تبلیغ شماره 1

یکی از رازهای تولید ثروت این است که دریابید، پول هدف نیست. ثروت‌آفرینی ارتباط بسیار اندکی با تمرکز بر پول دارد. و در واقع با ذهن شما، رفتار شما و طرز فکر شما مرتبط است.پول ارزشمند است چون ما بر این باوریم، در واقع پول کاغذ کم‌ارزشی است که چیزی روی آن چاپ شده. بنابراین وقتی کسی می‌گوید که دوست دارد پول زیادی داشته باشد منظور او چیزهایی است که با آن می‌توان معامله کرد.

 

 

 چیزهایی مانند ماشین، خانه رویایی، جزیره، هواپیما. ولی غالباً، نهایت تمول را می‌خواهند: یعنی اوقات فراغت برای لذت بردن در آن. پس وقتی می‌گوییم پول هدف نیست منظور دقیقاً همین است. هدف، فقط انباشتن ثروت نیست بلکه بیشتر سیاحتی است پیوسته برای رشد فردی و رشد مالی. بنابراین پول از آن لحاظ ارزشمند است که برای ما رفاه، امکانات و فرصت استفاده از آنها را فراهم می‌کند. پول همچنین به ما این آزادی را می‌بخشد که دیگر دغدغه آن را نداشته باشیم.

 

برخی معتقدند که «پول مهم نیست و پول خوشبختی نمی آورد». درست است که خوشبختی را با پول نمی‌توان خرید ولی پول به شما آسایشی می‌دهد که دیگر مجبور نباشید به آن فکر کنید.

 

پول چیزی است که اگر نداشته باشیم تلف می‌شویم. قیمت اکثر کالاها و خدمات هر روز بیشتر می‌شود ولی اگر ثروتمد باشیم می‌توانیم کمتر نگران تورم باشیم. چرا باید غصه چیزی را بخورم که اصلاً کنترلی بر آن ندارم؟ ولی اگر پول نداشتم، حتماً به آن فکر می‌کردم.

 

پول، وقت و انرژی ما را هدر می‌دهد. پول ذهن بیکران و نیروهای خلاقۀ ما را در حد یک ماشین معیوب پایین می‌کشد. به همین دلیل باید این چرخ باطل را شکست و از بهانه آوردن دست‌کشید. به همین دلیل باید درک کرد که پول، هدف نیست.

 

وقتی به افرادی فکر می‌کنم که به موفقیت های بزرگی دست‌یافته‌اند، نمی‌بینم به دنبال پول دویده باشند، بلکه افرادی را می‌بینم که ذهن و قدرت آن را درک کرده‌اند. آنها به کسب پول فکر نمی‌کنند بلکه روی کاری که می‌کنند متمرکز هستند.

 

ثروتمندان حقیقی می‌دانند که موضوع، پول نیست. برای همین پول را مانند کالای تبادلی استفاده می‌کنند نه اینکه آن را تلنبار کنند.

 

درک این حقیقت ساده برای بیشتر ما مدت‌ها طول می‌کشد. دلیل واضحی هم دارد. در تمام زندگی، چنین برنامه‌ریزی‌ شده‌ایم که پول را هدف نهایی ببینیم. به همین دلیل است که وقتی کسب پول دشوار می‌شود، حالت تدافعی گرفته و بهانه می‌آوریم.

 

بسیاری فکر می‌کنند که باید پول زیادی داشت تا بتوان کار ارزشمندی انجام داد. این فکر اصلاً درست نیست. مانند آب، حتی مقادیر کم پول که در مسیر درست افتاده باشد نیز می‌تواند قدرت زیادی تولید کند. یک نهر کوچک که از کوه جاری می‌شود می‌تواند شما را از پای درآورد. راز این کار در مقدار آب نیست، بلکه در قدرت حرکت آب است.

 

پول نیز همین عملکرد را دارد. پول‌های کمی که در فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری می‌شوند گرد هم آمده و رودی را شکل می‌دهند که می‌تواند جریان مداوم ثروت را تولید کند. آنهایی که این قانون جریان را می‌شناسند، می‌دانند که مجرایی برای عبور آب هستند نه برکه‌ای برای توقف آن.

 

 

منبع:

زندگی رویایی

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی