تبلیغ شماره 1

شاید عنوان شغلی شما فروشنده نباشد. اما به هرحال ضروری است که مهارت‌هایتان را ارتقا دهید و بتوانید ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنید تا در زندگی شخصی و حرفه‌ای پیروز شوید. چه کسب‌و‌کار خود را داشته باشید و چه کارمند شرکتی باشید، به احتمال زیاد در ساعاتی از روز کاری مرتبط به فروش انجام می‌دهید. همه ما، بدون توجه به عنوان یا تاثیر شغلی، به طور روزانه کارهایی در زمینه فروش انجام می‌دهیم.والدین هر روز ساعات زیادی را صرف می‌کنند تا ایده «مرتب‌کردن تختخواب»، «کمک در کارهای منزل» و «مطالعه برای امتحانات» را به فرزندانشان بفروشند. یک کارآفرین تازه‌کار زمان نسبتا زیادی را صرف فروش ایده‌ها یا کسب‌و‌کار نوپایشان به سرمایه‌گذاران می‌کنند تا بتوانند مراحل رشد را با موفقیت پشت سر بگذارند.

مدیرعامل یا رهبر یک سازمان بزرگ همیشه زمان زیادی را صرف فروش نگرش‌های سازمانی‌اش به کارمندان می‌کند. کارمندی که برای یک شرکت کار می‌کند، وقت زیادی را صرف فروش توانایی‌های خود برای مدیر آن شرکت می‌کند تا بتواند ارتقا بگیرد و از پله‌های ترقی بالا برود.
فروش برای رشد کسب‌و‌کار و موفقیت حکم اکسیژن را دارد. بدون آن هیچ کسب‌و‌کاری پابرجا نخواهد بود. غیرممکن است که بدون فروش چیزی بتوانید پیشرفت کنید.
در ادامه نکاتی را عنوان می‌کنیم که به وسیله آنها می‌توانید تسلط بیشتری بر امر فروش پیدا کنید:
همیشه با پرسیدن سوال پیش بروید.
برخی از بهترین افراد در زمینه ارتباطات همیشه کارشان را با سوال‌کردن پیش می‌برند. من مقالات زیادی در مورد اهمیت سوال پرسیدن نوشته‌ام. این کار باعث می‌شود که قدرت ارتباط بیشتری با مردم پیدا کنید و بتوانید فروش بهتری هم داشته باشید.
دفعه بعد که می‌خواستید با کسی ارتباط برقرار کنید یا چیزی بفروشید، سعی کنید مکالمه را با سوالات خوبی پیش ببرید. کمی تحقیق کرده و سوالات خوبی آماده کنید تا بتوانید از آنها در مکالمات روزمره یا در گفت‌وگو با مشتریان استفاده کنید.
زمانی که سوالات خوبی بپرسید، در واقع دو عملی را انجام می‌دهید که می‌توانند در دراز‌مدت به کمک شما بیایند. اول آن که سوال پرسیدن می‌تواند نشانه فروتنی شما باشد که در هر حال شخصیتی مثبت از شما نشان می‌دهد. مورد بعدی این است که پاسخ‌هایی را دریافت می‌کنید که اگر سوال نمی‌پرسیدید، به آنها نیز دسترسی پیدا نمی‌کردید. هیچ چیز مانند سوال‌پرسیدن شما را حرفه‌‌ای نشان نمی‌دهد. از الان به بعد، هر ارتباطی را با سوال‌پرسیدن پیش ببرید.
نگرشتان را نسبت به فروش تغییر دهید.
نمی‌دانید من با چه تعداد افرادی برخورد داشته‌ام که حتی نگرش درستی به فروش نداشته‌اند و نمی‌توانستند نکته خوبی در مورد فروش بیان کنند. آنها نمی‌دانستند که فروش چرا اصلا اهمیت دارد یا اینکه اگر در بخش فروش کار می‌کنید، نباید به این دلیل باشد که نتوانسته‌اید در بخش‌های دیگر کاری پیدا کنید.
برای اینکه فروشنده موفقی باشید، باید در وهله اول نگرشتان را نسبت به آن تغییر دهید. به جای اینکه نگرشی منفی به فروش داشته باشید، آنها از زاویه دید کاملا متفاوتی نگاه کنید. کل مقوله فروش به معنای کمک‌کردن به دیگران در پیدا‌کردن مسیر یا محصول دلخواهشان است. شما در بخش فروش زمانی به موفقیت می‌رسید که به موفقیت و رضایت دیگران کمک کنید.
اگر مدام به خودتان بگویید که چقدر از فروش متنفرید یا اگر هرگز سعی نکنید که نگرش منفی خود را از معنای واقعی فروش تغییر دهید، به سختی خواهید توانست در این زمینه به موفقیت برسید یا محصولات و خدمات خود را به مشتریان بفروشید.
در زمینه حل مسئله به درجه استادی برسید.
این مورد کاملا می‌تواند بازی را به نفع شما به اتمام برساند. نسبت به فرآیند حل مسئله و مشکلات مشتریان و ارائه ارزش واقعی به آنها وسواس داشته باشید. این موضوع می‌تواند باعث منحصر به فرد‌شدن شما در صنعتی باشد که در آن مشغول به کار هستید. موفق‌ترین فروشندگان مقوله فروش را به عنوان فروش در نظر نمی‌گیرند، بلکه آن را موقعیتی برای حل یک مشکل یا مسئله در نظر می‌گیرند. آنها نسبت به اینکه در مهارت حل مسئله به درجه استادی برسند، وسواس به خرج می‌دهند.
به دنبال روش‌هایی باشید که بتوانید به وسیله آنها ارزشی را که به بازار و به مشتریان ارائه می‌دهید دوبرابر کنید؛ سپس تمام انرژی و وقت خود را صرف فرآیند حل مشکلات واقعی کنید. اگر قبل از آنکه مردم شما را به عنوان فروشنده در نظر بگیرند، خود را به عنوان فردی متخصص و حلال مشکلات به آنها بشناسانید، کسب‌و‌کار و زندگی شما دگرگون خواهد شد.
اگر به فروشنده‌ای حرفه‌ای‌تر تبدیل شوید و مهارت‌های اجتماعی‌تان را بهبود ببخشید، کمک شایانی به خود و به کسب‌و‌کارتان کرده‌اید. اگرچه ممکن است عنوان فروشنده را یدک نکشید، اما همه ما به شکلی فروشنده هستیم.
 

 

منبع:

 

خلاقیت

 

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی