تبلیغ شماره 1

آیا در میان دشواری‌ها و مسوولیت‌های گوناگون مالی گرفتار شده‌اید؟ گاهی اوقات سعی می‌کنید از تفکر به مشکلات مالی به دلیل افزایش استرس و فشار روانی طفره ‌روید؟ احساس بیچارگی و بیهودگی می‌کنید؟ این گونه احساسات نامطلوب در جهان پیچیده امروز بسیار رایج هستند و برخی را تا مرز بحران کامل روانی و اقتصادی پیش می‌برند. اما نکته‌ای که بسیاری ...

 

 

آیا در میان دشواری‌ها و مسوولیت‌های گوناگون مالی گرفتار شده‌اید؟ گاهی اوقات سعی می‌کنید از تفکر به مشکلات مالی به دلیل افزایش استرس و فشار روانی طفره ‌روید؟ احساس بیچارگی و بیهودگی می‌کنید؟ این گونه احساسات نامطلوب در جهان پیچیده امروز بسیار رایج هستند و برخی را تا مرز بحران کامل روانی و اقتصادی پیش می‌برند. اما نکته‌ای که بسیاری از افراد نسبت به آن ناآگاه هستند نقش بی‌نظمی و آشفتگی در ایجاد چنین احساساتی است. واقعیات مالی گاه نامطلوب و درناک‌اند، اما آنچه ما را از کنترل شرایط ناتوان می‌کند بی‌برنامگی و آشفتگی است. چراکه با وجود نظم و برنامه مناسب غلبه بر دشواری‌های امکان‌پذیر است.

راه‌حل‌های بسیاری برای غلبه بر مساله آشفتگی ذهنی و بی‌نظمی ذهنی وجود دارد. می‌توانید با کمک این راه‌حل‌ها به زندگی مالی خود سر و سامان بدهید و در مسیر پیشرفت قرار بگیرید. در این میان  درکی دقیق از گام‌های ضروری هر تصمیم‌گیری و ساده‌سازی نقش‌های اقتصادی می‌تواند به شما یاری کند. نکات زیر ابزارهایی برای فهم ساختار زندگی مالی و تسهیل مسیر شما در ایجاد تغییرات کوچک هستند که کاربرد آنها در نهایت به نتایج قابل توجهی خواهند انجامید:

 

۱- از تعداد حساب‌های بانکی خود بکاهید

اغلب افراد در مراکز و بانک‌های متعدد حساب افتتاح می‌کنند و برای فعالیت‌های اقتصادی از چندین دسته چک استفاده می‌نمایند. این کار در موارد ضروری مشکلی ندارد، اما در حالت معمول شما نیازی به این تعداد زیاد از حساب و چک ندارید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید فرآیندهای مالی خود را ساده‌سازی کرده و آنها را بهتر مدیریت کنید، کاستن از تعداد حساب‌های بانکی است. از این طریق، بررسی و ارزیابی خرج و دخل و به خاطر سپردن تعهدات بسیار آسان‌تر خواهد شد و انرژی ذهنی شما برای تفکر در خصوص موارد حساس‌تر حفظ می‌شود.

 

۲- اولویت‌بندی کنید

باید تصویری به نسبت دقیق از آینده و اهداف مطلوب خود داشته باشید و آنگاه بر اساس این تصویر به اولویت‌بندی اقدامات بپردازید. انجام این فرآیند باعث می‌شود ارزش هر اقدام مالی برای شما روشن شود و بتوانید براساس ارزش‌های متفاوت، پول و انرژی متناسبی را صرف کنید. به علاوه می‌توانید با تعیین دقیق اهداف آتی، به دنبال راه‌کارهای جایگزین ارزان‌تری باشید که نیازها و خواسته‌های شما را با بهای کمتر و کیفیت بالاتری تامین می‌کنند. اولویت‌بندی امور رمز هر تلاش موفقی است؛ آن را بسیار جدی بگیرید.

 

۳- بودجه‌بندی جامعی داشته باشید

درباره اهمیت بودجه سخن بسیار است. زمانی که کاملا آماده بودید تا کنترل زندگی مالی‌تان را در درست بگیرید، ضروری است به اهمیت بودجه نیز توجه داشته باشید. فرآیند تنظیم بودجه باید در نسبت با اهداف بلند مدت یا میان مدت شما انجام شود و از جامعیت کافی برای پوشش دادن تمامی حوزه‌های مالی برخوردار باشد. پس از تفکر و تصمیم درباره اهداف مطلوب، مسیرهای درآمدی و هزینه‌ای‌ خود را به دقت دنبال کنید و با تمام توان برای تطابق آنها با بودجه طراحی‌شده آماده شوید. تاثیر طراحی دقیق و پیاده‌سازی موفق بودجه بر زندگی شما شگفت‌آور است.

 

۴- رویه‌های مالی را خودکار کنید

تنها تا جایی که نیاز واقعی وجود دارد، از کاغذ و نوشتن استفاده کنید و قبوض و رسیدها را صرفا تا حد نیاز نگهداری نمایید. انباشتن بیهوده تمام اسناد مالی، آن هم به صورت کاغذی گیج‌کننده است و شما را از اتخاذ تصمیم درست باز می‌دارد. به علاوه باید راه‌کارهایی را برای خودکارسازی فرآیندهای مالی پیدا کنید. برای پس‌انداز، از حساب‌های خودکاری استفاده کنید که ماهانه مبلغی را برای شما پس‌انداز می‌کنند. در خصوص هزینه‌ها نیز امروزه ابزارهای مجازی بسیاری وجود دارد که برای کمک به شما دستیاران باکفایتی هستند. آنها را به کار بگیرید و انجام امور را آسان کنید.

در کنار این موارد، از طریق خودکارسازی رویه‌های مالی می‌توانید عادات مثبتی را نیز برای خود ایجاد کنید. تکیه دائمی به اراده ممکن است در نهایت به شکست برنامه‌ریزی‌های شما منجر شود. اما اگر بتوانید با ابزارهای خودکار حوزه انتخاب خود را محدود سازید، نتایج بسیار چشمگیری به دست خواهید آورد.

 

۵- دارایی‌های خود را سامان دهید

هر یک از ما خود را با انبوهی از کالاها، ابزارها و دارایی‌ها محاصره کرده‌ایم که اغلب در طول یک سال نیز به کار نمی‌آیند. فهرستی از تمام دارایی‌های خود، از خانه و خودرو گرفته تا لباس و کفش و دیگر لوازم زندگی آماده کنید و به دقت کارآیی آنها را ارزیابی نمایید. پس از انجام این کار، لوازم بی‌مصرف را برای استفاده دیگران به فروش رسانید و اقلام ناکارآمد را با پول حاصل از فروش لوازم بی‌مصرف تعویض کنید. این کار ذهن شما را پاکسازی نموده و امکان اخد تصمیمات دقیق و بهینه را میسر می‌سازد.

 

 

منبع:

معیشت

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی