردن دارایی‌ها نگاه می‌کنیم. منظور ما از سرمایه‌گذاری روی طلا هم می‌تواند نگه داشتن آن در خانه و در صندوق شخصی و هم سپردن آن به یک کارگزار قابل اعتماد باشد. افراد زیادی در کشور ما وجود دارند که به عنوان یک دخیره یا سرمایه روی طلا و به خصوص سکه‌های طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند. سکه طلای رایج در کشور ما با نام سکه بهار آزادی شناخته می‌شود. اما آیا تا امروز به این قضیه فکر کرده‌اید که سکه‌های طلا در کشورهای دیگر دنیا به چه شکل و شمایلی هستند یا نام آن‌ها چیست؟ در ادامه به معرفی چند سکه طلای معروف برای بین‌المللی کردن دارایی‌ها می‌پردازیم

 


سرمایه گذاری سودآور در کدام بازار مطمئن تر است؟

یکی از مهم‌ترین فلزات گران‌بها که از زمان‌های قدیم نیز سرمایه گذاری روی آن متداول بوده، فلز طلا است که به دلیل جابه‌جایی آسان و قابلیت نقدینگی و تبدیل شدن به پول، خرید و فروش آن برای کسانی که ابتدای راه سرمایه گذاری هستند، پیشنهاد خوبی است . زمانی که شرایط بانک‌ها نامطلوب است و بحران اقتصادی وجود دارد، سرمایه گذاری روی طلا یکی از سرمایه گذاری‌های امن محسوب می‌شود و حتی زمانی که بازار معاملات مسکن کمی از رونق می‌افتد و مردم از خرید و فروش اوراق قرضه هراس دارند، باز هم سرمایه گذاری روی این فلز ارزشمند، بهترین پیشنهاد به حساب می‌آید

 


سرمایه گذاری و ریسک کردن چه تفاوت هایی با هم دارند

آشنایی با تفاوت‌ سرمایه‌گذاری و ریسک کردن در مسیر مدیریت مالی بسیار مهم است. اخیرا، ارزش هر واحد بیت‌کوین به ۲۵۰۰ دلار رسیده است. در شرایط کنونی، این سوال مطرح می شود که ارز رمزپایه چه آینده‌ای دارد؟ آیا سرمایه‌گذاری بر روی آن ارزشمند است یا خیر؟ حقیقت مهم این است که هیچ‌کس نمی‌تواند با حدس و گمان راجع به بیت کوین تصمیم آگاهانه‌ای بگیرد و این تصمیمات و افکار، سرمایه‌گذاری نیست، بلکه ریسک کردن است.

 


۵ سرمایه گذاری پرسود که بیشترین درآمد را دارند

بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال پیدا کردن بهترین بازده درآمد در سرمایه‌گذاری‌های خود هستند و سطوح بالایی از درآمد فعلی خود را بر پتانسیل رشد در طولانی‌مدت ترجیح می‌دهند. بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های مختلف با درآمد بالا، روی پرداخت بیشترین پول به سرمایه‌گذاران تمرکز دارند و این می‌تواند نه‌ تنها برای کسانی که در حال حاضر بازنشسته هستند، بلکه برای آن‌هایی که دوست دارند برای سرمایه‌گذاری بیشتر، جریان نقدی منظم به دست آورند ارزشمند باشد. در ادامه، در مورد فرصت‌های مختلف برای افزایش درآمد از طریق سهام، وجوه و دیگر ابزارهای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر خواهید آموخت

 


صندوق سرمایه گذاری با سرمایه ثابت

تعریف صندوق سرمایه گذاری با سرمایه ثابت چیست؟

صندوق سرمایه گذاری با سرمایه ثابت نوعی از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس هستند که مقدار ثابتی از سرمایه را از طریق عرضه عمومی اولیه جمع‌آوری کرده و آن را در دارایی های مختلف سرمایه گذاری می‌کنند. بعد از این مرحله این صندوق ها ساختاربندی و لیست بندی شده و واحدهای صندوق که توسط افراد مختلف خریداری شده است، مثل سهام در بازار بورس معامله می‌شود.

 


گام نخست سرمایه گذاری موفق در بورس – خودشناسی

همه ‌کسانی که قصد دارند وارد بازار بورس شوند یا در حال حاضر سرمایه‌ گذارانی موفق و البته گاهی ناموفق در بورس هستند، آرزو دارند ثروت زیادی را از طریق سرمایه گذاری موفق در بورس کسب کنند، حتی در رؤیاهایشان ‌همراه با دوستان یا خانواده خود به سفرهای گران‌قیمت می‌روند و در لوکس‌ترین هتل‌ها اقامت می‌کنند و اهداف و آرزوهای بسیاری برای دستیابی به یک زندگی بهتر و موفق‌تر دارند. در بازار بورس مرتباً موقعیت‌هایی به وجود می‌آید که شما می‌توانید از آن‌ها برای بهبود وضعیت مالی‌تان استفاده کنید. 


با ویژگیهای یک سرمایه گذاری بد آشنا شوید

با توجه به زمزمه‌های کاهش بیشتر سود سپرده‌های بانکی، پول بیشتری به بازار سرمایه گذاری‌های دیگری چون بورس ، املاک و … وارد می‌شود که البته همچین بازارهایی گاهی اوقات ممکن است ریسک بالایی هم داشته باشند. اما اجازه ندهید ترس از شکست جلوی تجربه‌های موفق مالی شما را بگیرد! با تحقیق و مطالعه در هر بازاری می‌توانید با کمترین ریسک ممکن سرمایه گذاری‌های خوبی را انجام دهید که بسیار سودآورتر از خواباندن پول‌تان در بانک‌هاست. در این مقاله شما با 7 ویژگی یک سرمایه گذاری بد آشنا می‌کنیم.


هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی