تبلیغ شماره 1

«بعضی‌ها پول دارند و بعضی‌ها ثروتمند هستند.»       کوکل شانل

بر طبق پژوهش‌های انجام شده، پول، موضوع بیشتر نزاع‌های خانوادگی است. زن و شوهرها چه پولدار باشند، چه بی‌پول، اغلب درباره هزینه ها و امور مالی خانواده جر و بحث می‌کنند. بیشتر این جر و بحث‌ها درباره آن است که کدامیک پول چه چیزی را داده، آن چیز چه قیمتی داشته و آیا این هزینه ضروری بوده است یا نه.

گاهی هم این جرو بحث‌ها به ناسزاگویی به همدیگر می‌انجامد.یک به آن یکی می‌گوید خسیس و آن یکی می‌گوید ولخرج و بی مسئولیت و سپس مسائل اصلی مطرح می‌شود. در ضمن، گاهی اوقات زوج‌ها درباره اختلاف نظرهای مالی جر و بحث نمی‌کنند، اما مسائل را از همدیگر پنهان می‌کنند. پژوهش‌ها نشان داده است که پنهان کاری درباره مسائل مالی بیشتر از هر مسئله دیگری بین زن و شوهرها رواج دارد.
زوج‌ها مدام درباره خانه و اسباب و اثاثیه رؤیایی‌شان با همدیگر صحبت می‌کنند، اما به ندرت درباره محل تأمین این رؤیاها حرف می‌زنند. گفت‌و گو درباره مسائل مادی در دوره نامزدی شاید بسیار دشوار و حتی غیرعاشقانه باشد وبه همین علت بیشتر نامزدها از پرداختن به این موضوع خودداری می‌کنند و هر کدام فرض را بر این می‌گذارد که وقتی موضوع پول در میان است: «مال من مال من است و مال تو، مال تو.» اما همین که مرد و زن ازدواج می‌کنند، «مال من» به سرعت «مال ما» می‌شود و حساب‌های بانکی و مسئولیت‌های مالی به تدریج ادغام می‌شوند.
عوامل گوناگونی بر زندگی مشترک شما تأثیر می‌گذارند، ولی هیچ کدام به اندازه امور مالی تحت اختیار شما نیست.

 

 

معیشت اردیبهشت و خرداد ماه ۱۳۹۵

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی