تبلیغ شماره 1

زندگی پس از ۶۰ سال به سمت بازنشستگی در گذر است، اما به احتمال زیاد این تنها چالش به وجود آمده نخواهد بود. بسیاری از مصرف‌کنندگان مسن در پرداخت بدهی خود با مشکل مواجه هستند. این افراد متوجه قرض‌های خود بوده و در میان مسائل دیگر، با توجه به گزارش جدید اداره حمایت از مصرف کننده، از کلاهبرداری‌های مالی در امان هستند. دیده‌بان فدرال اداره حمایت از مصرف‌کننده در سال ۲۰۱۱، شکایات افراد ۶۲ سال به بالا را جمع‌آوری و تحلیل کرده است. در این مقاله یافته‌های آن‌ها همراه با بازخورد و نظرات برخی از کارشناسان مالی برای افرادی که با چالش مالی مواجه شده‌اند، بیان می‌شود.

۵ چالش مالی مشترک بین افراد بالای ۶۰ سال

 

 

چالش پرداخت بدهی

مایک سالیوان، مشاور امور مالی سازمان غیر انتفاعی مشاوره اعتباری و مدیریت بدهی آژانس ملی، اعلام کرده است که برخی از سالمندان پس از سال‌ها حمایت مالی از کودکان و نوه‌های خود، متحمل بدهی بیشتری در سن بازنشستگی می شوند. او می‌گوید که حرکت با درآمد ثابت، برای مقابله با پرداخت بدهی بازنشستگان مشکل‌تر است. CFPB در گزارش خود اعلام کرده است که برخی از سالمندان پس از مواجه شدن با شوک‌های غیر منتظره مالی، مانند یک بدهی بزرگ پزشکی، به کارت‌های اعتباری روی می‌آورند.

مسئول دفتر CFPB در آمریکا می‌گوید که برخی از سالمندان هم ممکن است وام‌های مسکن یا وام‌های دانشجویی خود را پرداخت نکرده باشند. سالیوان می‌گوید که اگر مصرف‌کننده فکر کند که پرداخت وام او ممکن است به تعویق بیافتد، باید با وام‌دهنده خود تماس بگیرد تا پرداخت‌های خود را تنظیم کند. به گفته وی یک مشاور مالی هم می‌تواند آن‌ها را در هماهنگ‌سازی پرداخت‌ها با میزان درآمد و برف کردن چالش مالی یاری رساند.

 

 

چالش مواجهه با پیچیدگی‌های وام مسکن

افرادی که از وام مسکن استفاده می‌کنند، می‌توانند تا آخر عمر خود یا زمانی که اقدام به فروش خانه می‌کنند، بدهی‌های خود را پرداخت نمایند؛ هرچند که باید حق بیمه و مالیات خانه را هم در طول این زمان بپردازند. بر اساس گزارش‌های اعلامی، افرادی که پرداخت بدهی وام را به تعویق می‌اندازند، در معرض خطر از دست دادن خانه خود قرار می گیرند.

ژان ستزفند، معاون ارشد برنامه AARP، می‌گوید که این مشکل برای افرادی پیش می‌آید که درآمد ماهیانه آن‌ها کمتر از مبلغ بازپرداخت ماهانه وام باشد. به همین دلیل او توصیه می‌کند که این نوع وام مسکن به عنوان آخرین راه حل برای خرید مسکن در نظر گرفته شود.

 

 

چالش مقابله با کلاهبرداری و سرقت هویتی

طبق گزارش CFPB، اکثر مصرف‌کنندگان از تصحیح ایرادات گزارش کارت اعتباری خود و همچنین خریدهای بدون اجازه از کارت‌های خود، شکایت می‌کنند. بسیاری از مصرف‌کنندگان اعلام می‌کنند که نمی‌دانند برای حل این مشکل چه اقداماتی انجام دهند. مصرف‌کنندگان باید به طور منظم گزارش کارت‌های اعتباری خود را بررسی کنند تا هرگونه مغایرت و یا خرید غیرمجاز را سریعا تشخیص دهند.

 

چالش سردرگمی در پرداخت‌ها و کارت‌های بانکی

شکایت مصرف‌کنندگان مسن در برخی موارد مرتبط با هزینه‌های نامتعارفی است که بانک بدون اطلاع، از حساب کارت اعتباری آن‌ها کسر می کند. برخی از این موارد مربوط به امضا و فعال کردن خدماتی است که در زمان افتتاح حساب مشتری انجام داده و آن را فراموش کرده است. بر اساس گزارش، مشکل اساسی دیگر، نحوه محاسبه بهره بانکی است که بسیاری از مشتریان از این موضوع بی‌اطلاع هستند. این یافته‌ها گوشزدی برای مصرف‌کنندگان است که به صورت منظم گزارش مربوط به کارت‌های اعتباری خود را به منظور یافتن هرگونه مغایرتی در پرداخت‌ها، بررسی کنند.

 

 

چالش مدیریت هزینه‌ها پس از مرگ همسر

از دست دادن همسر می‌تواند چالش مالی برای همسر بازمانده ایجاد کند، به خصوص اگر آن شخص تجربه مدیریت مالی نداشته باشد. در بسیاری از پرونده‌های شکایت ثبت شده در CFPB، اعلام شده است که با وجود ارائه مدارک هویتی، در برخی موارد افراد مسن در دسترسی به حساب‌های پس‌انداز خود با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. براساس این گزارش، افرادی که وام مسکن دریافت کرده‌اند، در صورتی که توافق‌نامه به نام همسر فوت کرده باشد، حتی برای اقامت در آن خانه هم با مشکلاتی روبرو می‌شوند. بنابراین برخی افراد به دنبال مشاوران مالی برای حل این مشکلات و برنامه‌ریزی مالی برای خود هستند.

دیگر مقالات برتر تیم متفکران مالی
4 مرحله بازنشستگی و روش بودجه بندی آن
چگونه می توانیم هم حالا حرج کنیم هم در آینده

 

 

 

نویسنده:

افشین مستوفی زاده

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی