تبلیغ شماره 1

ایجاد وفاداری میان مشتریان برند کار پیچیده‌ای است. اما شرکت‌هایی که امیدوارند بتوانند این وفاداری را میان مشتریان جوانشان، یعنی نسل ایگرگ و زد (متولدین سال‌های ۱۹۸۰ به بعد)، ایجاد کنند، با چالش بزرگ‌تری روبه‌رو هستند و باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند.

این مصرف‌کنندگان در محیطی کاملا متفاوت نسبت به نسل گذشته خود رشد کرده‌اند و نگرش متفاوتی نسبت به دنیا و امور آن دارند. این نگرش عادات خرید و انتخاب سبک زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

 

تخمین زده شده که نسل ایگرگ (متولدین بین ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰) در آمریکا سالانه ۶۰۰ میلیارد دلار خرید می‌کنند.
همچنین نسل زد، که هم‌اکنون نهایتا دبیرستانی هستند، سالانه بیش از ۴۴ میلیارد دلار خرج می‌کنند. پس به هرحال باید با این جمعیت جدید نیز کنار آمد. نکته مشخص این ماجرا این است: شرکت‌هایی که الان بتوانند در میان نسل‌های جدید وفاداری ایجاد کنند، در آینده به موفقیت خیلی زیادی خواهند رسید.
به تازگی با کارولین بیتون، نویسنده مشهور در زمینه روانشناسی محیط کاری، که صدها ساعت به مطالعه دغدغه‌های نسل جوان پرداخته، مصاحبه کرده‌ام. او با من در مورد چگونگی جلب توجه و وفاداری این نسل به گفت‌وگو نشست که ماحصل آن را در ادامه خواهید خواند.
سادگی خود را حفظ کنید.
شاید نسل جوان با خود فکر کند که عاشق منابع نامحدود رنگ، طعم و سبک است، اما طبق گفته بیتون پژوهش‌ها نشان داده که تعداد زیاد گزینه‌ها از لحاظ روانشناسی افراد را فلج کرده و آنها را وادار به اتخاذ تصمیمات بد می‌کند.
بیتون می‌گوید: «اگرچه ما دوست داریم گزینه‌های پیش‌روی‌مان ایده‌آل و عالی باشند، اما در واقعیت از تعداد زیاد گزینه‌ها بیزاریم. زمانی که گزینه‌های زیادی پیش‌روی ما قرار می‌گیرد، طاقتمان را از دست می‌دهیم، انتخاب‌ها و تصمیمات نادرستی می‌گیریم، حسرت گزینه‌های دیگر را می‌خوریم یا اصلا انتخاب نمی‌کنیم!»
در عوض سعی کنید تعداد گزینه‌های کمتر اما با تطابق بیشتر با نیازهای مشتری فراهم کنید. بیتون معتقد است کیفیت بالا باعث می‌شود که مشتریان باز به سراغ شما بیایند.
حاشیه‌های تبلیغاتی را کنار بگذارید و روی کیفیت متمرکز شوید.
نسل جوان به دنبال محصولاتی است که واقعا از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بیتون می‌گوید مصرف‌کنندگان جوان علاقه‌ای به برنامه‌های پر‌زرق و برق بازاریابی ندارد.
بیتون توضیح می‌دهد که: «محصولاتتان را تا حد امکان صادقانه معرفی کنید. پیشنهاد تخفیف زیاد یا تخفیف‌های لحظه آخری باعث می‌شود که محصولاتتان ارزان‌قیمت و به دردنخور جلوه کند.»
همیشه آماده سرمایه‌گذاری روی ایده‌های نو و خلاقانه باشید.
یکی از بهترین روش‌های جلب توجه مصرف‌کنندگان جوان‌تر این است که همواره باید برنامه‌های بازاریابی خلاقانه و منحصر به فردی به کار گرفته شود.
نسل جوان دیگر علاقه‌ای به توضیحات مفصل فروشنده در مورد محصولش ندارد. در عوض آنها برندهایی را می‌پسندند که روش‌های دیگری برای جلب توجه آنها به کار گیرند.
بیتون می‌گوید: «برترین برندهای موجود آنهایی هستند که تعهدشان نسبت به مشتری را با کارهایی مثل وبلاگ‌نویسی، داستانسرایی و استراتژی‌های بازاریابی‌ای نشان می‌دهند که مشتریان به آن علاقه‌مندند. بنابراین، شما نمی‌توانید فقط به آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی خود بسنده کنید و امیدوار باشید که توجه نسل جوان به آن جلب شود. بازاریابی، مانند هر چیز دیگری، با سرمایه‌گذاری بیشتر به موفقیت بیشتری می‌رسد. و این سرمایه‌گذاری صرفا مالی نیست. شما باید تلاش‌های بازاریابی خود را به شکلی متداوم ادامه دهید.»
بیتون خاطرنشان می‌کند که برای جلب توجه مصرف‌کنندگان جوان باید از پلت‌فورم‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها بهره ببرید و به طور مرتب در آنها مطالب و محتوای خوبی ارسال کنید.
تکنولوژی‌هایی که زندگی را معنادارتر می‌کند.
بیتون معتقد است که موفق‌ترین تکنولوژی‌های نوظهور زندگی ما را ساده‌تر نکرده‌اند بلکه به ما کمک کرده‌اند تا معنای عمیق‌تری در زندگی پیدا کنیم.
تکنولوژی‌های نوظهور موردعلاقه نسل هزاره و نسل جوان‌تر آنهایی هستند که رویکرد سیاسی کمتری دارند و بیشتر به مسائل اجتماعی می‌پردازند: خیریه‌های مدرن، سازمان‌های فعال در حیطه اجتماعی، روابط معنادار و عمیق با افرادی که از سوی جامعه طرد شده‌اند و… به عنوان مثال، اگر یک اپلیکیشن بتواند شبکه‌های مجازی امروزی را با مفهوم نوع‌دوستی و خیریه در‌هم آمیزد و آنها را تبدیل به برنامه‌ای ساده، سریع، آسان و اعتیادآور کند، قطعا به موفقیت زیادی خواهد رسید.

 

 

منبع

 

خلاقیت

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی