تبلیغ شماره 1

پس انداز به پولی گفته می شود که بچه ها برای استفاده از آن در آینده کنار می گذارند. با پس انداز کردن، فرزندان ما یاد می گیرند که برای تامین خواسته ها و نیازهای آینده خود باید از خواسته های غیر ضروری امروز خود چشم پوشی کنند. آنها می آموزند که در اولویت بندی ها باید اول به خودشان بپردازند. 

 

نتیجه برنامه ریزی امروز آنها رضایت خاطرشان در آینده می باشد. آنها یاد می گیرند که بین هزینه کردن و درآمد کسب کردن رابطه متقابل وجود دارد و در نهایت آنها با نحوه پس انداز برنامه ریزی شده و منظم برای اهداف مختلف آشنا می شوند. متداول ترین شیوه پس انداز بچه ها تهیه قلک است. آنها معمولاً قسمتی از پول توجیبی، عیدی و هدایای نقدی خود را در یک قلک مخصوص جمع آوری می کنند و در مواقع نیاز، از آنها استفاده می کنند. که این کار آنها نیاز به مدیریت و هدایت والدین دارد. در مورد پس انداز فرزندان به نکات زیر باید توجه کرد:

* تفاوت بین پس انداز کوتاه مدت و پس انداز بلند مدت را برای فرزندان خود تشریح کرده و آنها را در تنظیم اهداف بلند مدت و کوتاه مدت پس انداز، یاری کنید. آنها باید بیاموزند برای نیازها و خواسته های روزمره و موارد ضروری پیش بینی نشده در آینده چگونه باید پس انداز کنند. سعی کنید فرق بین نیاز های ضروری و اولیه و نیازهای غیر ضروری و ثانویه را برای آنها توضیح دهید. آنها را راهنمایی کنید که برای پس انداز از چه زمانی شروع کنند، چه موقع باید از پس انداز خود برداشت کنند و …

 

* آنها را راهنمایی کنید تا با ثبت مبالغ پس انداز، مدام از میزان موجودی پس انداز خود آگاه باشند.

* به آنها بیاموزید به پس انداز خود پایبند باشند. برداشت بی موقع و برنامه ریزی نشده از پس انداز، برای مصارف و نیازهای غیر ضروری در صورت تبدیل شدن به عادت، اهداف پس اندازشان را دچار مشکل می کند. برای جلوگیری از این کار به آنها کمک کنید تا به دقت موارد برداشت و مصرف پول پس انداز شده خود را تنظیم و یادداشت کنند.

برای ترغیب فرزندانتان به پس انداز از جوایز غیر نقدی استفاده کنید. درک مزایای پس انداز برای بچه های کم سن و سال دشوار است. تشویق ها می تواند تا اندازه زیادی برای پس انداز بلند مدت آنها یک قوت قلب به شمار آید. برای مثال، سالیانه میزان پس انداز آنها را با هم دیگر کنترل کنید. این کار می تواند نوعی تجدید روحیه برای آنها باشد.

 

 

منبع:

حساب و کتاب

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی