تبلیغ شماره 1

افراد فقیر هزار تومان را به مانند یک هزار تومانی می‌بینند که باید آن را برای خرید کالایی که همینک مورد نیاز است به کار ببرند. اما افراد ثروتمند هزار تومان را همچون بذری می‌نگرند که باید آن را برای به دست آوردن صدها هزار تومان کاشت و در نهایت محصولی مناسب را درو کرد. این جمله مشهور که توسط نویسنده کتاب رازهای ذهن میلیونر، هارو اِکر، بیان شده رازهای فردی ثروتمند را در یک جمله کوتاه و بیانی شیوا خلاصه کرده است

 

در حقیقت، ثروت آن چیزی است که شما انباشته کرده‌اید، نه آنچه به دست آورده‌اید. ممکن است درآمد شما بسیار بالا باشد، اما همه مبلغ دریافتی خود را خرج کرده و در نهایت هیچ سرمایه‌ای را جمع نکرده باشید. در مقابل فردی با درآمد اندک می‌تواند با پس‌انداز و سرمایه‌گذاری منظم، ثروت قابل توجهی به دست آورد. برای آنکه ببیند ثروت شما چقدر است، تصور کنید از فردا کار کردن را متوقف کنید؛ چه مدت می‌توانید زندگی خود را به صورت سابق حفظ کنید؟ از این رو، صرفنظر از میزان درآمدتان، اگر نگاه خود را به پول تغییر دهید، میزان ثروت شما نیز به صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت. توصیه‌های زیر در این مسیر به شما یاری خواهند کرد:

 

۱- نخست به خودتان توجه کنید

نیازهای خود و خانواده را در اولویت قرار دهید. مبلغی را به صورت ماهانه برای صندوق اضطراری کنار بگذارید تا در شرایط دشوار به کمک شما بیاید. این مبلغ می‌تواند بخشی از درآمد ماهانه شما باشد و کنار گذاشتن آن تا میزان مشخصی ادامه یابد.

 

۲- از بدهی‌ها خلاص شوید

بدهی عاملی است که به صورت پنهان، آرام آرام ثروت شما را نابود می‌کند. در اولین فرصت فهرستی از بدهی های خود تهیه کرده و به ترتیب آنها را باز گردانید.

 

۳- برای دوره‌های سخت برنامه داشته باشید

زندگی مالی نیز به مانند بازارها با دوره‌های صعود ونزول همراه است. در زمان رونق زندگی، به دوره دشوار بعدی فکر کنید و از قبل برای مقاومت در برابر فشارها برنامه داشته باشید

 

۴- از دارایی‌ها و بدهی‌های خود آگاه باشید

برخی افراد در ناآگاهی کامل یا نسبی در خصوص شرایط مالی و چند و چون تراز مالی خود به زندگی ادامه می‌دهند. این بی‌اطلاعی به طور طبیعی تصمیمات آنها را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت به خطا و زیان می‌انجامد. برای پرهیز از این مساله به صورت دوره‌ای و منظم فهرستی از دارایی‌ها و بدهی‌های خود را تهیه کرده و شرایط را تحت کنترل داشته باشید.

 

۵- در چارچوب ریسک‌پذیری خود گام بردارید

اگر روحیات شما اجازه ریسک زیاد نمی‌دهند و یا آنکه با شرایط سختی مواجه هستید، سعی کنید سرمایه خود را در مسیرهای کم‌خطر متمرکز کنید. در مقابل اگر ریسک‌پذیر هستید، استفاده از بازارهای پر ریسک و البته پرسود برای شما مناسب‌تر است. البته اشتباه نکنید؛ اگر بر اساس شرایط و خلق و خوی خودتان گام بردارید، بدون شک موفق خواهید شد.

 

۶- از مشاوره متخصصان استفاده کنید

اکثریت مردم آموزش‌های لازم برای حضور در عرصه مالی و پولی را ندیده‌اند. آنها بر اساس غرایز خود عمل می‌کنند و به همین دلیل با احتمال بالایی از خطا مواجه هستند. مشاوره با متخصصان می‌تواند گام‌های شما را دقیق‌تر سازد و اعتماد به نفس شما را بالاتر برد. از این نکته غافل نشوید.

 

۷- استراتژی بلند مدت داشته باشید

میل به موفقیت یک شبه را در خود کنترل کنید. سرمایه‌گذاری موفق فرآیندی طولانی مدت، با نوسانات بسیار است. اگر از این نکته غافل شوید و استراتژی بلند مدتی نداشته باشید، بدون شک در میانه راه خسته شده یا توان خود را از دست می‌دهید. امری که به معنای شکست و زیان خواهد بود.

 

 

 

ماهنامه معیشت، شمار ۱۳،مهر ۹۴

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی