تبلیغ شماره 1

همه ی انسان ها هنگام تولد باهوش و ثروتمند به دنیا می آیند. گروهی به این فکر می کنند که می توانند در بزرگسالی افرادی ثروتمند و باهوش باشند و البته خواهند شد و گروهی دیگر معتقدند که نمی توانند و در نتیجه موفق نمی شوند.

 

شاید یکی از مهمترین دغدغه ها و نگرانی های شما به عنوان والدین بچه ها، آینده مالی و اقتصادی فرزندانتان باشد، این نگرانی معمولا پس از فارغ التحصیل شدن بچه ها در مقاطع مختلف تحصیلی بیشتر نیز می شود، یکی از مهمترین دلایل آن هم همین مساله است، عدم توجه به آینده کودکان در همان دوران دبستان و دبیرستان،


 3 نکته کلیدی که اگر کودکان آن را در دوران کودکی و نوجوانی رعایت کنند، در آینده نه تنها مشکلی در زندگی نخواهند داشت، بلکه جزء افراد موفق و ثروتمند جامعه نیز خواهند بود:


داشتن انضباط شخصی
مهمترین ویژگی که یک کودک را می تواند در مسائل مالی و اقتصادی موفق کند، انضباط شخصی است. اما انضباط شخصی در یک تعریف خیلی ساده، یعنی توانایی انجام کارها، در وقت مناسب، چه آن کار را دوست داشته باشیم و چه حوصله انجام آن را در آن زمان مشخص نداشته باشیم، به عبارتی دیگر آن کار تحت هر شرایطی باید انجام شود.


روحیه مسئولیت پذیری
دومین ویژگی رفتاری که باعث می شود کودکان شما در آینده موفق و البته ثروتمند باشند، داشتن حس مسئولیت پذیری و قبول کردن مسئولیت های زندگی از همین دوران کودکی و نوجوانی می باشد. کودکان باید مسئولیت زندگی خود را قبول کنند و این مسئولیت ها در دوره های مختلف سنی آنها متفاوت خواهد بود، مهم این است آنها بدانند که باید کارهایشان را خودشان انجام داده و هر گونه تنبلی و اهمال کاری و فرار از مسئولیت، زندگی آنها را در آینده دچار مشکل خواهد نمود.


تقویت هوش مالی
تخصصی ترین ویژگی که کودکان را در آینده موفق و ثروتمند خواهد نمود، توجه به آموزش های اقتصادی و تقویت هوش مالی کودکان می باشد. هوش مالی یکی از همان مهارت های است که کودکان ایرانی در هیچ مقطعی از تحصیلات خود آموزش نمی بینند و شاید مهمترین ویژگی تخصصی برای کسب ثروت و موفقیت های اقتصادی کودکان در آینده، به آموزش مهارت های اقتصادی و افزایش سواد مالی کودکان بر می گردد.


اگر شما نیز از نسل والدین جوان هستید، مطمئنا از اهمیت آموزش مسئولیت های مالی به کودکان خود آگاهید و می دانید که مدیریت صحیح و هوشمندانه ی پول یکی از مهارت های اساسی در جوامع امروزی است. تحقیقات نشان می دهد امروزه اکثر والدین، تمایل دارند مهارت های مدیریت پول را به عنوان یک وظیفه ی اساسی به کودکان خود آموزش دهند. هر چند این وظیفه برای آن ها همراه با حجم وسیعی از مسئولیت های دیگر، بسیار سنگین و البته خسته کننده است.

 


منبع:
 محسن رجبی

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی