تبلیغ شماره 1

کسب درآمد بی دردسر و بدون زحمت، همیشه یکی از وسوسه انگیزترین پیشنهادها برای انسان بوده است. آیا میتوان بدون زحمت به نتیجه رسید؟ پاسخ بله و خیر است! هیچ موفقیتی بدون زحمت امکان پذیر نیست اما شاید آنقدری که ما فکر می کنیم سخت نباشند.

 

 

بریتانیایی‌ها، با پیش‌بینی میانگین 1800 دلار خرید اینترنتی به‌ازای هر نفر در ۲۰۱۵، بزرگ‌ترین هزینه‌کنندگانِ برخط در اروپا هستند. به سبب افزایش ۱۶ درصدی سال به سال است که میزان خرده‌فروشی‌های برخط در بریتانیا به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است. بازارهای ایالات متحده و کانادا نیز می‌توانند انتظار افزایش مشابهی را داشته باشند.

در این‌جا ۵ روش حصول اطمینان از این‌که سایت تجارت الکترونیکی‌تان استانداردهای لازم را دارد و رضایت‌بخش است به شما ارائه می‌شود؛


۱. آیا از سرعت کافی برخوردار است؟

مشتریان دوست ندارند منتظر بمانند. اگر یک مشتری برای بالا آمدن یک صفحه بیش‌تر از هفت ثانیه معطل شود، ممکن است صبر و طاقت خود را از دست بدهد. بنابراین بررسی سرعت بالاآمدن صفحه‌تان باید جزو اولویت‌های‌تان باشد، وگرنه زنبیل‌ها یا سبدهای خریدتان به خطر خواهد افتاد، و این یعنی تبادلات صورت‌گرفته‌ی کم‌تر. اگر اخیرا گستره‌ی انتخاب محصولات دردسترسِ برخط‌تان را گسترش داده‌اید، این کار ممکن است سرعت کلِ سایت را پایین بیاورد. گوگل برای رتبه‌بندی شرکت‌ها به سرعت سایت‌های‌شان توجه می‌کند و به شرکت‌هایی که بهترین و سریع‌ترین تجربه‌ی کاربری را فراهم می‌آورند پاداش می‌دهد، پس مطمئن شوید تمام مشکلات را شناسایی و حل می‌کنید.

شما می‌خواهید از محصولاتی که ارئه می‌کنید به مشتریان جدید یک شِمای کلی بدهید، ولی پرکردن سایت با گرافیک‌ها، متون و تصاویر احتمالا سرعت آن را پایین خواهد آورد. به یاد داشته باشید، اگر صفحه‌ی نخست درست و اصولی نباشد، مشتری بالقوه ممکن است هرگز سراغ باقی قسمت‌های سایت شما نرود. مطمئن شوید سیستم تحلیل گوگل(گوگل آنالتیکس) به طور منظم توسط یکی از اعضای تیم‌تان بررسی می‌شود، چون این روش خوبی برای درک زمان بارگذاری مناسب هر صفحه روی سایت‌تان است.

سرعت‌های پایین ممکن است بیش‌تر به علت چندین عامل تاثیرگذار بر کل سایت باشد نه بر یک صفحه‌ی تکی. ممکن است مشکل از شیوه‌ی ساخت سایت‌تان باشد، یا سرعت سِرورتان یا این‌که تصاویر خاصی به فشرده‌سازی نیاز داشته باشند. گوگل می‌تواند از مشکلات بالقوه‌ای که احتمالا از مسائل تاثیرگذار بر سرعت صفحه‌ها هستند به ما چشم‌اندازی بدهد- این کار را به توسعه‌گران‌تان یا هرکسی که سایت‌تان را ساخته است واگذار کنید، و اجازه بدهید آنها بگویند مشکل کار از کجاست.


۲. آیا قابل استفاده هست؟

خودتان را جای بازدیدکنندگان قرار دهید. آیا آنها می‌توانند تمام اطلاعاتی را که نیاز دارند به‌دست آورند، مثلا اطلاعات تماس و تحویل و سیاست عودت، بدون آن‌که برای جست‌و‌جو دچار زحمت بشوند؟
همچنین لازم است اطلاعات به روشنی ارائه شده باشند طوری که دریافت و درک سریع آنها آسان باشد. به‌جای داشتن صفحه‌هایی با متون انبوه، موضوعات را با رسم جداول یا گرافیک‌هایی که خواندن‌شان راحت‌تر است به تکه‌های کوچک‌تری تقسیم کنید.
در شیوه‌ی کارکرد فرمِ سفارشات‌تان تجدید نظر کنید- چه اطلاعاتی نیاز است در آن گنجانده شود و اگر بخشی از آن اصلا یا به درستی کامل نشده باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر همه‌ی اطلاعات حذف شود و کاربر مجبور شود از اول شروع کند، احتمال دوباره پر کردن فرم و کامل شدن فرآیند‌ی فروش کم‌تر می‌شود. وضعیت ایده‌آل این است که اطلاعات مفقوده را برجسته کنیم تا مشتری تقریبا بدون نیاز به فکر کردن آنها را پر کند.

این بخش از فرآیند برای مشتریان‌تان مثل انجام کارهای خانه است، پس آن‌را سخت‌تر یا طولانی‌تر از حد لازم نکنید، وگرنه مشتریان را از دست خواهید داد. توسعه‌گران اغلب موقع درست کردن چیزهایی مثل فرم‌ها، از فکرکردن به قابلیت استفاده‌ی آنها غفلت می‌کنند، پس اگر این حوزه‌ای است که در آن مشتریان‌تان را از دست می‌دهید، از آزمایش مجدد فرآیند اطمینان حاصل کنید و به‌روزرسانی آن‌را جزو اولویت‌های خود قرار دهید.


۳. آیا به شما اعتماد می‌شود؟

درحالی‌که مشتریان برای یک سیاست عودت روشن ارزش قائل می‌شوند، ویژگی‌هایی مثل گفت‌وگوهای زنده را هم، که به آنها نشان می‌دهد شما همیشه برای هر نوع پرسشی آماده‌ی برقراری ارتباط هستید، دوست دارند. ولی، تایید شخص ثالث روش نهایی برای اعتمادسازی در مشتریان است. خدماتی مانند تراست‌پایلت((Trustpilot از یک طرف روشی کارآمد برای بازخورد گرفتن از مشتریان است، به‌طور برجسته‌ای در نتایج جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شود و از طرفی دیگر به شما تصویرها و نشان‌هایی می‌دهد تا به عنوان نمود دیگری از جلب رضایت مشتریان در وب‌گاه‌تان از آنها استفاده کنید. مشتریان پیش از خریدِ برخط تحقیقات‌شان را انجام می‌دهند و در این مرحله‌ی گشت‌وگذار است که به دنبال نظراتی جهت راهنمایی گرفتن می‌گردند. عبارت پیشرفته‌ی آن این است که آنها به دنبال “تاییدیه‌ی اجتماعی” اعتبار کسب‌وکار شما می‌گردند. این به شما بستگی دارد که مطمئن شوید آن‌چه درمورد شما می‌یابند مثبت باشد.

حرکت جدید ما می‌تواند پیوستن به یکی از فروشگاه‌های معتبر گوگل باشد. مهم‌ترین مزیت این کار آن است که گوگل به کسب‌وکاری که در فهرست نتایج جست‌وجوی‌اش ثبت‌ شده باشد کمک می‌کند پیشرفت کند. ولی، این برای همه جواب نمی‌دهد- اگر کسب‌وکارتان نوپای نوپا است یا فرآیند توسعه را طی می‌کند، خدمات رایگانی وجود دارد که می‌تواند همان تاییدیه اجتماعی مورد نیازتان را برای شما فراهم کنند. مطمئن شوید از برنامه‌ای استفاده می‌کنید که در فهرست نتایج جست‌وجوی گوگل شناخته شده است.

یکی از خدماتی که نسخه‌ی آزمایشی ارائه می‌دهد تراستدشاپس (Trusted Shops) است؛ جزییات اطلاعات مشتری را وارد می‌کنید و برنامه برای دریافت نظر مشتری با وی ارتباط برقرار می‌کند. برای آن که در میزانِ رویتِ سایت‌تان، وقتی مردم برند شما را جست‌وجو می‌کنند، تفاوت حاصل شود به نظرات زیادی احتیاج ندارید.


۴. آیا مشتریان‌تان حق انتخاب دارند؟

آیا برای مشتریان‌تان فرآیند پرداخت را تاحدممکن ساده کرده‌اید؟ هیچ‌کس دوست ندارد مجبور شود کسب‌وکاری را عوض کند، پس فراهم آوردن طیف گسترده‌ای از شیوه‌های پرداخت به بازدیدکنندگان همان چیزی را که دنبال‌اش هستند ارائه خواهد داد. کسب‌وکار ما از همان اول پذیرای همه‌ی کارت‌های اعتباری بوده است، از جمله امریکن‌اکسپرس، که اغلب بیش‌ازحد گران به‌نظر می‌رسد. هرچند هزینه‌اش از مسترکارت یا ویزاکارت بیش‌تر است، هنوز هم کارت شرکتی عامه‌پسندی است، پس اگر بازدیدکنندگان‌تان شامل کسب‌وکارها هم می‌شود، باید به این نکته هم توجه داشته باشید.

به نحو مشابه، بسیاری از مشتریان کسب‌وکار ترجیح می‌دهند وام بگیرند، که اگر ارائه‌ی آن برای‌تان مقدور باشد ایده‌ی خوبی است. کسب‌وکارمان گزینه‌های پرداخت بیش‌تری هم ارائه می‌دهد- مثلا پی‌پَل و آمازون. اکنون، به‌خاطر نمونه‌ا‌ی که در آمازون امتحان شد، این حرکت به بخشی از سایت‌های تجارت الکترونیک تبدیل شده است که جزییات کارت‌اعتباری را ذخیره می‌کنند و سابقه‌ی خرید مشتری را در می‌آورند. این سطح از خدمات همان چیزی است که مشتریان‌تان انتظار دارند. با تسهیل روند سفارش و پرداخت، در را به روی مشتریان‌تان باز می‌کنید تا دوباره به شما سر بزنند. شاید امری ساده به نظر برسد، اما صادق است.


۵. محصول اولویت است

بسیار ضروری است که محصولات‌تان با بهترین اطلاعات ممکن به نمایش گذاشته شوند، تا بازدیدکنندگان را به خرید ترغیب و دغوت کنند. مطمئن شوید سایت‌تان ترکیبی از واژگان، عکس‌ها و ویدیوهایی است که تمامِ اقلام موجود شما را به تصویر می‌کشد. با چنین بازار شلوغی، باید از این‌که توجه هر مشتری بالقوه را جلب می‌کنید، و ارزش افزوده‌ای که این کار برای‌تان دارد اطمینان حاصل کنید. آیا کار متفاوتی انجام می‌دهید؟ یادم می‌آید یک بار آگهی برخطِ قالیچه‌ای را می‌دیدم. همراه آن یک ویدیوی کوتاه بود که در آن اعضای تیم برای نشان دادن ضخامت قالی روی آن دست می‌کشیدند. کوتاه و ساده بود، ولی در ذهن من ماند.

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر سپرد این است که محتوی مطالب‌تان مختص و مربوط به مشتریان‌تان باشد- نه این‌که فقط اطلاعات سازنده را از جایی بردارید و در سایت خود الحاق کنید. نه‌تنها مطالب تکراری گذاشتن کاری اصولی نیست، بلکه در گوگل هم خوب کار نخواهد کرد. گوگل مطالب اصلی را ارزیابی می‌کند، پس هنگام انتخاب شیوه‌ی ارائه‌ی محصولات‌تان این نکته را مد نظر داشته باشید.

 

 

منبع:

آلامتو

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی