تبلیغ شماره 1

کتایون سلیمی کارآفرینی است که با وجود معلولیت توانسته است در عرصه ایجاد شغل و تولید بسیار چشمگیر عمل کند

 

 

خیاطی هنری که با وجود تغییرات در سالیان گذشته، توانسته چرخ‌های زندگی‌های بسیاری را با حرکت سوزن‌ها بر روی پارچه‌های رنگارنگ بچرخاند و علاوه بر اشتغال زایی، آثار بی‌نظیری نیز برجای مانده است.این حرفه به عنوان یکی از مشاغل هنری، پیشه بسیاری از افراد به خصوص بانوان، در تمام دوره‌ها بوده است که امروزه با بهره‌مندی از تکنولوژی روز، ابزار جدید و آموزش‌های مناسب به عنوان یکی از رشته‌های تخصصی در مراکز آموزشی مختلف مورد توجه است.با خبر شدیم مدیر یک از آموزشگاه های شهرستان صحنه با وجود معلولیت توانسته به عنوان کارآفرین برتر استان کرمانشاه در رشته خیاطی معرفی شود به همین منظور گفتگویی با آن انجام داده ایم که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم:
 
-لطفا خودتان را معرفی کنید.
 من کتایون سلیمی در سال 1349 ، در یک خانواده هشت نفره به دنیا آمدم. دارای 5 برادر هستم و در کودکی به دلیل ابتلا به فلج اطفال دچار معلولیت شدم.
 
-مدرک تحصیلی شما چیست؟
 
من به دلیل اینکه در یک خانواده پرجمعیت به دنیا آمدم و از همان کودکی دچار معلولیت شدم و نتوانستم به مدرسه بروم ولی زمانی که بزرگتر شدم فهمیدم که یک معلول نیاز به دانش دارد و در بزرگسالی شروع به درس خواندن کردم و توانستم در 22 سالگی دیپلم طراحی دوخت خود را از فنی و حرفه ای اخذ کنم.
 
-چطور وارد عرصه کار آفرینی شدید؟
 
در همان سن کودکی دوست داشتم بر معلولیت خودم غلبه کنم و فرد مفیدی برای جامعه باشم . بعد از اینکه دیپلم طراحی دوخت را گرفتم یک مغازه کوچکی که خودمان داشتیم را آماده فعالیت کردم و از همانجا به علاقه مندان آموزش خیاطی و دوخت می دادم.
 
-اداره بهزیستی تا کنون از شما حمایت کرده است؟
 
بله من جا دارد در اینجا از زحمات و خدمات اداره بهزیستی صحنه تشکر کنم چون تنها اداره ای در سطح شهرستان صحنه بود که من و آموزشگاهم را حمایت کرد و با وامی که به من دادند توانستم چند چرخ خیاطی بخرم.
 
-به نظر شما چرا برخی از کسانی که سلامت جسمانی دارند دم از بیکاری می زنند؟
 
این موضوع بستگی به نگرش خود آدم ها دارد. فرد باید خودش را باور داشته باشد. من خودم می توانستم به عنوان یک معلول در خانه بنشینم و غصه بخورم که قطعا به این کار هرگز به جایی نمی رسیدم  ولی به این نتیجه رسیدم که درست است یک معلول حرکتی هستم اما دست هایم سالم هستند و می توانم با آنها کار کنم و خلاقیت داشته باشم. متاسفانه الان اکثر خانم های خانه دار فقط کارهای منزل را انجام می دهند که این نوعی وقت تلف کردن است. ما باید هر روز نسبت به روز قبل پیشرفت داشته باشیم.
 
-چند کارآموز در آموزشگاه شما مشغول به کار هستند؟
 
35 کار آموز درحرفه های مختلفی از جمله نازک دوزی، شب و عروس، مانتو دوزی، لباس حجمی، بچگانه و ... مشغول هستند.
 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی