تبلیغ شماره 1

درآمد یا کسب درآمد، به روش پول درآوردن گفته می شود. برای کسب درآمد و پول درآوردن راه های زیادی وجود دارد. فرزندان ما می توانند از میان راه های درست و مشروع راهی برای خود انتخاب کنند. خرده فروشی، کمک به پدر و مادر ولو به طور مقطعی، خرید سهام، ارائه خدمات کوچک به تناسب توانایی و موارد از این قبلی، مواردی هستند که کسب درآمد را برای کودکان به ارمغان می آورد.

 

پدرو مادرها  همیشه دوست دارند بچه هایشان مهارت‌های مختلف را یاد بگیرند . مهارت کسب درآمد به کودکان از جمله مهارت هایی هست که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. مهارت و توانایی‌ که موجب  احساس برتری در کودکان می شود. از طرف دیگر باعث می شود فرزندان  شرایط مالی را بهتر درک کرده و تغییر کنند. منظور از تغییر این است که مسوولیت‌پذیر شوند. انتظار این است که کودکان بفهمند: پول علف خرس نیست تا هرروز برای او اسباب‌بازی بخریم، پول درآوردن زحمت دارد و بدون کسب درآمد و پول نمی توان به راحتی از عابر بانک پول گرفت یا هزینه کرد.

برای کسب درآمد هیچ راهی بر دیگری برتری ذاتی ندارد و مهم رضایت فرد و مشروع بودن آن است. ما به عنوان والدین باید به فرزندنمان بیاموزیم که کار کردن شرافتمندانه برای کسب درآمد یا در نظر گرفتن محدودیت های سنی به هیچ وجه عار نیست؛ ولو اینکه راهمان به ظاهر راهی پیش پا افتاده و کوچک باشد. بنابراین باید فرزندان را از سنین پایین با مفهوم کسب درآمد مأنوس کنیم.

 

فرآیند کسب درآمد و پول در آوردن مشروع همراه با برنامه ریزی درست، موضوعی نیست که فرزندانمان بخواهند به بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، هنگام تشکیل زندگی مشترک و به آن فکر کنند. آشنایی عملی فرزندان با کسب درآمد، آزادی، قدر شناسی، استقلال مالی، استانداردها و عادات شغلی درست، شیوهای ارزیابی مشاغل، مسئولیت پذیری و رابطه میان پول، زمان، مهارت و انرژی را به آنها می آموزد.

 

 

 

برای این منظور لازم است والدین به نکات زیر توجه کنند:

* برای تقویت روحیه مسئولیت پذیری در کارهای خانه به فرزندان خود وظایفی را بدون پرداخت اجرت محول کنید. این وظایف ارتباطی با وظایفی که در قبالش به آنها پول می پردازید، ندارد.

 

* اگر فرزندانتان در بیرون از خانه صاحب شغلی است درباره شرایط کاری، مسئولیت و سمت شغلی، خطرات و مشکلات مالی مربوط به آن شغل، انتظارتان را از نحوه استفاده از درآمد و کمکی که می توانید برای بهبود شغلش ارائه دهید با وی گفتگو کنید. برای مثال رساندن وی به محل کار در روزهای بارانی.

 

* به فرزندانتان کمک کنید که کلیه درآمد ها و هزینه های خود را به طور منظم در یک دفترچه یادداشت درج کنند. نقطه سر به سر (نقطه ای که هزینه ها یا درآمدها برابر می شود) را به وی بیاموزید.

 

* سعی کنید فرزندانتان را در حین اشتغال، مدام حمایت کنید و یک باره از حمایت وی دست نکشید.

 

* ساعت و زمانی که به کسب درآمد، اختصاص داده می شود باید از زمان فراقت و تفریح، مطالعه و انجام تکالیف مدرسه و وظایف خانه جدا باشد. برای مثال، فرزندان نباید کار و کسب درآمد را بهانه ای برای فرار از درس و تحصیل یا برعکس تحصیلات را بهانه ای برای فرار از کسب درآمد و مسئولیت های خانگی قرار دهند.

 

 از مهم‌ترین‌ تاثیرات این  آموزشها این است که به کودکان این فرصت را می‌دهد تا در مورد آینده پولی و مالی خود به‌صورت پیوسته و منظم فکر کنند و از همین حالا تصمیمات ارزشمندی را بگیرند و از نتایج کارها و فعالیت‌های مالی خود مطلع شده و  برای بهتر کردن شرایط، برنامه‌ریزی کند. 

منبع:

حساب و کتاب

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی