تبلیغ شماره 1

آنچه دنیای امروز را در فقر مالی قرار داده است، نابرابری و تطبیق نداشتن درآمدها و خرجها در زندگی، هزینه‌های بالا و ناتوانی در پس‌انداز مالی نشان از ناآشنایی با هوش مالی یا هوش پولساز است. برطرف کردن بسیاری از مشکلات مالی با داشتن تحصیلات، شغل و پول حل نخواهد شد بلکه شما نیاز به هوشی دارید که بتوانید مشکلات مالی خود را شناخته و آن را مدیریت کنید.

 

هوش مالی مفهومی ذهنی است که به عملکرد یا کارهای خاصی اشاره دارد که ثروت را به زندگی شما می‌آورند. شباهت عمده که بین تمام مردم فقیر و غنی دنیا وجود دارد مشکل مالی است. اکثر آنها سر این موضوع که پول می‌تواند تمام مشکلات مالی آنها را برطرف کند اتفاق نظر دارند. مشکل افراد فقیر، بیشتر بودن خرجشان از درآمدشان و مشکل افراد ثروتمند برنامه‌ریزی و مدیریت برای چگونگی حفظ سرمایه‌ها و افزایش آن است.

 

اما واقعیت این است که پول خودش مشکلات مالی زیادی به همراه خواهد آورد آما آنچه برطرف کننده این مشکلات است هوش مالی است. هوش مالی بخشی از هوش کلی شماست که می‌توانید به وسیله آن بخشی از مشکلات مالی خود را حل کنید. برای استفاده از هوش مالی پیش از هر چیز باید بیاموزید که آن را تقویت کنید تا از وخیمتر شدن اوضاع جلوگیری کرده باشید.

 

این‌جا 2 تکنیک وجود دارد که با کمک آنها همین امروز می‌توانید هوش مالی تان را بسازید:

 - تفکرتان را تغییر دهید
اغلب مواقع این تفکر ما است که در جایی که هیچ رشد فکری نداریم نگه‌مان می‌دارد. برای افزایش هوش‌مالی و احساس کامیابی مالی، طرز تفکرتان را تغییر دهید. به جای این‌که فکر کنید زندگی بدون خریدن فلان چیز گران‌قیمت برای‌تان پوچ است، بیشتر درباره‌ی ثروت ساختن بیندیشید. وقتی روی خرج کردن تمرکز کنید، هوش مالی‌تان پایین نگه داشته می‌شود، اما وقتی به این می‌اندیشید که چگونه می‌توانید پول بیشتری بسازید، هوش مالی‌تان افزایش می‌یابد و به اتخاذ تصمیماتی می‌پردازید که در پس آن تفکرتان تغییر می‌یابد. باهوش‌تر بودن یعنی هوشمندانه‌تر اندیشیدن.

 

- زمان تان را عاقلانه بگذرانید
افزایش هوش مالی شامل تخصیص زمان‌تان به انجام کارهایی است که واقعا برای زندگی سالم‌تر با پول به آن نیاز دارید. برای این‌که رابطه‌تان با پول بهتر باشد نیاز دارید کارهای بهتری با پول انجام دهید. رهاسازی خودتان از بدهی‌ها، هوش مالی‌تان را افزایش می‌دهد، بنابراین خرج روزانه‌تان را شدیدا کنترل کنید. به جای این‌که منتظر بمانید و به این بیندیشید که آیا می‌توانید از پس خواسته‌هایتان برآیید، هر ماه زمانی را به این اختصاص دهید که برنامه‌ای را برای امور مالی‌تان بنویسید و دقیقا پولی را که به‌دست می‌آورید و نیز انتخاب‌هایتان برای چگونگی خرج کردن‌اش را مشخص کنید. انجام این کار قدرت کنترل بیشتر پول‌تان را به شما می‌دهد.

 

برای انجامش نیازی به دانش‌آموختگی از هاروارد نیست. کافی است با پول‌تان هوشمندانه رفتار کنید تا بتوانید آن‌چه را که می‌خواهید، به انجام رسانید.

 


منبع:

مهر ارقام

بازده

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی