تبلیغ شماره 1

یکی از مهم‌ترین فلزات گران‌بها که از زمان‌های قدیم نیز سرمایه گذاری روی آن متداول بوده، فلز طلا است که به دلیل جابه‌جایی آسان و قابلیت نقدینگی و تبدیل شدن به پول، خرید و فروش آن برای کسانی که ابتدای راه سرمایه گذاری هستند، پیشنهاد خوبی است . زمانی که شرایط بانک‌ها نامطلوب است و بحران اقتصادی وجود دارد، سرمایه گذاری روی طلا یکی از سرمایه گذاری‌های امن محسوب می‌شود و حتی زمانی که بازار معاملات مسکن کمی از رونق می‌افتد و مردم از خرید و فروش اوراق قرضه هراس دارند، باز هم سرمایه گذاری روی این فلز ارزشمند، بهترین پیشنهاد به حساب می‌آید

 

اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که آیا افزایش و کاهش قیمت طلا قابل پیش‌بینی است یا خیر؟ و اینکه آینده بازار سرمایه گذاری روی طلا به چه سمت و سویی پیش می‌رود؟

 

 

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا و نقره

بسیاری از معدنچیان طلا، بار دیگر از افزایش قیمت طلا و نقره در آینده خبر می‌دهند. آن‌ها معتقد هستند که با اینکه قیمت طلا و نقره پسرفت داشته است، شواهد تاریخی نشان می‌دهد که قیمت طلا و نقره ممکن است در آستانه یک افزایش عمده باشد.

داده‌های تورم اخیر می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور به معدچیان طلا در پیشرفت قیمت طلا، نقره و سایر مشتقات مربوط به طلا کمک کند. همچنین عدم قطعیت اصلاحات مالیاتی و خطرات ژئوپولتیکی می‌تواند حمایت بیشتری برای معدنچیان طلا و خدمات حمل و نقل مربوط به صنعت طلا و نقره فراهم کند. انتظارات سرمایه گذاران از افزایش سهام  GDXJ, GDX, GLD, SLV همچنان رو به رشد است.

صندوق قابل معامله در بورس (ETF) معدنچیان VanEck Vectors Junior و صندوق قابل معامله در بورس معدن VanEck Vectors ، که از ETFهای معروف استخراج طلا هستند، هر دو با توجه به کاهش سریع قیمت طلا، درمورد اینکه چه چیزی در کوتاه مدت قابل معامله است و اینکه در یک هفته گذشته، کاهش قیمت تا چه حد بوده به هدف خود رسیده‌اند. از تاریخ یازدهم می‌ ۲۰۱۷، سهام GDXJ بعد از افزایش سه ماه قبل خود، هنوز در حدود ۲۷ درصد مانده بود و GDX تقریبا ۱۳ درصد بالاتر از مدت زمان مشابه در سال گذشته بود.

نمونه‌های متعددی در گذشته وجود دارد که تغییر قیمت‌های مشابه باعث افزایش قابل توجه قیمت طلا و نقره و همچنین ETF‌های استخراج طلا، مانند GDX و GDXJ، شده که پدیده جالبی است. با توجه به این الگوی فنی به همراه عوامل بنیادی مثبت درمورد طلا، سرمایه‌گذاران بخش استخراج طلا در روزها و هفته‌های آینده می‌توانند شاهد تقویت سهام GDXJ, GDX, GLD, SLV و سایر ابزار تجارت مربوط به طلا باشند.

 

 

GDXJ در یک نگاه

هدف ETF معدنچیان معدن طلای VanEck Vectors Junior این است که از قیمت و شاخص عملکرد معدنچیان معدن طلای MVIS Global Junior تقلید کنند. این عملکرد به این شکل است که عملیات شرکت‌های کوچک که در بخش استخراج طلا و نقره کار می‌کنند را به طورکلی پیگیری می‌کنند.

 

منبع:

صرافی سهیل

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی