تبلیغ شماره 1

خرج کردن یا هزینه کردن، به شیوه استفاده فرزندان از پول و درآمد اطلاق می شود. فرزندان ما روشهای مختلفی برای خرج کردن پول خود انتخاب می کنند. خریدن البسه و پوشاک، وسایل تفریح و سرگرمی، کتاب، رفتن به مسافرت و خرج کردن عملاً تفاوت بین خواسته ها و نیازها، فرصت مقایسه و انتخاب گزینه های مختلف، نحوه تصمیم گیری و پذیرش مسئولیت این تصمیمات و نحوه محاسبه را به فرزندان ما می آموزد.

 

 در مورد نحوه خرج کردن فرزندان به نکات زیر توجه کنید:

* به فرزندان خود اجازه دهید تا اشتباه کردن و پیامدهای ناشی از آن را عملاً تجربه کنند. مطمئن باشید فرزندانتان می دانند که شما نیز در زندگی مرتکب اشباهاتی شده اید. اشتباه کردن ناپسند نیست، تکرار اشتباهات و درس نیاموختن از آن ناپسندتر است.

 

* معیارهایی همچون کیفیت بالاتر، سهولت دسترسی، قیمت مناسب و دیگر معیارهای مقایسه و گزینش را به فرزندان خود بیاموزید. فکر نکنید که آنها خود از این مفاهیم و اصطلاحات سر در می آورند. به فرزندان خود اجازه دهید که بدانند که شما همیشه نمی توانید آنچه را که دلتان می خواهد بخرید. این موضوع را نمی توانید هنگام خریدهای خیابانی به او بیاموزید.

 

* هنگام تصمیم گیری مالی سعی کنید یک تصویر مالی جامع در ذهن او ترسیم کنید. برای مثال، به وی بیاموزید که رفتن به سینما فقط شامل پرداخت بهای بلیط نیست، بلکه برای آن منظور شما متحمل هزینه های دیگری از جمله بنزین ماشین، تنقلات و خوراکی، نوشیدنی ها و از همه مهم تر وقت و انرژی نیز می شوید. این کار به آنها کمک می کند به هنگام تصمیم گیری مالی آگاهانه تر عمل کنند.

 

* درباره پول و مسائل مالی با او حرف بزنید حتی آنها را در بحث ها و تصمیم گیری های مالی خانواده البته به مقتضی سن و میزان درکشان دخالت دهید با این کار آنها احساس ارزشمندی و احترام می کنند پول و امور مربوط به آن را تابلو قلمداد نمی کنند.

 

 

منبع:

حساب و کتاب

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی