تبلیغ شماره 1

سرمایه گذاری در شکل های بسیار مختلف برای کارآفرینان انجام می شود مثل پول، زمان، بینش، از خودگشتگی. در اینجا به ۱۱ مورد اشاره خواهیم داشت که میلیاردر های خودساخته (و کارآفرینان برتر) بر روی آنها سرمایه گذاری کردند.

 

۱٫ برندسازی:

 

 

 

 

اگر بتوانید از پس هزینه های آن بر بیایید، در برندسازی سرمایه گذاری کنید. تصور کنید که برندسازی مثل ازدواج و فروش مثل ارتباط است. به همین خاطر من فردی موفق هستم. من برندسازی می کنم در حالی که همه به فکر فروش هستند. حتی چیزهای کوچکی که من می فروشم-مانند یک پیراهن یا یک کتاب ۱۳ دلاری در هر سه سال -یک نوع برندسازی محسوب می شود.  پول برای من اهمیت ندارد؛ علم اقتصاد من فقط اعتبار و آگاهی بلند مدت را تقویت می کند. 

گری وینرچاک، موسس و مدیر عامل شرکت VaynerMedia ( بیش از ۷۰۰ کارمند و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد سالانه) و نویسنده کتا ب پرفروش “از گری.و. بپرس”
 

۲٫ سرمایه گذاری در تکنولوژی

 

 

 

 

 

هاتمیل (Hotmail) برای من یک نقطه عطف بود. من ایده بازاریابی ویروسی را مطرح کردم تا اینکه هاتمیل بتواند از مشتری به مشتری دیگر مانند ویروس گسترش یابد. این کار جمع آوری پول را ساده تر کرده بود و کارآفرینان بیشتر خواستار حمایت و مشاوره با من بودند. هاتمیل تعداد زیادی از افراد را تحت تاثیر قرار داده بود: تقریبا ۳ میلیارد نفر از طریق اینترنت به طور رایگان با هم ارتباط مؤثر دارند، عمدتا به دلیل وجود هاتمیل.

تیم دریپر، بنیانگذار  VC فیلم
 

۳٫ پرورش کارآفرینان پرشور

 

 

 

 

سریع ترین و راحت ترین پولی که تا به حال بدست آورده بودم به دلیل سرمایه گذاری بر روی یک استارتاپ فناوری بود، قبل از اینکه کسب و کار کارگزاری خودم را به فروش رساندم. من حتی نمی دانستم فردی که کسب و کار راه اندازی کرده، واقعا چه فعالیتی دارد. اما او سخت در پی پول بود و من اعتقاد داشتم که او راهی برای موفقیت خود پیدا خواهد کرد.

۱۰ درصد از کسب و کار او را به مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ دلار خریداری کردم و بعدها فراموشش کردم تا اینکه پنج سال بعد او همان سهم ۱۰ درصد را از من به مبلغ ۱ میلیون دلار خرید. من از آن میلیون دلار برای سرمایه گذاری  بر روی کسب و کار خود استفاده کردم.

باربارا کرکوران، بنیانگذار گروه Corcoran 
 

۴٫ استخدام یک معجزه گر

 

 

 

 

من بر روی قرار گرفتن در معرض دید دیگران سرمایه گذاری کردم، آن هم از طریق استخدام استخدام مشاور معجزه گر و متفکر خلاق، مایک ونس. زمانی که کسب و کار من به جایگاه ارزشمندتری رسیده بود، چندین تغییر مهم و بهبود شرایط را در کسب و کارم شاهد بودم. اما میدانستم که توانایی های من بیشتر از این حرفهاست. تا جایی که می توانستم تنها به کارم ادامه داه بودم و از این به بعد یک همراه قوی و ماهر را رد کنار خودم داشتم.

به شخصی دیگری نیاز داشتم تا  به من از جنبه های مختلف تفکر خود اطلاعات بدهد. بنابراین، من مایک را استخدام کردم- که کار آسانی نبود و او را متقاعد کردم برای دیدار با من به میامی به مدت یک روز بیاید. من در شب قبل پرواز به سمت میامی داشتم، با دقت نمودار پیشرفت خودم را در دهه گذشته به صورت کامل و ۲۲ سؤال را برای راهنمایی گرفتن از او آماده کرده بودم. 

ما ملاقات فوق العاده عالی با هم داشتیم. او اولین معاون دانشگاه دیزنی بود. او با والت دیزنی، جک ولش در GE، استیو جابز در اپل و شمار زیادی از دیگر چهره های کسب و کاری بزرگ کار کرده بود. اولین سوال من این بود: ” وجه اشتراک همه شما چیست؟ “

تام فری، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تام فری اینترنشنال، رتبه یک مربی و مشاور املاک و مستقلات، نویسنده 
 

۵٫ سرمایه گذاری روی وفاداری تیم

 

 

 

 

در هالیوود می گویند که هرگز نباید پول شخصی خود را بر روی پروژه ای سرمایه گذاری کنید و من با این توصیه موافقم. اما در طول سال هایی که من یک شرکت تهیه کنندگی داشتم که توسط یک استودیو بودجه مالی آن تأمین می شد، بسیار بر روی کارمندان و تیم کاری خودم سرمایه گذاری کردم.

این یعنی به آنها مرتباً پاداش برای عملکرد مناسب، هدیه و ترفیع رتبع و از همه مهمتر وقتم را در اختیار آنها قرار می دادم. وفاداری که با آن به دست آورده ام ارزشش این کارها را داشت. بر روی تیم کاری خود سرمایه گذاری کنید و روزی  آنها بر روی شما سرمایه گذاری می کنند.

روبرتو اورچی، تولید کننده بزرگ، فیلمنامه نویس و فیلمساز هالیوود که فیلم ها و برنامه های تلویزیونی او بیش از ۵ میلیارد دلار در سراسر جهان به فروش می رسند.
 

۶٫ عشق، خودآگاهی و بازده سرمایه

 

 

 

 

من سه سرمایه گذاری عالی انجام داده ام. انتخاب شریک زندگی مناسب: که به تنهایی من را ثروتمند کرد، هم ثروت پولی و هم غیر پولی. و صرف هزینه بر روی افزایش دانش و اطلاعاتم درباه موضوعاتی که دوست داشتم: درواقع من بر خودم، ذهنیتم، باورم و محیط اطرافم تسلط پیدا کردم. و در نهایت، بخش املاک و مستغلات خودم را راه اندازی کردم.

سرمایه گذاری کمتر از چند میلیون دلار بود که نتیجه ای صد برابر را برایم به ارمغان آورد. هدف اصلی ن این است که به پانصد برابر سود برسم. من به طور مداوم بر تحصیلات، معنویات، رفاه جسمی، ذهنی و عاطفی خود  اهمیت می دهم. اگر شما هم همین کار را نکنید، این یعنی در مورد رویاهای خود جدی نیستید.

کام میرزا، “مرد ۵۰۰ میلیون دلاری” و مدیر عامل شرکت میرزا هیلدز؛ در هشت شرکت شکست خورده و امروز، امپراتوری با بیش از ۶۰۰ کارمند را مدیریت می کند.
 

۷٫هزینه کردن برای ثروت

 

 

 

 

در سن ۳۷ سالگی، کار رویای خود را به عنوان یک گزارشگر ورزشی ESPN ترک کردم و به عنوان یک کارآفرین با سختی ها دست و پنجه نرم می کردم و درآمدم در سال کمتر از ۴۰،۰۰۰ دلار بود. بنابراین، من ۲۵،۰۰۰ دلار در دوره های تای لوپز به عنوان مربی و  سرمایه گذار سرمایه گذاری کردم.  من قبلا مربی های رایگان داشتم، اما گفته های آنها برای من ارزشمند نبود. 

سرمایه گذاری مبلغ عظیمی پول بر روی دوره ای که مربی آن فردیست که حداقل ۱۰ سال از لحاظ موفقیت مالی ، هوش مالی و کسب و کار از من جلوتر است، باعث شد تمرکز حواس بیشتری پیدا کنم و از اقدام کردن نترسم. 

من به شدت غرق آموزه های تای شده بودم، و اقدام نکردن برای من به معنای آتش زن بر سرمایه ام بود. این مربی یادگیری من را تسریع کرد، مانع از اشتباهات پر هزینه شد، و پاسخگوی سؤالات من بود. همین سرمایه گذاری باعث شد که من یک کسب و کار بزرگ را راه اندازی کردم، یک کتاب نشتم و پادکستی را برای خود ایجاد کردم. هر وقت میخواهم کاری انجام شود، هزینه آن را می پردازم.

جیمز سوانویک، کارآفرین، نویسنده و مدیر اجرایی Swanwick Sleep و مسئول چالش ۳۰ روزه بدون الکل
 

۸٫ سرمایه گذاری بر روی خود…

 

 

 

 

به طور مداوم سرمایه گذاری بر روی خودم به طور چشمگیری کسب و کار و زندگی من را بهبود بخشید. من با جمع آوری اطلاعات و برقراری ارتباط مؤثر به دنبال راهی برای آموزش و بهبود شرایط خودم هستم. در ۲۰ سال گذشته، در دوره هایی ثبت نام و سرمایه گذاری کردم که اطلاعات علمیو اقتصادی من را بالاتر برد و در گروههایی با ارتباطات قوی عضو شدم تا از نزدیک با افراد موفق و خارق العاده درارتباط باشم تا من را راهنمایی کنند. 

به یاد داشته باشید: دانش و اطلاعات قدرتمند هستند و باعث می شوند تا شما تصمیمات عاقلانه تری بگیرید، فرصت های بهتر را شناسایی کنید و بینشی بست آورید که مانع از معاملات تجاری بد شود.

جان برادوک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت My Life & Wishes (زندگی و رؤیاهای من)
 

۹٫ و باز هم سرمایه گذاری بر روی خود

 

 

 

 

بزرگترین سرمایه گذاری من بر روی خودم بوده است؛ تا بدانم که هستم؟، هویت و هدفم را بشناسم. برخی آن را “ذهنیت” می نامند، اما ترجیح می دهم آن را “تحول”  بنامم. من بر بهبود فردی، مطالعه و یوگا تمرکز می کنم- برای مثال در یک دوره ۱۰ روزه مدیتیشن خنثی شرکت کردم.

پول بدست آوردن ساده ترین کار دنیاست؛ اما حفظ آن موضوعی جداگانه است. به عنوان یک مولتی میلیونر، من یاد گرفته ام که لحظه ای که به اهداف خود اهمیت می دهید، لحظه ایست که کائنات همه خوبی ها را به سمت شما هدایت می کند. 

روی مک دونالد، موسس و مدیر عامل شرکت OneLife
 

۱۰٫ جهانگردی

 

 

 

 

تجربه های  منحصر به فرد سفر برای من بزرگترین سرمایه گذاری است. پول همیشه می آید و می رود اما من همیشه به اوقاتی که به اطراف قطب جنوب سفر کرده بودم فکر می کنم که از یخچال های طبیعی نیوزلند دیدن کردم و تجربیات فراوانی از آن سفر ها بدست آوردم. 

اخیراً به همراه یک دوست که هر کشوری در جهان را بازدید کرده در جشنی حضور داشتیم. در ذهن من او بسیار موفق تر و بزرگتر از کارافرینان موفقی بود که تنها به ۱۰ کشور سفر کرده اند. سفر به ما درباره جهان می آموزد، اما از همه مهمتر، از هر سفر با دید واضح تری نسبت به خودمان باز می گردیم.

 

 

کلام آخر:

 

سرمایه گذاری هم مثل خیلی از کارهای دیگر زمان و مکان خود را دارد. موضوع مهم این است کهتصمیم گیری مناسب درباره یک سرمایه گذاری نتیجه بخش می تواند شما را صدها پله در زندگی به جلو ببرد. پس در تصمیم گیری عجله نکنید، از داستان سرمایه گذاری میلیاردر های خودساخته که در بالا به طور مفصل توضیح دادیم چه درسی گرفتید؟ آیا خود را فردی موفق در سرمایه گذاری می دانید؟

 

 

منبع:

ماهان تیموری

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی