تبلیغ شماره 1

زمانی که افراد به مطالعه امور مالی می پردازند و سواد مالی پیدا می کند هنوز هم ممکن است بر سر راه استقلال مالی با موانع مواجه شوند.افراد دارای سواد مالی به پنج دلیل ممکن است همچنان ستون دارایی شان اندک باشد و نتوانند وارد جریان نقدینگی بالا شوند.در این مقاله با این موارد آشنا میشوید.

 

"دلیل شماره ۱" ترس از دست دادن پول است.

ترس از دست دادن پول ترسی واقعی است.همه این ترس را دارند، حتی ثروتمندان اما مسئله این ترس نیست، مسئله نحوه کنترل آن است. تفاوت اصلی بین شخص ثروتمند و شخص فقیر، در نحوه ی مدیریت این ترس است.

اگر پول کمی دارید و می خواهید ثروتمند شوید ابتدا باید "متمرکز" باشید نه "متوازن". افراد موفق در ابتدای کار متوازن نبوده اند.افراد متوازن به هیچ جا نمی رسند و در یک نقطه باقی می مانند.برای پیشرفت ابتدا باید نامتوازن حرکت کنی درست مثل زمانی که راه رفتن را یاد گرفتی.


"دلیل شماره ۲ " آسمان دارد فرو می ریزد.

پدر پولدار می گفت: "بدبین ها هیچوقت نمی برند." تردید و ترس بررسی نشده باعث بدبینی می شود.بدبین ها انتقاد می کنند و برنده ها تحلیل. پدر پولدار توضیح داد که انتقاد باعث کور شدن و تحلیل باعث باز شدن چشم ها می شود.تحلیل به برنده ها اجازه می دهد تا دریابند که منتقدها کور هستند و فرصت هایی را ببینند که دیگران از آن غافل مانده اند.یافتن چیزهایی که دیگران از آن غافل مانده اند کلید هر موفقیتی است.

 

"دلیل شماره ۳ " تنبلی.

پدر پولدار جمله ی : "نمی توانم آن را تقبل کنم" را ممنوع کرده بود.پدر پولدارم کودکانش را مجبور کرده بود بگویند: "چگونه می توانم آن را تقبل کنم؟" استدلال او آن بود که جمله "نمی توانم ان را تقبل کنم" مغز را تعطیل می کند،دیگر مجبور نیستم فکر کنم اما "چگونه می توانم آن را تقبل کنم؟" مغز را باز می کند، مجبور می شویم فکر کنیم و به دنبال پاسخ ها برویم.

بسیار خوب چگونه بر تنبلی فائق آیید؟

پاسخ اندکی طمع است.بدون اندکی طمع میل به داشتن چیزی بهتر و پیشرفت حاصل نمی شود.

به هرحال طمع بیش از حد زیاد، همچون هر چیزی بیش از حد زیاد، خوب نیست.

 

"دلیل شماره ۴" عادت ها.

پدر پولدار گفت: "مسلما، من به شدت به پرداخت به موقع صورتحساب هایم معتقدم.فقط من اول سهم خودم را بر می دارم.حتی قبل از آنکه به دولت پرداخت کنم.

"پس میبینی پس از پرداخت به خودم فشار برای پرداخت مالیات ها و دیگر بدهکاری هایم آنقدر زیاد است که مرا مجبور می کند به دنبال اشکال دیگری از درآمد باشم". فشار برای پرداخت تبدیل به انگیزه ام میشود.

اگر آخر از همه به خودم پرداخت می کردم، هیچ فشاری را احساس نمی کردم و احتمالا تا حالا ورشکست می شدم.

 

"دلیل شماره ۵" خودپسندی.

افراد زیادی در دنیای پول، امور مالی و سرمایه گذاری ها هستند که مطلقا هیچ ایده ای درباره ی چیزی که می گویند ندارند.بیشتر آنها در صنعت پول درست مثل فروشندگان خودرو کار کرده فقط لاف زده و تبلیغ می کنند.

وقتی می دانی که در یک زمینه جاهل هستی، از طریق یافتن یک کارشناس یا یک کتاب در آن حوزه به آموزش خودت اقدام کن.

 

 

منبع:

سایت کار برای زندگی و نه زندگی برای کار

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی