تبلیغ شماره 1

هرچه بیشتر با چهار ستون هوش مالی آشنا شوید مطالب ساده تر می شود... 

 

به لحاظ شخصی از دو وسیله برای حصول رشد مالی استفاده می کنم:

املاک و سهام های کوچک.از املاک به مشابه فنداسیون استفاده میکنم.آنها هر روز نقدینگی را به جریان انداخته، و بعضی اوقات افزایش ارزش پیدا می کنند.از سهام های کوچک برای رشد سریع استفاده میکنم.

هیچ یک از این دو کار معینی را که انجام دادم توصیه نمی کنم، اینها فقط مثال هستند.اگر با فرصتی روبه رو شوم که بیش از حد پیچیده باشد ومن نتوانم آن را درک کنم انجامش نمی دهم.برای عملکرد مالی خوب، حساب ساده وحس معقول بودن تمام چیزهای لازم هستند.

هرچه بیشتر حرفه ای شوم فرصت های بیشتری در مسیرم قرار میگیرند.توسعه ی هوش مالی، عرضه ی فرصت های بیشتری به شماست.هرچه هوش مالی تان بالاتر باشد درک اینکه یک معامله خوب است یا بد ساده تر می شود.

 

این هوش مالی است که شانس را بهبود می بخشد.بدین ترتیب چیزی که برای یک نفر بسیار پر ریسک است، برای فرد دیگر ریسک کمتری دارد.هرچه باهوش تر باشید،شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

اگر من در بازار سهام سود ممتازی بدست آورم، مالیات سود سهام خود را می پردازم وسپس باقیمانده ی آن را مجددا در حوزه ی املاک سرمایه گذاری کرده و باز هم فنداسیون دارایی ام را ایمن تر می سازم.

هرگاه کسی به من می گوید که "نمیتوانم این کار را در اینجا انجام دهم" ،به او خاطر نشان می کنم که جمله ی درست این است "من هنوز نمی دانم که چگونه این کار را در اینجا انجام دهم."

فرصت های عالی با چشمانتان دیده نمی شوند، آنها با ذهنتان دیده می شوند.بیشتر افراد هیچوقت ثروتمند نمی شوند به این دلیل که به لحاظ مالی آموزش ندیده اند که فرصت های پیش چشم شان را تشخیص دهند.

 

دو سرمایه گذار وجود دارند:

۱ -اولین و متداول ترین آنها افرادی هستند که یک بسته ی سرمایه گذاری را می خرند.آنها با یک دلال سهام یا طراح مالی یا شرکت املاک تماس گرفته، چیزی می خرند.این خرید ممکن است یک شرکت سرمایه گذاری،یک سهام و یا یک اوراق قرضه باشد.این یک شیوه ی تمیز و ساده برای سرمایه گذاری است.

۲-نوع دوم سرمایه گذارانی هستند که سرمایه گذاری ها را ایجاد می کنند.این سرمایه گذارها معمولا یک معامله را ترتیب می دهند.

شما اگر میخواهید از نوع دوم سرمایه گذاران باشید باید سه مهارت را در خود توسعه دهید که به غیر از  مهارت های لازم برای توسعه هوش مالی هستند:

 

۱-چگونه فرصتی را بیابید که فرد دیگر از آن غافل مانده است.

۲-چگونه پول را افزایش دهید.آدم عادی فقط به سراغ بانک می رود.نوع دوم سرمایه گذار باید بداند که چگونه سرمایه را افزایش دهد و در عمل شیوه های بسیاری وجود دارند که در آنها نیازی به بانک نیست.مثلا من یادگرفتم که بدون دخالت یک بانک خانه بخرم.اینجا مساله خریدن خانه نیست بلکه یادگیری مهارت افزایش پول است که بی نهایت ارزشمند است.

۳ -چگونه افراد باهوش را سازماندهی کنید.افراد باهوش کسانی هستند که با فردی کار می کنند یا فردی را استخدام می کنند که باهوش تر از خودشان است.وقتی نیاز به مشورت دارید اطمینان حاصل کنید که فرد مشاور را آگاهانه انتخاب می کنید.

 

دانسته های شما بزرگترین ثروت شما هستند و نادانسته هایتان بزرگترین ریسک شما.

همیشه ریسک وجود دارد پس یاد بگیرید که به جای پرهیز از آن ، آن را مدیریت کنید.

 

 

منبع:

سایت کار برای زندگی و نه زندگی برای کار

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی