تبلیغ شماره 1

خودت را همین گونه که هستی با تمام ویژگی ها و کم کاستی هایی که داری بپذیر و دوست داشته باش این اولین گام برای شروع موفقیت و رسیدن به هرچیزی است متاسفانه ما یاد گرفته ایم و یا به ما اینگونه آموخته اند که فقط وقتی خود را دوست داشته باشیم که اتفاقی مثبت در بیرون از وجودمان رخ می دهد.

 

یعنی اینکه حتما باید یک سری اتفاق ها و شرایط در بیرون مهیا شود که حس دوست داشتن در ما بوجود آید  که این یک نگرش کاملا اشتباه است مثلا دانش آموزی که هرگاه نمره خوبی کسب میکند این حس در او غالب می شود و او احساس میکند که خودش را دوست دارد و به خودش احترام می گذارد اما اگر عکس این قضیه اتفاق بیافتد چه؟

 

واقعا خطرناک خواهد بود اگر ما دوست داشتن و احترام به خود را مشروط به عوامل بیرونی کنیم در زندگی دچار ترس،نگرانی و تشویش خواهیم شد و نسبت به خود و توانایی هایمان بی اعتماد خواهیم گشت. سکان زندگی خود را در دست بگیرید و اجازه ندهید که شادی و دوست داشتن و احترام به  خود را  مشروط به عوامل بیرونی کنید. ثروت و فراوانی، شاد و خوشی، عشق و امید، رفاه و خوشبختی از طبیعی ترین و فراوان ترین عناصر زندگی هستند. دلیل اینکه ما احساس خوشبختی نمیکنیم و در فقر به سر می بریم و یا عشق  را در زندگی خود احساس نمیکنیم، به جهت کمبود آنها نیست. بلکه دلیل اصلی این کمبود ها در زندگی ما این است که:

 “ما خود را بقدر کافی دوست نمی داریم و خود را شایسته آنها نمی بینیم.“زمانی که شما یاد بگیرید که خود را همین گونه که هستید دوست بدارید و به خود احترام بگذارید آنگاه می توانید به تمام خواسته هایتان برسید.

 

سعی کنید از این لحظه به بعد خود را واقعا از صمیم قلب دوست بدارید و به خود احترام بگذارید.شما فرد منحصر به فرد و توانمند هستید شما لایق احترام و دوست داشتن هستید. وقتی که شما به خود احترام بگذارید و خود را دوست بدارید این حس به دیگران هم منتقل می شود و دیگران هم شما را دوست خواهند داشت و به شما احترام خواهند گذاشت . آیادقت کرده اید وقتی که احساس خوبی در مورد خود دارید، دیگران هم بهتر از همیشه به نظر می رسند؟ جهان بازتاب عکس العمل خود ماست. شاید به نظر عجیب بیاد اما نود و نه درصد آدمها بدون این که حتی کاملا” آگاه باشن، خودشون را دوست ندارند! و این یکی از عوامل بسیار مهم اکثر ناکامی ها و شکست ها در زندگی است.

 

 _ اگر هنوز آرزوهایی دارین که برآورده نمی شه یعنی ضمیر ناخودآگاهتون شما رو لایق دریافت اون آرزو نمی دونه چون شما به حد کافی خودتون رو دوست ندارید!

 

چند مورد که نشانه ی آن است که خودمان را به حد کافی دوست نداریم: ( احساس بی ارزشی )

_اگه مدام به سرزنش و انتقاد خودتون مشغولین.

_ اگه با بد غذایی، مواد مخدر یا الکل با جسم خودتون بد رفتاری می کنین. اگه سیگار می کشین و نمی تونین اون رو  کنار بگذارید.

_اگه فکر می کنید دوست داشتنی نیستین.

_اگه بیماری جسمی یا روحی در شما به وجود اومده.

_اگه در مورد چیزهایی که به خیر و صلاحتونه، مسامحه می کنید.

_ اگه در آشفتگی و بی نظمی زندگی می کنید.

_ اگه قرض و فشار واسه خودتون درست کردید.

_ اگه دوستان برای خودتون انتخاب کردین که باعث حس تحقیر شدنتون میشه اما نمی تونید اونها رو کنار بگذارید.

_ اگه دوستی ارتباطش رو با شما قطع کرده و شما فکر می کنید حتما” باید اشکالی در شما باشه که اینطور شده.

_اگه ازدواج و آشناییتون به جدایی رسیده و شما احساس تباهی و شکست می کنید.

_ _اگه از این که هیکلتون شبیه مانکن ها نیست  احساس حقارت می کنید.

_اگه از صمیمیت می ترسید و نمی گذارید هیچ کس به شما نزدیک بشه.

_اگه برای هر کاری نظر دیگران براتون مهم تر از نظر خودتونه و فقط می تونید کاری رو با جرات انجام بدید که دیگران تاییدش کرده باشند.

_اگه راحت پولتون رو برای دیگران خرج می کنید اما برای خودتون سختگیرید.

_ اگه چاق یا لاغر هستید.

 

اما چگونه می توانیم حس دوست داشتن نسبت به خود را در درون مان پرورش دهیم؟

از شما می خواهم که این تمرین را به مدت ۴۰ روز انجام بدهید تا از نتایج شگفت انگیز آن حیرت زده شوید هر روز صبح وقتی مقابل آیینه قرار می گیرید به چشمهای خودتون نگاه کنید و این جمله  رو بگید و تکرار کنید : من خودم را دوست دارم و همین طوری که هستم خودم را می پذیرم. نکته مهمی که برای انجام این تمرین باید به آن توجه کنید این است که اگر یک روز به هر دلیلی این تمرین را فراموش کردید یا اتفاقی افتاد که نتوانستید آن را انجام دهید بایدحتما ۴۰ روز را از اول شروع کنید این تمرین باید ۴۰ روز بطور مداوم انجام شود  و هیچگونه وقفه ای در آن نیافتد.

 

وقتی این تمرین را انجام می دهید ببینید چه فکرهایی توی ذهنتون می آید؟ شاید اوایل این تمرین ذهن ناخودآگاه شما با شما به مخافت بپردازد اما کم کم این مخالفت کم و کمتر خواهد شد و در ادامه ضمیرناخودآگاه شما این واقعیت را خواهد پذیرفت و به همراهی با شما ادامه خواهد داد. این تمرین ممکن است برای خیلی ها وحشتناک باشه و حتی ممکنه گریه تان بگیرد یا دچار خشم بشید.اما نگران نشوید این یک حالت طبیعیه یک عمر در آینه نگاه کرده اید و فقط از خودتان انتفاد کرده اید اما اکنون زمان آن رسیده که خودتان را تایید کنید و خودتان را دوست بردارید.

 

اگر خودمان را به حد کافی دوست نداشته باشیم، با هیچ روشی آرزوهایمان براورده نمی شود! چون اگر در ضمیر نا خودآگاهمان ، خودمان را آنقدر خوب ندانیم که لایق دریافت بهترین ها باشیم، پس کاینات تمام سعیش را می کند که ما به آرزوهایمان نرسیم تا بیشتر یادمان بیفتد که لایق دریافت چیزهای خوب نیستیم! خوب! همه ی اینها رو گفتم تا به این نتیجه برسم که ریشه ی همه ی مسایل و مشکلات و بیماریها و برآورده نشدن آرزوها ،دوست ندا شتن خودمونه.. اجازه بدید اول بزرگترین مشکل رو حل کنیم و همه ی نیروی خودمون رو صرف حل مشکل ” دوست نداشتن خود! ” بکنیم. اون وقت می بینید که همه چیز خود به خود درست خواهد شد.

 

 

منبع:

ثروت دات کام

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی