تبلیغ شماره 1

کارآفرینان موفق این توانایی مالی را دارند که هرکاری دوست دارند انجام دهند، هرجا می‌خواهند زندگی کنند، هرچه می‌خواهند بخرند و به دور دنیا سفر کنند. البته موفقیت توانایی خارق‌العاده دیگری را نیز برای آنها به همراه‌ می‌آورد: حمایت از سازمان‌های خیریه‌‌ای که به آن علاقه دارند.

 انسان‌دوستی شاید به اندازه لامبورگینی یا ویلاهای بزرگ چشمگیر نباشد، اما قطعا باعث ایجاد احساس خیلی بهتری خواهد شد.

مدتی پیش با لوک وایل بنیانگذار شرکتی متمرکز بر سرمایه‌گذاری در مناطق امریکای جنوبی آشنا شدم. وایل کارآفرین موفقی است. او سرمایه‌گذار اصلی این شرکت است و در همه جوانب این کار، از جمله سرمایه‌گذاری، جست‌وجوی موارد هدف و انتخاب آنها، مذاکرات و مدیریت فرآیندها حضور همه‌جانبه داشته است.

اگرچه وایل موفقیت خیلی زیادی به دست آورده، اما انسان‌دوستی او بود که مرا جذب خود کرد. وایل یکی از بنیانگذاران شرکت PlantMed است؛ شرکتی امریکایی برای جذب سرمایه و آگاهی‌بخشی در مورد مسائل پزشکی و درمانی جنوب امریکاست که حول محور مسائلی مانند کیفیت آب فعالیت می‌کند.


زمانی که از وایل دلیل مشارکتش در چنین مسئله‌‌ای را جویا شدم، او گفت: «دیدم که مشکلات و نیازهای برطرف‌نشده‌‌ای وجود دارند که من می‌توانم به حل‌و‌فصل‌کردنشان کمک کنم. این هم مانند یکی دیگر از مسائل زندگی حرفه‌‌ای من بود. احساس می‌کنم حضور ما در این دنیا دلیلی دارد و هر کس باید روشی منحصر به فرد برای کمک به دیگران پیدا کند. هدف من از کارهای انسان‌دوستانه این است که اجازه ندهم فرصتم برای ایجاد تغییر در دنیا از دست برود.»
انسان‌دوستی چیزی است که همه کارآفرینان، از جمله خودم، باید تا حدی آن را تجربه کنند. من همیشه دلم می‌خواست کاری برای درمان بیمارانی که دچار سرطان پروستات بودند، بکنم؛ چون این بیماری پدرم را از من گرفت. در ادامه با پنج درسی آشنا می‌شویم که می‌توانیم از کارهای بشردوستانه وایل بیاموزیم:


کارآفرینان توانایی بالایی در حل مسئله دارند.
اغلب کسب‌و‌کارها به این منظور شکل می‌گیرند که بنیانگذارشان می‌خواسته مشکلی را حل کند. من به شخصه آژانس بازاریابی‌ام را به این منظور ایجاد کردم که از آژانس‌های سنتی تبلیغاتی، که در کسب‌و‌کارهای قبلی‌ام با آنها کار کرده بودم، و از توصیه‌های ناکارآمدشان، خسته شده بودم. تاسیس یک کسب‌و‌کار و غرق‌شدن در مسائل بشردوستانه، هر دو ناشی از توانایی بالای حل مسئله این افراد است.


وایل توضیح می‌دهد: «کارآفرینان موفق از خودشان نمی‌پرسند که چطور باید پول دربیاورند؛ بلکه با خود فکر می‌کنند که چه نیاز برآورده‌نشده‌‌ای وجود دارد که می‌توانند به آن رسیدگی کنند. تجربه‌های منحصر به فردمان ما را در موقعیتی قرار داده که بتوانیم چیزهایی را ببینیم که تاثیر مثبتی روی زندگی مردم بگذارد. به همین خاطر بود که من این شرکت‌ها را تاسیس کردم.»


به دنبال احساسات شخصی باشید.
زمانی که کسب‌و‌کاری را در صنعتی آغاز می‌کنید که به آن علاقه‌مندید، دیگر آن کسب‌و‌کار مانند شغلی اجباری برایتان جلوه نمی‌کند. همین احساس که باعث موفقیت در کسب‌و‌کار می‌شود، در کارهای بشردوستانه نیز وجود دارد.


وایل توضیح می‌دهد: «اینکه تفکر خلاقی داشته باشید، بتوانید مشکلات و مسائل را حل کرده و موقعیت‌هایی خلق کنید که از لحاظ احساسی با آنها ارتباط دارید، موقعیت خوبی برایتان به حساب‌ می‌آید. به شخصه با شرکت بشردوستانه‌ام که در زمینه تولید آب تصفیه‌شده و سالم در منطقه لانگ آیلند فعالیت می‌کند، ارتباط احساسی خوبی برقرار کرده‌ام. زیرا خودم هم همان جا زندگی می‌کنم و اگر این شرکت به نتیجه برسد، هم خود من و هم بسیاری از دوستان و همسایگانم از این آب تصفیه‌شده بهره‌مند خواهند شد و این لذت زیادی برای من خواهد داشت.»


شبکه ارتباطات خود را گسترده‌تر کنید.
ایجاد یک شبکه قدرتمند ارتباطی مزایای زیادی برایتان در کسب‌و‌کار دارد. مشتریان جدید، موقعیت‌های جدید و شرکای جدید کاری معمولا از طریق همین شبکه‌های ارتباطی به شما معرفی می‌شوند. این شبکه می‌تواند تاثیر زیادی در فعالیت‌های خیرخواهانه‌تان نیز داشته باشد.


وایل افزود: «کارآفرینان به طور ذاتی خلاق هستند و معمولا شبکه‌های ارتباطی قدرتمندی دارند که در زمینه کارهای بشردوستانه بسیار به دردشان خواهد خورد. شبکه شما نیز می‌تواند به شما کمک کند تا علاوه بر ارتقای کسب‌و‌کار خود، فعالیت‌های خیرخواهانه‌تان را به مرحله بالاتری برسانید.»


بشردوستی یک تجربه آموزشی است.
وایل احساس می‌کند که تجربه‌های آموزشی تجربه‌هایی هستند که نمی‌توان قیمتی رویشان گذاشت. او می‌گوید: «بشردوستی روشی عالی برای یادگیری چیزهایی در مورد دنیا، گسترده‌کردن نگرش و ایجاد همدلی است. همچنین مهارت‌های دیگری را نیز بهبود‌ می‌بخشد که برای کارآفرینان بسیار مفید خواهد بود. به عنوان مثال، با شروع کارم در شرکت PlantMed هم با افراد، فرهنگ و کارآفرینان جدیدی آشنا شدم و هم به واسطه قرار‌داشتن این شرکت در امریکای جنوبی، مجبور شدم زبان اسپانیایی‌ام را نیز کامل کنم که برایم بسیار مفید خواهد بود. ما از تمام جوانب و تجربه‌های زندگی باید درس بگیریم؛ چه شروع کسب‌و‌کار، شکست‌خوردن یا موفق‌شدن باشد و چه ایجاد تفاوتی در دنیا. تلاش کنید تا می‌توانید یاد بگیرید.


بخشیدن از ما کارآفرین بهتری می‌سازد.
قانون جذب در مورد بخشیدن و دریافت‌کردن صحبت می‌کند. همه ما با بخشش می‌توانیم به کارآفرینان بهتری تبدیل شویم. این کار احساس بهتری به شما‌ می‌بخشد و این احساس مثبت در تمام جوانب زندگی‌تان، چه حرفه‌‌ای و چه شخصی، جاری می‌شود.
وایل می‌گوید: «باید اعتراف کنم که به کارما اعتقاد دارم؛ یعنی معتقدم که هر کار خوبی به خود ما بازمی‌گردد. کمک‌کردن به دیگران و حتی به کره زمین و محیط زیست روحمان را جلا می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا کارآفرینان بهتری شویم.»

 

 

منبع:

خلاقیت

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی