تبلیغ شماره 1

 در بین همه روش‌هایی که برای کسب درآمد وجود دارد، روش فریلنسینگ که برخی آن را آزادکاری یا حق‌الزحمه‌ای‌ می‌نامند بیشتر از سایرین مورد توجه قرار گرفته است و روزبه‌روز بر تعداد کسانی که این شیوه کسب و کار را بر‌ می‌گزینند اضافه می‌شود. فریلنسینگ یا آزادکاری نه فقط مسیر شغلی، بلکه زندگی شما را هم می‌تواند تغییر دهد و به به‌دست آوردن پول بیشتر، رئیس خود بودن، برنامه زمانی عالی و کار‌کردن در مکانی که دوست دارید منجر شود.

 

انتظار می رود تعداد افراد «فریلنسر» روز به روز بیشتر شده و تا سال 2020، بیش از 40درصد از نیروی کار ایالات متحده به صورت مستقل کار کنند. اما چرا امروزه دورکاری به این اندازه با استقبال مواجه شده؟

فریلنسر ها رئیس خودشان هستند. هر زمان که بخواهند می توانند مشغول به کار شوند. از طرف دیگر این شما هستید که انتخاب می کنید روی چه پروژه ای کار کنید. بررسی ها نشان داده افراد دورکار قادرند 45درصد بیشتر از سایرین پول بسازند. ویژگی هایی از این دست، افراد را تشویق می کند که بخواهند شغل ثابت خود را رها کرده و به شکل مستقل و به دور از هیاهوی محیط های کاری، درآمدزایی کنند.
یکی از برداشت های اشتباه در مورد دورکاری این است که اغلب تصور می شود با نشستن داخل خانه، کار خود به خود به سمت آنها خواهد آمد، اما واقعیت چیز دیگری است، در این شیوه، پیدا کردن کار اصلا ساده نیست. با این حال، راهکار هایی وجود دارد که با پیروی از آنها می توان تبدیل به یک فریلنسر موفق شد.

 

فریلنسر یا دورکار کیست؟

یک «فریلنسر» یا «دورکار» به طور رسمی و تمام وقت، برای شرکت یا سازمان خاصی کار نمی کند، اما از سوی سازمان های مختلف برای انجام یک سری کار های مشخص و پروژه ای به کار گرفته می شود. برای مثال، مجله ای را در نظر بگیرید که یک تیم ویراستاری در اختیار دارد، این تیم از نویسندگان فریلنسر برای نوشتن مطالب خود استفاده خواهد کرد. به طور کلی، یک شخص دورکار به طور مستقل فعالیت کرده و به طور معمول، مشتریان و دستمزد ثابتی ندارد.
امروزه حتی افراد حرفه ای مثل وکلا، مدیران عامل و مشاوران نیز به صورت مستقل به فعالیت می پردازند. دلایل متعددی ازجمله تغییر شرایط اقتصادی، نارضایتی کارمندان، کوچک سازی محیط های کار و کاهش تردد وسایل نقلیه باعث شده کسب و کار های مستقل و فریلنسینگ نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته باشند.

 

مزایای فریلنسینگ

سریعا می توان شروع به کار کرد. تا زمانی که از مهارت های خود به خوبی آگاه باشید، کار شما به محض پیدا کردن مشتری آغاز خواهد شد.
شروع کار آسان است: شما از همین الان هم می توانید کار خود را آغاز کنید. شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی مثل LinkedIn و سایر وب سایت ها، مشتریان خود را پیدا کنید.
تقاضا برای فریلنسر ها زیاد است. با وجود اینکه بازار فریلنسر ها رقابتی است، تقاضا برای آنها زیاد است، به همین علت، فریلنسر های قابل اعتماد در حال رشد هستند. بسیاری از سازمان ها، به جای کارمند، از فریلنسر ها استفاده می کنند.
تهیه جدول زمان بندی: شما می توانید خودتان زمان و محل انجام کار های تان را برنامه ریزی کنید.
مشتری را خودتان انتخاب می کنید: اگرچه در شروع کار مشتریان شما را انتخاب می کنند، اما با گذشت زمان و پیشرفت کاری تان، این قدرت را خواهید داشت که مشتریان تان را انتخاب کنید و حتی در صورت عدم رضایت، با آنها قطع همکاری کنید.
کارتان را آنطور که صلاح می دانید انجام خواهید داد: با وجود اینکه کار برای شخص دیگری است، اما شما می توانید به سلیقه و روش خود آن را انجام دهید.

 

معایب فریلنسینگ

پیدا کردن مشتری می تواند وقت گیر باشد: گاهی اوقات ممکن است پیدا کردن مشتری کافی برای شروع کار زمان بر بوده و برای مدتی بیکار باشید.
کار شما ممکن است فاقد نظم و قاعده باشد: تمام فریلنسر ها در کار خود دچار فراز و نشیب هایی خواهند شد. شما باید زمانی را برای استراحت در نظر گرفته و بعد از آن خود را برای انجام کار آماده کنید. شما باید طوری زمان بندی کنید که با وجود حجم زیاد کار، آنها را به موقع به مشتریان تحویل دهید.
اداره چند مشتری و پروژه به صورت همزمان کار آسانی نیست: با وجود اینکه عده ای از پس فشردگی و حجم کار ها بر می آیند، برای عده ای این کار بسیار سخت بوده و نمی توانند کار ها را به موقع به مشتری تحویل دهند. به این ترتیب، افراد دورکار باید مدیریت زمان قوی داشته باشند.
در ابتدای کار، ممکن است دستمزد کمی عاید شما شود. به خصوص با وضعیت اقتصادی امروز جامعه، بسیاری تصور می کنند که فریلنسر های تازه کار نباید دستمزد زیادی بگیرند. به همین دلیل افراد دورکار باید سعی کنند با مشتریان منصف همکاری کنند تا دستمزدی که لیاقت آن را دارند به دست بیاورند.

 

منبع:

فرصت امروز

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی