تبلیغ شماره 1

یکی از مهم‌ترین مسولیت‌های شما درقبال خودتان و افرادی که آن‌ها را دوست دارید دستیابی به آزادی مالی در طول مسیرزندگی‌تان خواهد بود. به منظور رسیدن به این هدف، این‌که شما طرزفکر خود را به شکلی مشخص تغییر دهید، مطلقا حیاتی خواهد بود. آزادی مالی به طرز وحشتناکی برای شما و هر بخش از زندگی شما، صرف‌نظر از این‌که چند سال زنده می‌مانید، اهمیت دارد.

 

1-آزادی مالی اتفاقی نیست
اولین تغییر طرز فکر از آزادی مالی به صورت تصادفی و اتفاقی به آزادی مالی از طریق طراحی و ساخت آن در ذهن صورت می‌گیرد. این آزادی مالی باید به مرکز همه کارها و فعالیت‌های بیرونی شما تبدیل شود. دستیابی به یک آزادی مالی نباید چیزی باشد که به صورت رندوم یا اتفاقی و تصادفی حاصل شود. باید چیزی باشد که شما به طور مشخص و به صورت مداوم درمورد آن فکر و برنامه‌ریزی می‌کنید.این آزادی مالی باید بخشی از کل دید جهانی شما باشد.
امروز همان طور که شما خانه رویایی خود را در ذهن طراحی می‌کنید، باید طرح آزادی مالی را هم درذهن داشته باشید. باید در درازمدت فکر کنید و سال‌ها به این فکر ادامه داده و تصمیم کاملا روشنی بگیرید که قصد رسیدن به هدف مالی مشخصی در یک جدول زمانی دارید و سال به سال این کار را پیش ببرید تا به نقطه‌ای برسید که هرگز دوباره مجبور به کارکردن نباشید، مگر این‌که خودتان بخواهید.


2-ثروتمندان به صورت موفقیت‌آمیز فکر می‌کنند
یک تغییر طرز فکر دیگر که باید برای رسیدن به این آزادی مالی انجام دهید از «خودآگاه بقا» به «خودآگاه موفقیت و ثروت» خواهد بود. خیلی از مردم صرفا در خودآگاه بقا گرفتار هستند. آن‌ها نگران و محافظه کار هستند و درمورد پول خود خیلی دقت می‌کنند. اما ثروتمندان بیشتر از جنبه خودآگاه بقا به صورت نوعی موفقیت به آن نگاه می‌کنند. آن‌ها محدودیت فکری خود را گسترش می‌دهند. ثروتمندان به جهان اطراف خود به عنوان منبعی سرشار از موقعیت‌ها برای کسب و حفظ پول نگاه می‌کنند و به طور مداوم دنبال راه‌هایی برای انجام این کار هستند. آن‌ها به هر محصول و فرایند جدید و هر بازار تکنولوژی نوین به عنوان یک موقعیت ممکن برای ثروتمندشدن به هرطریقی نگاه می‌کنند. به جای فکر‌کردن درمورد این‌که چه قدر کم پول دارند، درمورد این‌که چه مقدار می‌خواهند پول در بیاورند، فکر می‌کنند.


3-تغییر طرز فکر از امنیت به فرصت
یک تغییر طرز فکر دیگر از افکار مربوط به امنیت به افکاری درمورد فرصت‌ها مربوط می‌شود. شما با یافتن در پی امنیت نمی‌توانید به آزادی مالی دست پیدا کنید. شما در صورتی در زمینه مالی استقلال پیدا می‌کنید که دراین عرصه پیشتاز باشید. این بدین معنا نیست که شما پول خود را درمعرض خطر قرار می‌دهید یا آن را دور ریخته‌اید. به این معناست که شما می‌خواهید از یک منطقه آرام تکان خورده و چیز جدید و متفاوتی تجربه کنید، قبل از این‌که هرشخص دیگری برای انجام این کار تلاش و اقدام کند. من با فروشنده‌های بی‌شمار و تاجر‌هایی روبه‌رو شده ام که کل زندگی خود را با تشخیص یک فرصت و اقدام به موقع قبل از این‌که اکثریت مردم از خواب بیدار شوند، تغییر داده‌اند. آن‌ها توانسته‌اند با انجام یک کار متفاوت در یک عرصه مشخص، درسه یا چهار سال پول بیشتری از آن‌چه در سی یا چهل سال به‌دست آورده‌اند، کسب کنند.


4-تغییر طرز فکر از خرج‌کردن به پس‌اندازکردن
یک راه دیگر برای رسیدن به این آزادی مالی تغییر طرزفکر از خرج‌کردن به پس‌انداز‌کردن است. ما از دوران جوانی هرچه پول به دست‌مان رسیده را سر چیزهای کوچک خرج کرده‌ایم و پول کمی کنار گذاشته‌ایم. میانگین زوج‌های جوانی که در آمریکا ازدواج کرده‌اند، ۱۱۰درصد از درآمد خود را خرج کرده‌اند. بااین طرز رفتار و نگاه به زندگی، به خصوص وقتی به صورت عادت در بیاید، توانایی آن‌ها در پس‌انداز‌کردن و جمع‌کردن و ثروتمندشدن تقریبا صفر است.
درتحقیقات صورت گرفته درمورد استقلال مالی عموما ازسوی کارشناسان توافق شده که اگر شما می‌خواهید به نقطه‌ای برسید که پول کافی داشته باشید و هرگز دوباره درمورد پول نگرانی نداشته باشید، باید حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از دستمزد خود را پس‌انداز کنید. موضوع شگفت‌انگیز این است که وقتی شما بیشتر پس‌انداز می‌کنید و با بقیه درآمد خود زندگی می‌کنید، به این نکته پی می‌برید که این تجربه به هیچ وجه سخت نیست. بلکه خیلی راحت با این سبک زندگی کنار می‌آیید.


5-تغییر طرزفکر از امیدواربودن به انجام دادن
یک تغییر طرزفکر دیگر به امیدواربودن به فکرکردن و انجام دادن مربوط می‌شود. با بقیه درمورد برنامه‌ها و فعالیت‌های خود حرف نزنید. به آرامی و با اعتماد به نفس شروع به جمع‌کردن پول بکنید. وقتی شما این کار را شروع کنید، هرگز به هیچ‌کس اجازه ندهید که بداند چقدر پول دارید. از گفت‌وگو درمورد پول و حساب پس‌انداز خود خودداری کنید. بحثی درمورد راز نگه داشتن برنامه‌ها و فرایند‌ها وجود دارد که به آن‌ها قدرت و استحکام بخشیده و سبب می‌شود تا آن‌ها موثرتر برای شما کار کنند. افراد ثروتمند هرگز درمورد پول خود با بقیه حرف نمی‌زنند. به شدت دراین مورد حریم خصوصی خود را دارند. ثروتمندان با گذشت زمان یاد گرفته‌اند که هرچه بیشتر راز داشته باشند، آن رازها موثرتر در جهت پول‌درآوردن و بیشترشدن ثروت آن‌ها به نظر می‌رسند.
راه رسیدن به جاده آزادی مالی همواره با معجزه منافع درهم آمیخته همراه بوده است. وقتی شما پول جمع می‌کنید و با دقت آن را برای یک پروژه مالی کنار می‌گذارید، این معجزه منافع درهم آمیخته شروع می‌شود. این حرکت شما درابتدا آرام صورت می‌گیرد و سپس با گذشت زمان سریع‌تر و سریع‌تر شده و شما درمورد خودتان احساس فوق‌العاده‌ای می‌کنید

 

منبع:

خلاقیت

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی