تبلیغ شماره 1

وارن بافت موفق‌ترین سرمایه گذار قرن بیستم و همچنین یک انسان خیرخواه و بشردوست می‌باشد. وارن بافت 86 ساله ، در سال 2016 با دارایی خالص 60 میلیارد دلار به عنوان سومین مرد ثروتمند دنیا شناخته شد.

 

 

او تمام ثروت خود را بدون حتی یک سنت کمک از دیگران و صرفا بر اساس تلاش همیشگی‌اش به وسعت یک عمر و در سایه دیدگاه‌های صحیح اقتصادی کسب کرده است. او نخستین سنت‌های درآمدش را از محل فروش آدامس و توزیع روزنامه در سن ۶ سالگی به دست آورده و سپس با تشکیل گلوله برفی کوچک خود در ابتدای سنین نوجوانی، در طول ۸۰ سال فعالیت بی‌وقفه، روزبه‌روز این گلوله برفی را در مسیر زندگی خود غلطاند و بزرگ و بزرگ‌تر کرد.


در سال ۲۰۰۶ او ۸۳٪ از دارایی خود را که در آن زمان معادل 30 میلیارد دلار بود به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس اهدا کرد. اهدای دارایی در این سطح در تاریخ آمریکا بی‌نظیر بوده‌است. 


او در کودکی در زمینه‌ی پول و تجارت استعداد شگفت انگیزی از خود نشان داد. سوابق و توانایی‌هایش در محاسبه‌ی دقیق اعداد در ذهن خود، هنوز هم همکاران تجاری‌اش را متحیر می‌کند. در ۶ سالگی، شش جعبه‌ی کوکا کولا به قیمت ۲۵ سنت از مغازه‌ی پدر بزرگش خرید و هر بطری را به ازای یک سکه‌ی پنج سنتی فروخت؛ در حالی که کودکان هم سن و سال او بر روی چمن لی لی بازی می‌کردند.


نکات جالب از زندگی و شخصیت بافت :
او اولین سهام خود را در ۱۱ سالگی خرید و هنوز هم عقیده دارد که خیلی دیر شروع کرده است.
بافت به داشتن زندگی مقتصدانه و رفتار فروتنانه مشهور است. او کماکان در خانه خود که 50 سال پیش خریداری کرده ‌است، زندگی می‌کند . او همیشه خودش اتومبیل شخصی خود را می‌راند و هیچ راننده یا محافظ شخصی ندارد. هرگز با جت شخصی سفر نمی‌کند هرچند که مالک بزرگ‌ترین شرکت جت شخصی دنیاست.
او همیشه به جوانان می‌گوید: از وام های بانکی دوری کنید و روی خودتان سرمایه گذاری کنید. همواره به یاد داشته باشید که: «پول انسان ها را خلق نمیکند ،بلکه انسان ها هستند که پول را خلق میکنند. ضمنا تا جایی که می‌توانید، ساده زندگی کنید. دنبال مارک‌های معروف نباشید. آن چیزهایی را بپوشید که به شما احساس راحتی دست می‌دهد. پول خود را به خاطر چیزهای غیرضروری هدر ندهید. سعی نکنید که با اموال خود به دیگران فخر بفروشید ،تنها از چیزهایی که دارید خودتان لذت ببرید.

 

منبع:

وبسوار

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی