تبلیغ شماره 1

در سالهای جنگ جهانی اول روزنامه شیکاگو ضمن چاپ مقالاتی آقای هنری فورد را انسانی جاهل معرفی کرد. آقای فورد اعتراض کرد و سرانجام روزنامه شیکاگو را به خاطر این افترا مورد پیگرد قانونی قرار داد. در دادگاه ؛ وکیل مدافع روزنامه شیکاگو آقای فورد را به جایگاه شهود فراخواند تا بیسواد بودن او را ثابت کند. وکیل مدافع از آقای فورد سوالات متعددی کرد. هدف او در تمامی موارد این بود که ثابت کند که با آنکه آقای فورد در زمینه ی تولید اتومبیل اطلاعات تخصصی فراوان دارد ، مردی بی سواد و جاهل است. 

از جمله از آقای فورد پرسید بندیکت آرنولد کی بود؟ انگلیسی ها برای سرکوب شورش سال 0010 ، چند سرباز به آمریکا فرستادند ؟ هنری فورد در پاسخ به این آخرین سوال جواب داد» از تعداد دقیق آنها خبر ندارم ، اما شنیدم شمارشان به مراتب بیش از کسانی بود که جان سالم به در بردند و به انگلستان برگشتند. 

و سرانجام آقای فورد که از این طرز سوال کردن آنها خسته شده بود در پاسخ به یک سوال توهین آمیز ، در حالی که انگشتش را به جانب وکیلی که این سوال را کرده بود اشاره رفت گفت» اگر بخواهم به این سوال احمقانه و سایر سوالاتی که از من میپرسید جواب دهم ، باید به شما بگویم که من روی میز کارم دکمه های برقی متعددی دارم و میتوانم با فشار دادن آنها ، هر سوالی را که در ارتباط با شغلم به آن نیاز دارم مخابره کنم . من کسانی را در استخدام دارم که میتوانند به همه ی سوالات من پاسخ بگویند . ممکن است به من بگویید چرا باید مترصد اطلاعات کلی و عمومی شوم و حال آنکه کسانی را دارم که میتوانند مرا در پاسخ دادن به سواالت درباره کارم یاری دهند .

" مسلما پاسخ فورد منطقی بود . این پاسخ وکیل را خلع سلاح کرد. همه ی حاضرین در دادگاه فهمیدند که این جواب پاسخ یک انسان جاهل نیست ، بلکه پاسخ کسی است که علم و اطلاع فراوان دارد و به حساب تحصیل کرده است. با سواد کسی است که میداند جوابهایش را از کجا بگیرد . باسواد کسی است که میداند چگونه علم و اطلاع خود را به برنامه های مشخص عملی تبدیل نماید . هنری فورد به همه ی اطلاعات تخصصی مورد نیازش دسترسی داشت. اینگونه بود که او به یکی از ثروتمندترین مردان آمریکا مبدل شد . لزومی به این نبود که خود آقای فورد همه اطلاعات را داشته باشد. 

 

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی