تبلیغ شماره 1

سرمایه‌گذاری در کشور آلمان ویژگی‌های خاص خود را دارد. علاوه بر سرمایه‌گذاری در انواع بخش‌های صنعتی، سرمایه‌گذاری در بخش پزشکی، خصوصا دارو نیز به وفور مشاهده می‌‌شود. این امر به آن دلیل است که در اکثر کشورهای جهان، قیمت دارو به مراتب بالاست و تولید و فروش آن به عنوان یک امر تجاری‌ می‌تواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌های کلان پراکنده باشد.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی آلمان که شهرت جهانی یافته شرکت فونیکس است. داروهای این شرکت در تمام داروخانه‌ها و موسسات و مراکز پزشکی اروپا یافت می‌شود و با توجه به این فعالیت گسترده توانسته است رتبه دوم تولید و توزیع دارو در این قاره را از آن خود نماید. این کمپانی مدعی است که بازار داروی کشورهای آلمان، ایتالیا، مجارستان، چک و اسلواکی، دانمارک، سوئد و فنلاند را کاملا در اختیار دارد و براساس آمار منتشره در بیش از 19 کشور جهان بالغ بر 122 مرکز توزیع مستیقم دارد. بر طبق همین آمار در جولای 2004 رقم فروش این کمپانی 3/5 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته 2/0 میلیارد لار افزایش داشته است.
اما سکان هدایت این امپراطوری داروسازی در دستان کیست؟
دکتر آدولف مرکل متولد سال 1935 در شهر «درسدن» آلمان اداره این کمپانی عظیم را بر عهده دارد. او که اشتغال در این رشته را از اجداد خود به ارث برده است. هم‌اکنون با سرمایه‌ای معادل 9/6 میلیارد دلار این افتخار خانوادگی را به اوج خود رسانده است. او که تحصیلاتش را در زمینه حقوق به اتمام رسانده بود، تصمیم گرفت تا همانند اجدادش وارد تجارت داروگردد و از استعداد و هنر ذاتی‌اش در این عرصه بهره فراوان جوید. از همین رو به همت ارثیه کلانی که از پدرش برجای مانده بود شروع به سرمایه گذاری در بخش‌های گونا گون صنعتی خصوصا صنعت داروسازی نمود.
او در ابتدا اداره کمپانی دارویی «فونیکس» را خریداری نمود تا به امروز که 57 درصد از سهام این کمپانی را در اختیار گرفته است. از سویی دیگر با آغاز مدیریت کمپانی بزرگ داروسازی «گروه مرکل» توانست نام خود را در لیست بزگترین‌های این حرفه جای دهد و ثروت و شهرت کلانی را از آن خود نماید. این شرکت بزرگ بیش از 125 سال است که در آلمان به تولید دارو می‌پردازد و مواد اولیه خود را از کشورهای هند و چین و بخشی از تجهیزات خود را از ایالات متحده خریداری می‌نماید. البته آدولف مرکل نیز همانند دیگر سرمایه‌داران جهان، سرمایه خود را منحصر به یک صنعت خاص نمی‌کند، از این رو در بخش‌های مختلف صنعتی خصوصا سیمان و شکر نام او و روند سرمایه‌گذاری‌های او به مراتب مشاهده می‌شود.
مطلب آخر اینکه او هم اکنون در کشور آلمان به همراه همسر و چهار فرزندش زندگی می‌کند و به آینده‌ای چشم دوخته است که فرزندانش همچون خودش سکان هدایت این کشتی‌های غول پیکر را در دست گیرند.

 

منابع:

کلینیک کسب و کار

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی