تبلیغ شماره 1

یکی دیگر از راز های  جذب ثروت و کسب موفقیت های مالی در زندگی پس انداز کردن و صرفه جویی است .اما پس انداز چیست؟ پس انداز یعنی اختصاص دادن قسمتی  از درآمد جاری خودتان برای مصارفی در آیندهاما بیشتر افراد پس انداز کردن را اینگونه تعریف می کنند کنار گذاشتن مقداری پول برای روز مبادا و اتفاقات پیش بینی نشده منفی مثلا برای بیماری ناخواسته  یا یک حادثه و اتفاق بد و یا برای روزهای پیری و از کار افتادگی و این طرز فکر واقعا واجع بار است شما باید برای پس انداز خودتان اهدافی مثبت در نظر بگیرید مثلا پس انداز و سرمایه گذار و چندین برابر کردن میزان پس انداز خود برای سرمایه گذاری های اقتصادی

برای رسیدن به ثروت باید مطمئن باشید که بیش از میزان در آمد خود خرج نمی کنید. بعنوان مثال اگر در ماه هشتصد هزار تومان درآمد داشته باشید و یک میلیون تومان در ماه خرج کنید. چگونه می توانید ثروتمند شوید؟

بیشتر افراد نمی توانند ثروتمند شوند چون هر چه را خواسته اند باید به زودی فراهم کنند. آنها لذت آنی و کوتاه مدت را به صبر و تحمل و سود درازمدت ترجیح می دهند. به عبارت دیگر این افراد پول خود را برای پر کردن جیب طراحان کیف، کفش، و محصولات مختلف صرف می کنند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که که در برابر طمع خود نسبت به خرید و خرج کردن و لذت آنی نمی توانید مقاومت کنید باید بگویم استعداد ثروتمند شدن را ندارید .

کسانی که نمی توانند پول پس انداز کنند هرگز نمی توانند ثروتمند شوند و به استقلال مالی در زندگی خود دست یابند.اینکه درآمد شما چقدر است و چقدر می توانید پول بدست آورید مهم نیست نکته مهم این است که چقدر از آن درآمد را بتوانید پس انداز کنید و نگه دارید زیرا زمانی که درآمد شما بالاتر می رود به طبع آن هزینه های شما نیز بالاتر خواهد رفت کسانی موفق هستند و استعداد ثروتمند شدن را دارند که مخارج آنها از میزان درآمد آنها پایین تر باشد تا بتوانند مابقی آن را پس انداز و سرمایه گذاری کنند معمولا هزینه ها آنقدر افزایش پیدا می کنند  تا به درآمد شما برسند به همین علت است که بیشتر افراد در فقر بسر می برنند و از ثروت دور میمانند. مهمترین عادتی که در زمینه رسیدن به استقلال مالی میتوانید در خود پرورش دهید پس انداز و صرفه جویی است.قبل از صرف هر هزینه به دقت آن را مورد بررسی قرار دهید و در مورد آن فکر کنید.در بعضی از مواقع  می توانید با به تاخیر انداختن بعضی از خرید ها بطور کلی از خریدن آنها منصرف می شوید یا خرید بهتر با قیمت مناسب تری انجام دهید. فقط چیزهایی را که واقعا به آنها نیاز دارید بخرید در مقابل وسوسه ها و خرید های غیر ضروری از خودتان مقاوت نشان دهید. متاسفانه بعضی افراد صرفه جویی و پس انداز را با از خود گذشتگی اشتباه می گیرند و آن را مترادف با رنج و محرومیت می دانند و با چنین افکاری تنها پول و ثروت را از خود دور می کنند . اما در مقابل افرادی که برای رسیدن به  ثروت و دست یابی به استقلال مالی پس انداز و صرفه جویی می کنند از این کار لذت می برند و آن را نوعی نزدیک شدن به اهداف شان می دانند.

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که کسانی را که در زندگی صرفه جویی  و پس انداز میکنند را افرادی خسیس و یا پول دوست می دانید اما این را صادقانه به شما میگویم این افراد استعداد ثروتمند شدن را  دارند اما کسانی که نمی توانند پس انداز و صرفه جویی کنند هرگز ثروتمند نخواهند شد.

اگر اقدام به پس انداز کنید از امنیت مالی بیشتری در آینده برخوردار خواهید شد. حتی اختصاص بخش کوچکی از درآمد خود به این کار می تواند نتایج چشمگیری را در آینده به همراه داشته باشد.داشتن و جمع کردن پول نیز خود باعث جذب پول بیشتر خواهد شد.

شما باید همیشه حساب دخل و خرج تان را داشته باشید و دقیقا بدانید پول خود را چگونه و در چه راهی خرج می کنید افراد ثروتمند  دقیقا می‌دانند پولهایشان از کجا می‌آید و چگونه خرج می‌شود.

متاسفانه باور اغلب افراد در مورد افراد ثروتمند این است که آنها همیشه در حال خودنمایی و خرج کردن هستند اما حقیقت هرگز اینگونه نیست  آنها با برنامه و وسواس پول خود را خرج می کنند و همیشه مقداری از درآمدشان را پس انداز می کنند و به همین دلیل است که همچنان ثروتمند باقی می مانند

باید همیشه سعی کنید مقداری از درآمد خود را پس انداز کنید تا هیچوقت بدون پول باقی نمانید.

افراد عادی معمولا بعد از صرف درآمد خود برای هزینه ها چیزی را که باقی می ماند و البته اگر باقی بماند را پس انداز می کنند اما این در حالی است که افراد ثروتمند ابتدا مقداری از درآمد خود را پس انداز می کنند و سپس باقی آن را خرج می کنند.

این جمله معروف وارن بافت دقیقا به این موضوع اشاره می کند:

” آنچه را بعد از خرج کردن باقی مانده پس انداز نکن بلکه آنچه بعد از پس انداز باقی مانده را خرج کن.” (وارن بافت)

پس دوستان عزیز به این نکته مهم دقت کنید که تنها روش برای پس انداز کردن این است که قبل از اینکه درآمد خود را صرف هزینه ها  کنید ۱۰ درصد یا اگر می توانید مقدار بیشتر را  پس انداز کنید و مابقی آن را خرج کنید متاسفانه در اکثر مقالات و سایت های مختلف که در مورد پس انداز کردن مطلب نوشتن  روش هایی را برای پس انداز کردن توضیح دادن که در واقع همه ی آنها به این موضوع اشاره دارند که در هزینه های خود صرفه جویی کنید و مقداری را که باقی می ماند را پس انداز و سرمایه گذاری کنید. که همانجوری که توضیح دادیم این کار اشتباه است و شما باید اول از میزان درآمد خودتان مقداری را پس انداز کنید و سپس مابقی را صرف هزینه ها کنید. در واقع مطالب و روش هایی که در اکثر ومقالات و سایت های مختلف در مورد پس انداز کردن وجود دارد توضیح در مورد روش های صرفه جویی در هزینه ها است نه پس انداز کردن.

یک نکته مهم دیگری که در خرج کردن و صرف هزینه ها باید به ان دقت کنید هزینه های کوچک است ما معمولا در مورد این هزینه های کوچک سهل انگاری میکنیم و اینگونه فکر می کنیم که این هزینه ها کم ارزش است و چیزی نمی شود و فورا خود را درگیر این هزینه های به ظاهر کوچک و کم ارزش می کنیم اما اگر دقت کنید همین هزینه های کوچک و کم ارزش در دراز مدت می توانند بسیار زیاد باشند و هزینه های زیادی را به خودشان اختصاص دهند و در مجموع مبالغ هنگفتی خواهند شد. در مورد این هزینه های کوچک دقیق باشید و در مورد آنها را نیز دقت زیادی به خرج دهید زیرا یک روزنه کوچک هم می تواند یک کشتی عظیم را غرق کند.

برای اینکه بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید ابتدا باید از دخل و خرج خود آگاهی پیدا کنید برای این کار باید در مدت یک ماه تمامی هزینه هایی را که صرف می کنید را یاداشت کنید حتی کوچک ترین هزینه هایی که شاید به نظر شما کم ارزش و جزیی باشد چون همانگونه که قبلا هم گفتیم همین هزینه های جزیی و کم ارزش می تواند مبالغ زیادی را به خود اختصاص دهند .

بعد از ثبت تمام هزینه ها باید آنها را دسته بندی کنید تا متوجه شید در کدام بخش ها هزینه های بیشتری انجام می دهید بطور مثال بخش هزینه های خورد و خواک- بخش اقساط ماهانه –  بخش هزینه های پوشاک -بخش خرج های متفرقه-بخش هزینه های خودرو

بعد از دسته بندی هزینه های به بخش های کوچک تر می توانید بخش های پر هزینه را شناسایی کنید و با مدیریت و کنترل آنها را اصلاح کنید .

پس حتما به این موضوع توجه کنید که اگر می خواهید ثروتمند شوید حتما باید بتوانید پس انداز کنید.

 

 

 

منبع:

ثروت دات کام

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی