تبلیغ شماره 1

رابرت کیوساکی به خوبی می داند چطور باید یک برند ایجاد کند. این نابغه متخصص در امور سواد مالی و سرمایه گذاری به برند مجموعه همایش ها، بازی ها و کتاب های «پدر پولدار، پدر بی پول» مشهور است. درواقع کتاب های «پدر پولدار، پدر بی پول»، «چهارراه گردش مالی پدر پولدار» و «راهنمای پدر پولدار برای سرمایه گذاری» همگی در میان فهرست های مختلف ده کتاب پرفروش دنیا قرار داشتند.

کیوساکی عامل موفقیت  این برند که حول و حوش بحث دانش و سواد مالی هست را "ساده گرایی" بیان می کند. از نظر وی  امور مالی و سرمایه گذاری می توانند مسائل پیچیده، مبهم و اغلب خسته کننده ای می  باشند. وی سعی کرده یادگیری در زمینه پول و سرمایه گذاری را به فرآیندی ساده و جالب تبدیل کند. از درس های ساده ای شروع کرده که پدر پولدارش (پدر بهترین دوستش) در نه سالگی به وی آموخته است. وی خواسته از همان درس ها برای آموزش دیگران استفاده کند.


 
وی می گوید:"سعی کردم یادگیری این موضوع را به بحثی چالش برانگیز و سرگرم کننده تبدیل کنم. به همین خاطر است که بازی سازی هسته مرکزی آموزش امور مالی از طریق برند پدر پولدار است. معتقدم هر کدام از ما استعدادی ذاتی داریم و فکر می کنم که استعداد ذاتی من این است که مسائل پیچیده را به موضوعاتی ساده و قابل فهم تبدیل کنم."

 

مسلما کیوساکی متخصص برندسازی نیست، اما توانسته  برندی ماندگار خلق کند که گستره وسیعی از کتاب ها و همایش ها را در برگرفته است. 


چطور توانسته جنین برندی ایجاد کند؟

کیوساکی می گوید:"برند «ریچ دد» (پدر پولدار) برندی حول محور دانش، عمل و مسئولیت های شخصی است. ما به شما می آموزیم که چطور به هر چیزی بنگرید و هر دو طرف هر ایده و نظر و شرایطی را در نظر و سپس تصمیم بگیرید که چه چیزی برایتان مناسب است. ما به شما نمی گوییم چه کاری درست است و باید چه کاری انجام دهید. فقط شمایید که می دانید چه چیزی برایتان مناسب است. علاوه بر این، ما حرف های تکراری نمی زنیم و نمی گوییم بروید و فلان کتاب را بخوانید. ما مسیر دستیابی به رویاهایتان را ساده و هموار می کنیم و ابزارهای کمکی لازم را در اختیارتان می گذاریم. ما یادگیری امور مالی را برایتان ساده، جذاب، تجربه محور و فراموش نشدنی کرده ایم."

 

کیوساکی در باره برخی از مشکلات و اشتباهاتی که کارآفرینان باید از آنها آگاه باشند تا بتوانند برندی ایجاد و از آن محافظت کنند،می گوید:"در وهله اول باید مطمئن شوید که برندتان به یک دردی می خورد! باید ماموریتی والا برای برندتان داشته باشید. ماموریت برند ریچ دد (پدر پولدار) این بود که دانش مالی بشر را افزایش دهد. ما برند نساخته ایم که از آن پول دربیاوریم؛ در عوض تمرکزمان را روی خدمت رسانی گذاشتیم و در نتیجه پول هم خود به خود به سراغمان آمد. حفاظت از برند را نیز مدیون فروتنی مان هستیم. من در ابتدا سعی میکردم افراد دغلکار را نادیده بگیرم، اما در نهایت توصیه خودم را به کار بستم و از دیگران کمک گرفتم.


 
اینجا هم باز تحت تاثیر توصیه پدرم بودم که می گفت: «اگر تو باهوش ترین فرد گروه کاری ات باشی، به مشکل خواهی خورد.» من باید خودم، دانش، مهارت ها و تجربه های شخصی ام را کنار می گذاشتم و به دنبال شریکی می گشتم که علایقی مانند علایق من داشته و از مهارت ها و تجارب کافی برای حفاظت از برند برخوردار باشد. بعضی اوقات سخت ترین کاری که باید انجام دهی، اعتماد کردن به تیمت است. این درسی بود که باید چندین بار برای خودم تکرار می کردم."

 

ریچ دد کار خود را با انتشار کتاب و بازی تخته ای شروع کرد و با این حال توانست امپراتوری ای ایجاد کند که شامل بازی های دیجیتال، همایش و دوره های آموزشی و بسیاری چیزهای دیگر می شود. 


از نظر وی مادامی که ماموریت خود مبنی بر افزایش دانش مالی مردم در ذهن خود گذاشتم ، بقیه کارها به نوعی آسان می شوند. سخت ترین قسمت ماجرا پیدا کردن افرادی است که با آنها همکاری  کنیم. در طول این سال ها و در تلاش برای پیدا کردن شرکایی که به ماموریت و نگرش ما احترام بگذارند، با افراد زیادی برخورد کرده ایم. ما باید افرادی را پیدا می کنیم که باور داشته باشند اگر به مردم خدمتی برسانند، خود به خود پول نیز به دست خواهندآورد.

 

ریچ دد (پدر پولدار) هم مانند هر برند دیگری که بر پایه اعتقاداتی قوی بنا نهاده شده، قطعا معترضانی داشته است. کیو ساکی با انتقادهایی که به این برند  وارد  شده است چطور برخورد کرده است و در زمینه حفاظت از برند چه توصیه ای به مدیران ارشد کسب و کارها می کند


کیوساکی اینطور پاسخ می دهد:


انتقاد فقط باعث قوی تر شدنتان می شود. باید به تمام آن اعتراضات به عنوان بازخورد و نظر مردم نگاه کنید. بعضی اوقات این انتقادها به شما کمک می کند و گاهی نیز فقط باید بشنوید و فراموش کنید. من توصیه می کنم فروتنی را از یاد نبرید. همیشه در حال یادگیری باشید. و هیچ گاه فراموش نکنید که برندتان مهم تر از پول است. برندتان باید به چیزی پایبند باشد و چیزی بزرگ تر و قوی تر از خودتان را به نمایش بکشد.

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی