تبلیغ شماره 1

اگر به زندگی میلیونرهای خودساخته نگاه کنید، متوجه این نکته می‌شوید که آنها منتظر فرصت بوده‌اند؛ اما دست از تلاش نکشیده‌اند. افرادی که پیشرفت مالی ندارند یا توانایی حفظ موقعیت مالی خود را ندارند، این تلاش فردی را ندارند و متکی به کمک دیگران هستند.

 

1-ثروتمندان، خودخواهی را یک ویژگی اخلاقی می‌دانند

افرادی که همیشه دیگران را مقدم می‌دانند، پولدار نخواهند شد. این آدم‌ها گمان می‌کنند که ناجی تمام فقرا هستند و همیشه داشته‌های خود را صرف دیگران می‌کنند؛ در حالی که ثروتمندان معتقدند اگر نتواننداول به خود کمک کنند، در کمک به دیگران هم موفق نخواهند بود. آنها می‌گویند اول باید سرمایه‌گذاری را یاد بگیرند و بر سرمایه خود بیفزایند؛ سپس از آنچه دارند انفاق کنند؛ نه آن که وقتی پایگاه مالی مستحکمی ندارند، همه را وقف دیگران کنند.

 

2- ثروتمندان، عاقلانه و متکی به خود حرکت می‌کنند

اگر به زندگی میلیونرهای خودساخته نگاه کنید، متوجه این نکته می‌شوید که آنها منتظر فرصت بوده‌اند؛ اما دست از تلاش نکشیده‌اند. افرادی که پیشرفت مالی ندارند یا توانایی حفظ موقعیت مالی خود را ندارند، این تلاش فردی را ندارند و متکی به کمک دیگران هستند. آنها همیشه منتظرند دیگران از جمله همسر، دوستان، خانواده، دوست و حتی بلیت‌های شانس و بخت‌آزمایی به دادشان برسند؛ در حالی که ثروتمندان همیشه با تفکری عاقلانه شخصاً به دنبال یافتن فرصتی برای کسب درآمد هستند و خودشان مشکلات خود را حل می‌کنند.

 

3- ثروتمندان، تخصص را به مدرک‌گرایی ترجیح می‌دهند

آدم‌های متوسط همیشه فکر می‌کنند که راه و بهتر بگوییم تنها راه رسیدن به پول هنگفت در گرفتن مدارکی چون دکتری و استادی است؛ اما ثروتمندان عموماً از راه تخصص پیشرفت مالی داشته‌اند. آنها معتقدند که داشتن تخصص و افزایش سواد در تخصصی که عامل خلاقیت باشد، به پول نزدیک‌تر است تا این که صرفاً مدرک‌گرا باشند و بی‌تخصص، فقط به فکر گرفتن مدرک بالایی باشند. در واقع، آنها دوست ندارند که عالم بدون عمل باشند.

 

4- ثروتمندان، آینده‌نگری می‌کنند

آدم‌های پولدار مدت زیادی را صرف آینده‌نگری می‌کنند. آنها خیال‌پردازی نمی‌کنند؛ بلکه اهدافی را مجسم می‌کنند و برای آنها فرصت زمانی تعیین کرده و سپس برنامه‌ریزی می‌کنند تا با نهایت تلاش به آنها برسند. در واقع، آینده آنها ترسیم شده است و تلاش‌شان در جهت تحقق آن طراحی‌هاست. افراد فقیر تنها درگیر گذشته‌اند و از آنچه آنها را شاد یا غمگین کرده است، یاد می‌کنند یا تمام زندگی را در فرصت حال می‌بینند و همه چیز را فدای همین لحظه می‌کنند.

 

5- ثروتمندان، نگاه‌شان به پول منطقی است

یکی از دام‌های سر راه ثروتمند شدن این است که مردم فکر می‌کنند نسبت به پول باید دیدی احساسی داشت و تنها می‌خواهند بازنشستگی راحتی داشته باشند؛ اما ثروتمندان پول را یکی از عوامل مهم خوشبختی می‌دانند و به آن با نگاه چرک کف دست نگاه نمی‌کنند. نگاه آنها به پول منطقی است و با آن بده‌بستانی عقلانی دارند. به عقیده آنها، پول عاملی بسیار مهم در زندگی است و آن را ابزاری می‌دانند که آنها را به خواسته‌ها و فرصت‌های بهتری می‌رساند.

 

 

منبع:

سایت ثروت افرینی, کارافرینی

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی