تبلیغ شماره 1

بدهی، مسئله این است!

بدهی ها، ضمانت های مالی و بیمه ها تنها چند عامل از عوامل بی شماری هستند که در مسائل مالی دخیل هستند. شاید گاهی شرایط طوری باشد که عده ای فکر کنند مشکل آنها لاینحل است و راه حلی ندارد، اما حتی در چنین شرایطی هم باید با دید مثبت به قضیه نگاه کرد و پذیرفت که هیچ مشکلی لاینحل نیست.


آینده را از هم اکنون دریابید

آخرین ترم دانشگاه هست تا یک ماه دیگر امتحانات می‌شود اگر اساتید لطف کنند دوره کارشناسی به پایان می رسد البته اگه دوره کارشناسی ارشد هم بود فرقی نداشت تازه به فکر  افتاده اند که حالا با این مدرک چه کار کند؟


عادت مدیریت پول را در خود رشد دهیم

همه ما از اینکه خرید کنیم خوشحال می‌شویم اما اگر این خرید برای ما به صرفه‌تر باشد خوشحالی ما مضاعف‌تر خواهد بود. منظور  از خرید اقتصادی و برنامه ریزی شده  لزوما خرید مواد‌غذایی و لباس نیست. گاهی اوقات خرید وسایل دیگری مانند مبلمان، لباس، لوازم آرایشی و... هم به انحراف کشیده می‌شود. خرید نادرست و عدم توجه به مدیریت پول موجب کاهش منابع پولی وبه وجود آمدن مشکلات مالی در زندگی می شوند

 


بهترین راه برای پس انداز را انتخاب کنید

به‌جز برنده شدن در قرعه‌کشی‌های بانکی و یا ارثیه ناگهانی، که موردی بسیار نادر است، بهترین راه برای تأمین ثبات مالی و آینده موفق آغاز پس‌انداز در زودترین زمان ممکن است. اگر واقعاً به دنبال رشد دارایی و سرمایه خود هستید، باید نیاز به پس‌انداز را درک کرده و با استفاده از فرآیندهای دقیق اقدامات مؤثری را در پیش بگیرید.

 


خرج کردن پول همیشه نادرست نیست

شاید شما نیز در اطراف خود با کسانی برخورد کرده باشید که زندگی فقیرانه‌ای دارند، با ظاهری ژنده و مندرس رفت‌وآمد می‌کنند و زندگی سختی را می‌گذارنند. اما به ناگاه و معمولاً پس از مرگشان مشخص می‌شود که پول زیادی داشته‌اند و با وجود توانایی مالی، سال های سال به سختی روزگار گذرانده‌اند. حال سؤال اینجاست که آیا باید این‌گونه افراد را به سبب پایداری و صرفه‌جویی بسیار مورد تشویق قرار داد، یا آنکه به دلیل خساست بیش از حد سرزنش کرد

 


چهار گام اساسی در برنامه ریزی مالی

آیا در ابتدای سال به دنبال برنامه‌ریزی برای آینده خود هستید، اما از فرآیند آن چیزی نمی‌دانید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، نگران نباشید، میلیون‌ها نفر در جهان موقعیتی مشابه با شما دارند و با دشواری‌های برنامه‌ریزی مواجه هستند. یکی از راه‌حل‌های مرسوم در این موارد، مراجعه به متخصصان امور مالی و مشاوره با آنها است. اما این کار، علی‌رغم آن‌که اقدامی کاملاً درست است، ممکن است به لحاظ هزینه‌ای برای شما مسأله ایجاد کند. خبر خوش آن است که در اغلب موارد، برنامه‌ریزی امور مالی شخصی یا خانوادگی آنقدرها هم دشوار نیست و می‌توانید با مشاوره‌های معمول و آگاهی یافتن از فرآیند آن، به سادگی از پس برنامه‌ریزی برآیید

 


رازهای گفتگوی پولی با خانواده

گردهم‌آیی‌ خانوادگی، به‌ویژه در زمان تعطیلات، رویدادی شیرین و خاطره‌انگیز است. در این جمع‌های دوستانه افراد به گفتگو و تبادل‌نظر درباره مسائل مالی می‌پردازند و روابط میان خود را بار دیگر تحکیم می‌کنند. به‌طور طبیعی یکی از موضوعات اصلی در این‌گونه مهمانی‌ها بحث در خصوص مسائل پولی و مالی است. البته این‌گونه بحث‌ها صرفاً به موضوعات کلان محدود نمی‌شود، بلکه ممکن است مسائل شخصی و موارد خاص را نیز شامل شود. به همین جهت، برخورداری از مهارت رویارویی با مباحث مالی و مدیریت گفتگوها در خانواده ویژگی بسیار مهمی است که برخورداری از آن به استحکام بیشتر روابط میان اعضای خانواده منتهی خواهد شد. توصیه‌های زیر شما را در این مسیر یاری خواهند کرد

 


شخصیت بودجه‌ای شما چگونه است؟

شخصیت افراد، اطلاعات ارزشمندی را درباره روش زندگی آن‌ها ارائه می‌کند. سبک خاص رفتاری و ذهنی در تمام بخش‌های زندگی از محیط کار گرفته تا خانه تأثیرگذار است. نحوه تحلیل شرایط، انتخاب گزینه مناسب و واکنش‌های صورت گرفته در خصوص وضعیت‌های مختلف، همگی در چارچوب شخصیت افراد معین می‌شود. این مورد به‌طور طبیعی بودجه‌بندی را نیز دربر می‌گیرد. چرا که شخصیت فرد روی شیوه خرج شدن پول، پس‌انداز و مدیریت مالی او اثر می‌گذارد؛ آثاری که ممکن است در نهایت مثبت یا منفی تلقی شود.


شیوه‌های خرج و پس‌انداز

چه چیزی تعیین می‌کند که در مغازه خواربار فروشی، یا برای خرید یک اتومبیل تازه، یا برای یک پالتو چقدر خرج خواهید کرد؟ معمولاً هنگام صحبت درباره پول، خدمان را به دو موضوع محدود می‌کنیم: ما (یا دیگران) چه داریم (یا دارند)، ما (یا دیگران) چه مقدار خرج می‌کنیم (یا می‌کنند). اما موضوع سومی هم در ارتباط با پول وجود دارد که باید درباره آن گفت‌و گو شود: اینکه تا چه اندازه به پول وابستگی عاطفی داریم. وقتی بفهمیم که چه چیزهایی ما را به خرج یا پس‌انداز کردن وا می‌دارد، می‌توانیم امور مالی را بهتر تنظیم کنیم.


اولین برنامه ریزی مالی

بهترین راه تشخیص وضعیت مالی‌تان این است که ببینید چقدر درآمد دارید و چه‌قدر خرج می‌کنید و بدهکار هستید. جدول زیر به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید که آیا مجموع درآمد شما و نامزدتان برای تأمین مخارج زندگی مشترکتان کافی است یا نه. این نخستین گام در برنامه‌ریزی مالی است. پس از آن باید معین کنید چه مخارجی مشترک و چه مخارجی شخصی تلقی می‌شود. شاید فکر کنید که این کار بی‌معنی است، اما با این تشخیص، می‌‌توانید متوجه توقعاتتان از همدیگر بشوید.


راهکارهایی برای سرمایه گذاران مبتدی

اگر شما یک سرمایه‌گذار مبتدی هستید، لازم است قبل از مبادرت به امر سرمایه‌گذاری، اصول اولیۀ آن را بیاموزید ما در این مطلب سعی می‌کنیم برخی از این اصول را برای شما بیان کنیم:


چهار گونه متفاوت از اعتیاد به پس انداز

عادت به پس‌انداز کردن پول یکی از بهترین و در عین حال دشوارترین اقدامات مالی است. مطابق آمارها، ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها هیچ پس‌اندازی برای مواقع ضروری ندارند و در مواجهه با بحرانی کوچک به طور کامل خلع سلاح می‌شوند. به علاوه بیش از نیمی از آنها نیز نمی‌توانند زمانی فراتر از سه ماه را با تکیه بر پس‌انداز خود زندگی کنند. شرایط مشابهی را می‌توان در سایر کشورها، از جمله ایران، نیز مشاهده کرد. امری که عامل بسیاری از مصائب خانوادگی و فجایع اجتماعی است.

 


۵ دلیل اصلی شکست در بودجه ریزی خانواده

چنانکه بارها در مقالات پیشین اشاره شده است، بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی برای تنظیم امور مالی گامی مهم در مسیر موفقیت است. این برنامه باید مدیریت پول شما را تسهیل کند و با ارائه تصویری دقیق و قابل اصلاح، مسیر اقدامات آتی را معین سازد. اما مساله آن جا است که تنظیم وتهیه بودجه صرفاً نخستین گام در مسیر یک بودجه‌بندی موفق است و گام بعدی، یعنی اجرا و پیاده‌سازی، بسیار دشوار و تعیین‌کننده است.


اصول اولیه برنامه ریزی هوشمندانه مالی

زمانی که از ثروت صحبت به میان می‌آید، همه دوست دارند راهی ساده پیدا کنند ویک شبه به ثروتی افسانه‌ای دست یابند. اما گرایش به چنین روش‌هایی و تلاش برای یک شبه ره صد ساله رفتن خطرناک‌ترین روش برای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری است. روشی که به احتمال زیاد به شکست خواهد انجامید و فرد را به جای ثروت با فقر روبرو خواهد ساخت.


۶ هزینه ای که می توانید از همین لحظه در آنها صرفه جویی کنید

هزینه‌های روزمره زندگی، به‌ویژه مواردی که به اداره امور خانه مربوط هستند، بخش قابل توجهی از هزینه‌های ماهانه را به خود اختصاص می‌دهند. این هزینه‌ها می‌توانند منابع مالی شما را به هدر داده و بودجه هفتگی یا ماهانه را تحت فشار قرار دهند. از این‌رو تلاش برای کنترل آنها به یکی از مهمترین الزامات برنامه‌ریزی مالی تبدیل شده است. خوشبختانه برای کاستن از این هزینه‌ها راه‌کارهای گوناگونی وجود دارد که از سوی متخصصان مالی ارائه شده است. به‌عنوان نمونه، هزینه‌های زیر از جمله مواردی هستند که می‌توانید بلافاصله پس از خواندن این مقاله، صرفه‌جویی در آنها را آغاز کنید

 


گاهی برای پس انداز کردن باید خرج کنید

صرفه‌جویی یکی از رموز موفقیت است و می‌تواند با حفاظت از منابع مالی، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را ممکن کند. اما گاهی اوقات صرفه‌جویی نه با کنترل هزینه بلکه از طریق خرج کردن پول امکان‌پذیر می‌شود! به این معنا که شما در ابتدا مقادیر بیشتری از پول را صرف می‌کنید تا در ادامه ناچار نباشید پول بیشتری را صرف جبران مشکلات ناشی از خرید ارزان کنید. نمونه‌های زیر از جمله مواردی هستند که هزینه بیشتر موجب صرفه‌جویی می‌شود:


اصول برنامه‌ریزی مالی پس از ازدواج

شاید ازدواج را به‌توان مهم‌ترین مقطع تأثیرگذار در زندگی افراد نامید. مقطعی که زندگی را به دو دوره پیش و پس از ازدواج تقسیم می‌کند و تمام امور زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از جمله حوزه‌هایی که به صورت جدی در اثر ازدواج تغییر می‌کند، مباحث مالی و برنامه‌ریزی است. هر یک از همسران پیش از ازدواج رویه‌های خاص خود را داشته‌اند و به شیوه خود امور را سر و سامان می‌دادند. اما پس از آغاز زندگی مشترک، این ساماندهی جداگانه دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود و باید در کوتا‌ترین زمان درباره مسائل اصلی به هماهنگی برسند.


آیا واقعا فکر می کنید راه پس انداز کردن را می دانید؟

اگر چرخی در دنیای بی‌انتهای اینترنت زده باشید، حتما مطالبی در مورد کاهش بدهی‌ها و پس‌ انداز کردن به چشم شما خورده است که پر از پیشنهاداتی برای کم کردن هزینه‌ها و خرج نکردن هستند. اگر فکر می‌کنید چون ناهار را از منزل برمی‌دارید و صبحانه را هم با یک بیسکوییت و چای از سر رد می‌کنید، پس حتما در حال پس انداز کردن هستید، باید بگوییم که اصلا این‌طور نیست. اگر ندانید که چرا پول پس انداز می‌کنید یا قرار است آن پول را صرف چه کاری کنید، تمام آن پول‌هایی که به خیال خود پس انداز کرده‌اید جای دیگری که فکرش را نمی‌کنید، هدر خواهد رفت و شما همچنان در همان نقطه‌ای که قبلا بوده‌اید، خواهید ماند. پس به یاد داشته باشید که تفاوت زیادی بین خرج نکردن و پس انداز کردن وجود داد.

 


۴ پیشنهاد عالی برای آموزش مدیریت امور مالی به کودکان

آموزش مدیریت امور مالی به کودکان از مسائل مهم تربیتی است. علاوه بر جنسیت، مذهب، سیاست، پول هم موضوع بسیاری از مکالمات ما را تشکیل می‌دهد. از کودکی به ما گفته شده که صحبت کردن درباره‌ پول و آموزش مدیریت امور مالی به کودکان موضوع مناسبی برای بحث‌های ما، به ویژه در جمع دوستان و خانواده نیست. متاسفانه، این طرز فکر قدیمی ممکن است آینده‌ کودکان ما را به خطر بیندازد.

 


مدیریت مالی مادر؛ تجربه ای برای احساس امنیت و شادی خانواده

مدیریت مالی مادر در خانواده، برای تمام خانم‌ها موضوعی چالش برانگیز است. وقتی مادر می‌شوید، تمام اصول فکری و برنامه‌ریزی‌های شما تغییر می‌کند. پیش از این، پس‌اندازها، درآمد و مخارج زندگی بر اساس نیازهای شخصی شما و همسرتان تغییر می‌کرد. اما وقتی کودک یا کودکانی به جمع خانواده‌ شما اضافه می‌شوند، مدیریت مالی در زندگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اینکه کدام هزینه‌ها ضروری و کدام‌ها غیرضروری هستند و پس‌انداز خانواده بهتر است در کدام زمینه مصرف شود، مدیریت مالی مادر در خانواده را می‌طلبد. در این مقاله با چند نکته مهم درباره مدیریت مالی مادر آشنا می‌شوید.


برای مدیریت مشکلات مالی در شرایط غیرقابل پیش بینی چه باید کرد؟

اگر خودروی شما نیاز به تعمیرات فوری داشته باشد چه می‌کنید؟ یا اگر شما یا عزیزان‌تان به نوعی بیماریبا درمان گزاف مبتلا شوید، چه خواهید کرد؟ برای اینکه در چنین موقعیت‌هایی درگیر استرس‌های مالی نشوید، باید از قبل برای شرایطی که نیاز فوری به پول دارید، آماده باشید. اگر مهارت مدیریت مشکلات مالی را کسب کنید، دیگر نگران مسائل مالی در شرایط روحی سخت مثل بیماری‌ها نخواهید بود.

 


اساسی ترین نکات مالی که هر فارغ التحصیلی باید بداند

اگر به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. به احتمال زیاد از حالا به دنبال کار هستید و به زودی جریان پولی بیشتری وارد زندگی شما خواهد شد. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که با درآمد ماهیانه و سالیانه‌ خود در هنگام بازنشستگی چقدر پول خواهید داشت؟ از اینجا می‌توانید با وارد کردن درآمد ماهیانه و سن بازنشستگی و نرخ افزایش درآمدتان، حساب کنید در هنگام بازنشستگی چقدر پول به دست خواهید آورد. حتما رقم قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد؛ آیا برنامه‌ای برای مدیریت درآمدهای خود دارید؟ در ادامه این مقاله در مورد چند نکته که به شما کمک می‌کند مدیریت مالی بهتری داشته باشید، صحبت خواهیم کرد.


چگونه برای روز مبادای خود برنامه ریزی مالی کنیم؟

پولی را که برای روز مبادا کنار می‌گذارید یا همان پس‌انداز ضروری، می‌تواند برای پوشش هزینه‌های وقایع ناخوشایند زندگی مثل هزینه درمان، تعمیر ماشین یا حتی از دست دادن شغل به کار بیاید. اگر برای چنین روزهایی پول اندوخته‌ای نداشته باشید، زمانی که شما با تصمیم‌های سختی رو به رو می‌شوید و هیج چیز طبق نقشه پیش نمی‌رود، این وضعیت‌های سخت حتی بدتر هم می‌شود. آیا به هزینه‌های غیر ضروری روی می‌آورید که سود سرسام آوری دارد؟  آیا مجبور می‌شوید روی خانه‌تان وام مسکن اضافی بگیرید و مقدار زیادی بدهی برای خود درست کنید؟


بهترین راه برای لذت بردن از پول چیست؟

وقتی برای انجام کارهای رومزه و ساده به کسی پول می پردازید؛ شاید احساس تنبل بودن کنید، اما نتیجه تحقیقات جدید در دانشگاه بریتیش کلمبیا و هاروارد نشان می‌دهد، این کار می‌تواند به افرادی که فکر می‌کنند تنبل هستند احساس خوبی دهد. حداقل در مقایسه با کسانی که پولشان را جور دیگری صرف می‌کنند. پرداخت پول برای جلوگیری از اتلاف وقت، یک راه لذت بردن از پول است.

 


مدیریت مالی دهه شصتی‌ها چگونه است؟

مدیریت مالی امور زندگی، با وجود قبض‌های رنگارنگ و مسئولیت‌های متنوعی که زندگی این‌روزها تحمیل می‌کند، کار دشواری است. گذشته از مدیریت و برنامه‌ریزی مالی برای مخارج روزانه و ماهانه، باید به فکر پس‌انداز و روز مبادا و هزار و یک هزینه و خرج دیگر نیز بود. این جا است که مدیریت مالی کمی گیج‌کننده می‌شود و اگر ندانید از کجا باید کنترل امور را به دست بگیرید، سردرگمی به سراغ‌تان خواهد آمد.

 


با این ۴ ترفند پول کمتری خرج کنید

وقتی پای حساب و کتاب و مسائل مالی در میان باشد، سعی می‌کنید رک و راست به قضیه رسیدگی کنید یا سر خود را مثل کبک زیر برف می‌کنید؟ اگر به روش دوم عمل می‌کنید، پس خبر خوش اینکه تنها نیستید. خبر بد هم اینکه باز هم تنها نیستید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که وقتی نوبت به مدیریت پول و برنامه‌ریزی مالی می‌رسد، زنان آنقدرها هم که فکر می‌کنید مستقل نیستند. 


آموزش مفهوم پول به کودکان

عادات پولی و خرج کردن پول، یا سر و کله زدن با کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌ها در کودکان در سنی بسیار پایین‌تر از آنچه که فکر می‌کنید، شکل می‌گیرد. کارشناسان معتقدند که سنین ۳ تا ۵ سال، زمان مناسبی برای آغاز آموزش مفاهیم مرتبط با پول به کودکان است.به دلیل اینکه کودکان در مدرسه آموزش‌های لازم در مورد مسائل مالی را نمی‌بینند،این وظیفه‌ی والدین و سایر بزرگ‌ترها است که آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهند. 


چگونه به استقلال مالی برسیم؟

استقلال مالی چیست؟ استقلال مالی توانایی ایجاد حس آزادی بدون نگرانی در مورد پول است. با برنامه ریزی دقیق، دستیابی به استقلال مالی به اندازه ای که بنظر می رسد دشوار نیست. برای رسیدن به استقلال مالی، برای خودتان برنامه ریزی انجام دهید. از لحاظ مالی جایگاه خود را تعین کنید، هدف گذاری مالی انجام دهید و سعی کنید هزینه های اضافی را از زندگی و کسب و کار خود حذف کنید.


چگونه طرح مالی مان را مشخص کنیم؟ این نکات را باید بدانید…

چگونه طرح مالی مان را مشخص کنیم؟ با استفاده از طرح مالی می توانید به بررسی ریز سود و زیان شرکت بپردازید و روند نقدینگی شرکتتان را پیش بینی کنید.طرح مالی بخش مهمی از کسب و کار است زیرا سایر بخش های کسب و کار (فرصت، طرح عملیاتی ، طرح بازاریابی ،و تیم مدیریت ) را برای نتایج مالی پیش بینی شده معنی دار می نماید.

 


چطور در نوروز پول پس‌انداز کنیم؟

در این ایام آنقدر خرج دارید که از هر قسمت که صرفه‌جویی کنید باز هم کم است، پس بهتر است قبل از خرید کردن برای نوروز راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها را بیاموزید تا بعد از تعطیلات برای جبران آن به زحمت نیفتید.

 


1 2 صفحه:
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی