تبلیغ شماره 1

بسیاری از مردم اعتقاددارند که افراد ثروتمند خوش‌شانس هستند ولی واقعیت این است که چیزی به نام شانس وجود ندارد بلکه شانس، توانایی شناسایی و بهره‌مندی از فرصت‌هاست. زمانی که شما آگاهانه زندگی می‌کنید توانایی دیدن فرصت‌ها رادارید و با استفاده از فرصت ه به ثروت و موفقیت دست خواهید یافت. 

 

درواقع شانس، با طرز فکر، احساس و عمل شما پدید می‌آید. دوستی می‌گفت شانس نام مستعار خداوند است. شانس فرصت‌هایی است که خداوند در اختیار ما قرار می‌دهد . و این وظیفه‌ی ماست که آنر دریابیم و از آن استفاده کنیم.

 

رابطه با پول

هر معنایی که شما به پول می‌دهید آن را یا به خود نزدیک‌تر می‌کنید یا از خود دورتر می‌کنید. هنگامی‌که رابطه‌ی ضعیفی با پول‌دارید، تلاش برای زندگی ثروتمندانه مثل این است که تلاش کنید ماشینتان را به حرکت درآورید و پایتان روی گاز باشد درحالی‌که پای دیگرتان روی ترمز است. برای اینکه بدانید شما چه معنی‌ای به پول می‌دهید جاهای خالی زیر را پرکنید.

۱-مردم پولدار………………………..هستند.

۲- پول مردم ………………………….می‌کند.

۳-پول باعث می‌شود که…………………………..

۴-می‌ترسم اگر پولدار شوم…………………………..

و سؤالاتی ازاین‌دست از خود بپرسید تا باورهای نادرست خودتان از پول را پیدا کنید و آن‌ها را تصحیح نمایید.

 

برخی از باورها و افکار نادرست در مورد پول

۱-پول کافی برای همه وجود ندارد.

۲-پول فساد آور است و انسان را به فساد می‌کشاند.

۳-برای پول درآوردن باید سخت کارکرد.

۴-پولدارها آدم‌های نادرستی هستند.

۵-با این شرایط بد اقتصادی و گرانی‌ها، پولدار شدن امکان ندارد.

۶-خدا نمی‌خواهد ما پولدار شویم.

این باورها و باورهای ازاین‌دست، باورهایی محدودکننده هستند که راه شمارا در مسیر ثروتمند شدن مسدود می‌کنند.

 

در توضیح باورها  افکار فوق به‌صورت خلاصه باید بگویم:

۱-پول کافی برای همه وجود دارد، پول یک بازی نامحدود است و هرچه مردم بیشتر این بازی را انجام دهند پول بیشتری تولید می‌شود. اکنون به این سؤال پاسخ دهید در حال حاضر تعداد میلیاردرها بیشتر است یا صدسال قبل؟ مسلماً امروز با توجه به تحقیقاتی که انجام‌شده، افراد بسیار زیادی میلیاردر هستند و حتی می‌گویند در هر ۴ دقیقه یک نفر در دنیا میلیاردر می‌شود. پس همه می‌توانند پولدار شوند و پول کافی در طبیعت برای همه وجود دارد.

 

۲- پول هرگز به‌خودی‌خود فساد آور نیست بلکه پول فساد را برملا می‌کند و پول فقط یک ابزار جهت مبادله است و درواقع پول قدرت و آزادی انتخاب به همراه دارد. این انسان‌ها هستند که به دلیل اینکه ظرفیت آن پول را ندارند به فساد کشیده می‌شوند.

 

۳- اگر باور داشته باشید که برای پول درآوردن باید سخت کارکنید، همواره به دنبال شغل‌ها و کارهایی خواهید رفت که به تلاش زیاد نیاز دارند. هرچه را باور کنید همان برایتان محقق می‌شود. بسیاری از پولدارها کارهای ساده‌تری نسبت به آنچه اکثر مردم مشغول‌اند، انجام می‌دهند. باورهایتان را اصلاح کنید.

 

۴-تعریف ما از ثروت، همان‌طور که گفتیم هم ثروت مادی است و هم معنوی، مسلماً کسان زیادی هستند که پول خود را از راه‌های نادرست به دست آورده‌اند ولی آن‌ها را ثروتمند نمی‌نامیم و این نوع پول‌ها عاقبت خوبی را برای صاحبانشان فراهم نمی‌کنند. اما اکثر این حرف‌ها راجع به ثروتمندان، نشأت‌گرفته از توجیه ایرادات و ناکامی‌های افراد بی‌پول است.

 

۵- شرایط اقتصادی همواره متغیر است و در شرایط کنونی که عده‌ای آن را بحران اقتصادی می‌نامند باید سیاست‌ها و روش کار را تغییر داد، به خاطر ندارم دوره‌ای بوده باشد که مردم بگویند همه‌چیز ارزان است. همیشه درهرحال مردم از گرانی می‌نالند. درواقع گرانی با توجه به پول در دسترس افراد جامعه سنجیده می‌شود. شرایط کنونی اقتصادی را نمی‌توان بحران نامید، چون بحران موقتی و گذراست، ولی شرایط کنونی اقتصاد جهان و اقتصاد کشور ما مدت‌هاست که به همین روال ادامه دارد و لذا اقتصاد شکل نوینی پیداکرده است. عموماً مردم نسبت به گذشته دید بهتری دارند و همواره گذشته را بهتر از امروز و فردا می‌بینند.

 

۶-نسبت دادن بدبختی و شرایط بد اقتصادی به خدا و قضا و قدر یکی از توجیهات انسان جهت فرار از زیر بار مسئولیت است. به‌جای آنکه خداوند را سبب تمام اتفاقات بد بدانیم بهتر است قوانین طبیعت و روش‌های پول‌سازی را یاد بگیریم، باورهای غلط را تغییر دهیم و در مسیر ثروت حرکت کنیم.

 

اکثر باورهای نادرست ما در خصوص پول، از کودکی سرچشمه می‌گیرد، ذهن ناخودآگاه با منطق کاری ندارد و هرگز از حرکت باز‌نمی‌ایستد. باورهای موجود در ذهن ناخودآگاه مسیر زندگی شمارا تعیین می‌کند.

 

 

منبع:

ثروت دات کام

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی