تبلیغ شماره 1

سعید اسدی جوان تلاشگری است که با همت و عزم خود اولین فردی بود که پرورش قارچ را در شهرستان اردکان شروع کرده و در کمال سخاوت با آموزش بسیاری از جوانان شهرستان خود مسبب راه‌اندازی طرح‌های مشابه پرورش قارچ توسط افراد دیگر در شهرستان اردکان شده است.

 

 

یکی از سودآورترین امور کشاورزی نوین پرورش قارچ خوراکی است. کوتاه بودن دوره کشت نسبت به سایر رشته‌های کشاورزی و باغی، بازگشت سریع سرمایه، مصرف کم آب و عدم نیاز به سالن‌های بزرگ از مزایای طرح پرورش قارچ بشمار می‌رود.

قابل ذکر است که پرورش قارچ خوراکی قابلیت اجرا در تمامی نقاط کشور را دارا می‌باشد از این رو چند سالی است که شاهد راه‌‌اندازی سالن‌های پرورش قارچ در استان‌های مختلف کشور هستیم.
اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف کشور نه تنها در جهت ایجاد اشتغال و تولید بوده بلکه می‌تواند به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند و تلنگری برای مسئولین و خصوصا جوانان برای حرکت در این عرصه باشد.
 
سعید اسدی جوان تلاشگری است که با همت و عزم خود اولین فردی بود که پرورش قارچ را در شهرستان اردکان شروع کرده و در کمال سخاوت با آموزش بسیاری از جوانان شهرستان خود مسبب راه‌اندازی طرح‌های مشابه پرورش قارچ توسط افراد دیگر در شهرستان اردکان شده است.
وی در خصوص شروع کار خود گفت: با همکاری سه جوان دیگر کار را در فضای کوچکی شروع کردیم و با کمک‌هایی که از بسیج سازندگی گرفتیم طرح را توسعه دادیم و توانستیم بازار خوبی را بدست آوریم و در حال حاضر علاوه بر دو سالن 50 متری آماده یک سالن دیگر نیز در درحال ساخت داریم.
این کارآفرین در خصوص میزان تولیدات خود گفت: میزان تولید سالیانه سالن‌های ما حدود 15 تن قارچ دکمه‌ای است. در طول دوره پرورش که حدودا 70 روز طول می‌کشد بین 700 تا 1200 کیلو برداشت قارچ داریم و در واقع در عین حالی که پرورش قارچ حساس است ولی با مدیریت صحیح و رعایت اصول کار می‌توان راندمان خوبی داشت.

اسدی با ابراز رضایت از درآمد این شغل ادامه داد: چنان چه مشکلی بوجود نیاید و بسته به همت و تلاش خود در هر دوره برداشت بین 3 تا 5/3 میلیون درآمد وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به صرفه‌های اقتصادی و مزیت‌های پرورش قارچ گفت: هیچ موقع کار به سراغ افراد نمی‌آید این خود افراد هستند  که باید کمی همت داشته باشند. مشاغل خانگی مثل پرورش قارچ، مرغ بومی و غیره از مشاغلی هستند که افراد با پشتکار خود می‌توان درآمد خوبی برای خود و خانواده خود ایجاد کنند.

اسدی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری‌ انجام شده گفت: سرمایه به کار گرفته شده در این کار نزدیک به 25 میلیون تومان است که با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان درآمد و ماحصل خوبی از آن بدست آورد.
وی با بیان اینکه در کلاس‌های آموزشی به عنوان مربی به تعداد زیادی از جوانان پرورش قارچ را آموزش‌ دادم و بعد از آن چندین تن از آن‌ها نیز کار پرورش قارچ را شروع کرده و علاوه بر این که درآمد خوبی به دست آوردند زمینه اشتغال تعدادی نیز فراهم شد.
 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی