تبلیغ شماره 1

 چگونه در مدیریت برند موفق شویم ؟ مهمترین قسمت در هر بیزینس و کسب و کار این است که چگونه در مدیریت برند موفق شویم ؟ برند جز اصلی سازمان یا شرکت است; و بهبود بخشیدن آن یکی از مهمترین کارهایی است که در این راستا باید انجام شود. با مدیریت برندینگ اعتماد مشتریها را نسبت به سازمان و شرکت افزایش می یابد. مدیریت برند شامل مدیریت خود محصول،قیمت،بسته بندی و … است که در دسته ملموس قرار می گیرد. درحالی‌ که در مورد خدمات غیرملموس میتوان از تجربه مشتریان و ارتباط موثر عاطفی با محصول نام برد.

 

 

راه های موفقیت در مدیریت برند

باید مهارت مدیریت و بهبود دادن برندینگ را کسب کنیم . در این زمینه کتابهای زیادی وجود دارد اما  به صورت کلی و کاربردی برخی از نکات مهم که در مدیریت برند لازم است که در این مقاله جمع آوری شده است. ممکن است زیاد شنیده باشید که مدیریت در تمام زمینه ها چه شغلی ، چه شخصی و چه خانوادگی بسیار مهم است و کسی که بتواند مدیریت درستی در این زمینه ها داشته باشد آرامش و ثروت را به سمت خود می کشاند. اجازه دهید زیاد از بحث اصلی که مدیریت برند است خارج نشویم. شما زمانی که برندی را ایجاد میکنید . نوبت به آن میرسد که آن را حفظ و نگهداری کنید ،همان طور که میدانید برند شما جز اصلی سازمان یا شرکت شما است; و بهبود بخشیدن آن یکی از مهمترین کارهایی است که در این راستا باید انجام دهید. شما با مدیریت برندینگ اعتماد مشتریهای خود را نسبت به سازمان و شرکت خود افزایش میدهید . مدیریت برند شامل مدیریت خود محصول،قیمت،بسته بندی و … است که در دسته ملموس قرار میگیرد. درحالی‌ که در مورد خدمات غیرملموس میتوان از تجربه مشتریان و ارتباط موثر عاطفی با محصول نام برد. هدف اصلی برندینگ متمایز کردن نام محصول خود با محصول رقبا است.این یک رقابت بی چون و چرا است. باید با قدرت عمل کنید و جایگاه برند خود را تا جایی که میتوانید بالا ببرید.

مالک برند خود شوید

امروزه مالکیت یک نام دارای دو معنی است. اول اینکه بتوانید مالک نام برند مورد نظر باشید. اگر شرکت شما کوچک و محلی باشد امکان دارد کمتر از یک شرکت بزرگ دغدغه چگونگی برند خود را داشته باشید. اما اگر زمانی بخواهید همین شرکت محلی را به یک شرکت ملی تبدیل کنید حتما چگونگی برند شما برایتان مهم میشود. پس داشتن یک نام تجاری ملی این تغییر را برای شما آسان تر می کند. حتی اگر فکر می کنید که شرکتتان در حد محلی باقی می ماند باز هم انتخاب یک نام ملی از شما حفاظت می کند. زیرا هر لحظه ممکن است یک شرکت بزرگ در زمینه کاری شما وارد شود و نام تجاری شما را از چنگتان در بیاورد.

 

نفوذ برند در ذهن مشتری

اولویت پذیرش مغز انسان برای نام ها جذابییت و متفاوت بودن آن با دیگر نام ها است . شما با استفاده از احساسات و عواطف مشتریهای خود می توانید برند خود را انتخاب و معرفی کنید. مشتری ها برای راحت تر کردن خود اجازه ورود پیام های جدید به مغزشان را نمی دهند مگر اینکه با کلمهای جدید، مفیدو جالب برخورد کنند و در صورت قدرتمند بودن آن نام حتی تصمیم به جایگزین کردن آن با نام های قدیمی می گیرند. همین مورد ساده تاثیر بسیار زیادی روی بازار رقابتی برند ها گذاشته است.در این حالت میتوان گفت که سرمایه هوشی بارها میتواند از سرمایه مالی مفیدتر واقع شود. امروزه سرمایه هوشی به امری بسیار مهم تبدیل شده است که حتی باعث کمرنگ شدن اختراعات گذشته شده است. امروزه شرکتها در مسابقه سرعت، ایدههای خلاقانه، نوآوری و اختراع از رقبای خود پیشی می گیرند و شرکتی که از بقیه عقب می افتد بازنده میدان است. سرمایه  مالی امروزه به شدت نیازمند سرمایه هوشی است این مرحله در دنیای امروزه باعث رقابت بین شرکتها می شود.

 

نتیجه گیری

بیشتر افراد برای شروع یک کسب و کار فکر می کنند که کسب و کاری را راه اندازی کنند که کسی به آن فکر نکرده است! آیا میدانید که در این حالت امکان تبدیل شدن کسب و کارتان به یک برند مطرح کمتر است ؟ تحقیقات نشان میدهد باید دنبال فضای خالی بگردید کسب و کاری را که انتخاب کردید نقاط ضعفش را پوشش دهید تا بتوانید رهبر خوبی شوید و برندتان را به خوبی مدیریت کنید. رقبای شما گاهی کار را برای شما راحت می کنند. میتوان با استفاده از کشف ضعف آنها و برطرف کردن آن در سازمان خودتان به راحتی پیشی بگیرید. شما باید متضاد باشید و فضای خالی را پر کنید. مغز هیچ انسانی با هم متفاوت نیست تنها چیزی که فرق دارد چگونگی استفاده از آن است.

 

 

منبع:

ماهان تیموری

 

  جهت مطالعه بیشتر کلیک نمایید:                                                                                                                                                     

  •     اشتباهات رایج کسب و کار در فرآیند برند سازی                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی