تبلیغ شماره 1

تجارت شما، حول و حوش ستون دارایی تان شکل میگیرد و نه ستون درآمدتان...

 

راز این است: "مواظب کسب و کار خودت باش" مشکلات مالی غالبا نتیجه مستقیم کار کردن تمام عمر برای شخصی دیگر است.

تفاوت اساسی بین شغل تان و تجارت تان است.غالبا از افراد می پرسم: "تجارت تان چیست؟" و آنها جواب می دهند خوب من یک بانکدار هستم، بعد از آنها می پرسم آیا مالک آن بانک هستید و معمولا جواب می شنوم نه من آنجا کار می کنم.

برای اینکه به لحاظ مالی امنیت یابید، لازم است که به فکر تجارت خودتان باشید.تجارت شما، حول و حوش ستون دارایی تان شکل میگیرد و نه ستون درآمدتان.

شغل روزانه تان را حفظ کنید ، اما شروع به خرید دارایی های واقعی کنید ، نه بدهی هایی که هنگامی که آنها را به خانه می برید هیچ ارزش واقعی ندارند.یک خودرو وقتی که بعد از خرید آن را از پارکینگ فروشگاه خارج می کنید تقریبا ۲۵ درصد قیمت خود را از دست می دهد.این یک دارایی واقعی نیست حتی اگر بانکدارتان به شما اجازه دهد آن را به عنوان یک دارایی وارد لیست کنید. بزرگسالان باید هزینه ها را پایین نگه دارند، بدهی ها را کاهش دهند و با دقت مبنایی را برای دارایی های واقعی بسازند.در مورد افراد کم سن و سالی که هنوز خانه پدری را ترک نکرده اند، والدین باید تفاوت بین دارایی و بدهی را به آنها بیاموزند.

 

در دنیای من دارایی های واقعی در چند دسته مختلف جای می گیرند.

۱-تجارت هایی که نیازمند حضور من نیستند، من مالک آنها هستم، اما آنها را افراد دیگری مدیریت  کنند.اگر مجبور باشم آنجا کار کنم، دیگر یک تجارت نیست بلکه به شغلم تبدیل می شود.

۲-سهام

۳ -اوراق قرضه

۴-شرکت های سرمایه گذاری

۵ -املاک درآمدزا

۶-سفته ها

۷-حق امتیازهای مربوط به مالکیت معنوی همچون موسیقی، نمایشنامه ها، حق اختراع.

 ۸-و هر چیز دیگری که ارزش، درآمدزایی و بازار آماده ای دارد.

 

بسیاری از افراد از شرکت های کوچک می ترسند و خرید اوراق سهام آنها را ریسک می دانند.البته آنها همراه با ریسک هستند، اما اگر عاشق سرمایه گذاری باشی آن را درک کنی و قواعد بازی را بلد باشی ریسک کمرنگ می شود. در مورد شرکت های کوچک استراتژی سرمایه گذاری من خروج از سهام طی یک سال است. وقتی می گویم به فکر تجارت خودتان باشید منظورم ایجاد و حفظ یک ستون دارایی قوی است. زمانی که یک دلار وارد آن می شود هیچ گاه اجازه ندهید از آن خارج شود.

به مسئله اینگونه نگاه کنید زمانی که یک دلار وارد ستون دارایی تان می شود تبدیل به کارمندتان می گردد.بهترین چیز در مورد پول این است که ۲۴ ساعت روز را کار می کند و می تواند برای نسل های بعدی هم کار کند. همین طور که جریان نقدینگی تان رشد می کند، می توانید اقدام به خرید چند کالای لوکس و تجملی کنید.یک تفاوت مهم در این است که افراد ثروتمند، آنها را در وهله ی آخر می خرند در حالی که افراد فقیر و طبقه ی متوسط، معمولا در وهله اول اقدام به خرید کالاهای تجملی می کنند.

 

پس از بهره گیری از زمان و سرمایه گذاری در تجارت خودتان دیگر آماده ی استفاده از فوت و فن کوزه گری یعنی بزرگترین راز ثروتمندان خواهید بود.رازی که آنها را از دیگران پیش می اندازد. این پاداشی است که در انتهای راه فکر کردن به تجارت خودتان به آن خواهید رسید.

 

 

منبع:

سایت کار برای زندگی و نه زندگی برای کار

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی