تبلیغ شماره 1

گاهی برای انجام کارهایی که به‌سختی و باتحمل فشار انجام می‌دهیم راه‌حلی بسیار ساده و راحت وجود دارد که از آن آگاه نیستیم. کسب پول و ثروت فراوان و دستیابی به رویاهای بزرگ معمولاً کاری بسیار سخت پنداشته می‌شود ولی آیا ممکن است برای تحقق خواسته‌هایمان نیز راه‌حلی بسیار ساده و راحت وجود داشته باشد؟

 

 

در یک شرکت بزرگ ژاپنی که تولید وسایل آرایشی را بر عهده داشت، یک مورد جالب اتفاق افتاد: شکایتی از سوی یکی از مشتریان به کمپانی رسید. او اظهار داشته بود که هنگام خرید یک بسته صابون متوجه شده بود که آن قوطی خالی است. بلافاصله با تاکید و پیگیری‌های مدیریت ارشد کارخانه این مشکل بررسی، و دستور صادر شد که خط بسته‌بندی اصلاح گردد و قسمت فنی و مهندسی نیز تدابیر لازمه را جهت پیشگیری از تکرار چنین مسئله‌ای اتخاذ نماید. مهندسین نیز دست‌به‌کار شده و راه حل پیشنهادی خود را چنین ارائه دادند: مانیتورینگ خط بسته‌بندی با اشعه ایکس٫ بزودی سیستم مذکور خریداری‌شده و با تلاش شبانه‌روزی گروه مهندسین، دستگاه تولید اشعه ایکس و مانیتورهایی با توان تفکیک بالا نصب‌شده و خط مذبور تجهیز گردید. سپس دو نفر اپراتور نیز جهت کنترل دایمی پشت آن دستگاه‌ها به‌کار گمارده شدند تا از عبور احتمالی قوطی‌های خالی جلوگیری نماید. جالب این بود که درست همزمان با این ماجرا، مشکلی مشابه نیز در یکی از کارگاه‌های کوچک تولیدی پیش آمده بود. اما آنجا یک کارمند معمولی و غیرمتخصص آن را به شیوه‌ای بسیار ساده‌تر و کم‌خرج‌تر حل کرد: تعبیه یک دستگاه پنکه در مسیر خط بسته‌بندی تا قوطی خالی را باد ببرد!…

کسب پول و ثروت فراوان و دستیابی به رویاهای بزرگ معمولاً کاری بسیار سخت پنداشته می‌شود ولی آیا ممکن است برای تحقق خواسته‌هایمان نیز راه‌حلی بسیار ساده و راحت وجود داشته باشد؟

آیا برای دستیابی به هر آنچه که می‌خواهیم از جمله ثروت، شادی، سلامتی و خلق یک زندگی رویایی روش دقیق و اثبات‌شده‌ای وجود دارد؟

اگر چنین قاعده و فرمولی وجود داشته باشد، واقعاً می‌تواند میلیون‌ها دلار ارزش داشته باشد. بله چنین فرمولی وجود دارد. فقط  گول سادگی این فرمول را نخورید. حقایق بزرگ معمولا ساده‌اند. ما همیشه فکر می‌کنیم که هر چیزی که به‌سختی یا به بهای زیادی به‌دست آید ارزشمند است. بنابراین رایگان بودن این مطلب شما را نفریبد. پس به چشم سندی معجزه‌آسا به این نوشته بنگرید. بنابراین بدانید که محتوای این نوشته واقعاً واجد میلیون‌ها دلار ارزش بالقوه است. اما تنها با درک و اقدام بر اساس آن می‌تواند به شکل دارایی فیزیکی در زندگی شما متجلی شود. پس قدرت این راز را برای خود به اثبات برسانید.

در واقع چنین فرمولی از قرن‌ها پیش وجود داشته است. شاید خود شما هم به طور ناخودآگاه برای دستیابی به اهدافتان آن را به‌کاربرده باشید. اما وقتی فرمول و قاعده چیزی را بدانیم در آن صورت به ساده‌ترین و سریع‌ترین روش می‌توانیم آن کار را به انجام برسانیم.

آیا قبل از کشف قانون جاذبه امکان داشت بتوانیم به ماه سفر کنیم؟

آیا قبل از کشف قواعد الکترومغناطیس امکان اختراع کامپیوتر یا موبایل وجود داشت؟

آیا قبل از کشف فرمول هم‌ارزی جرم و انرژی توسط اینشتین، امکان تولید انرژی اتمی وجود داشت؟

این‌ها همه فرمول‌هایی مربوط به عالم فیزیکی بودند. حالا آیا ممکن است فرمولی هم برای دستیابی به خواسته‌ها و اهدافمان وجود داشته باشد؟ هر چند دراین‌باره که “آیا روانشناسی یک علم است یا خیر؟” میان فلاسفه علم بحث‌های دشواری در جریان است، اما بعید نیست که قواعد روانشناختی مشخصی برای تحقق خواسته‌ها وجود داشته باشد. ادعاهای زیادی دربارۀ وجود چنین قاعده و قانونی، ارائه شده است.

“قانون جذب” یکی از آنهاست. این اصطلاح پس از پخش فیلم مستندی به نام “راز” در سال ۲۰۰۶ ساخته راندا برن، تهیه‌کننده و کارگردان استرالیایی، و انتشار کتاب آن در همان سال به سر زبان‌ها افتاد. میلیون‌ها نسخه از فیلم و کتاب به فروش رفت. ادعای راندا برن این بود که رازی باستانی را مجدداً کشف کرده است. بر اساس این راز “ما هر آنچه را که دائما به آن فکر می‌کنیم به‌سوی خود جذب می‌کنیم.” این همان قانون جذب است که بر اساس آن، “افکار و احساسات ما رویدادهای شبیه خود را به‌سوی ما جذب می‌کنند.” اگر شما دائما به بیماری فکر کنید بیمار می‌شوید. اگر دائما به بی‌پولی فکر کنید بی‌پول می‌شوید و برعکس اگر دائما به ثروت و رفاه فکر کنید ثروتمند می‌شوید. خلاصه اینکه زندگی شما نتیجه افکار غالب شماست. این قانون توسط افراد مختلف به اشکال مختلفی فرمول‌بندی و بیان شده است.

در فیلم راز با افرادی مصاحبه شده که این راز را می‌دانستند و با استفاده از آن در زندگی خود به خواسته‌هایشان دست‌یافته بودند. این افراد بعدها به “اساتید راز” معروف شدند. جو ویتالی یکی از این اساتید است که با استفاده از چنین فرمولی از فقر و کارتن‌خوابی توانسته بود به ثروتی میلیونی دست یابد. ویتالی در کتابش بنام ” عامل جذب” این فرمول را بیان کرده است.

 

فرمولی ۵ مرحله‌ای که با استفاده از آن می‌توان به هر خواسته‌ای دست‌یافت. این مراحل چنین است:

۱-بدانید که چه چیزی را نمی‌خواهید.

ما معمولاً در مورد چیزهایی که نمی‌خواهیم و دوست نداریم شفاف‌تر هستیم و تشخیص آنچه نمی‌خواهیم برایمان راحت‌تر است. پس مشخص کنید که در زندگی فعلی خود چه چیزهایی وجود دارد که آنها را نمی‌خواهید.

۲-آنچه را می‌خواهید انتخاب کنید.

مرحله یک کمک می‌کند تا آنچه را واقعاً می‌خواهیم بهتر و دقیق‌تر انتخاب کنیم. پس آنچه را می‌خواهید مشخص کنید.

۳-همه باورهای منفی و محدودکننده را از ذهنتان پاک‌کنید.

اگر اهداف شما به‌اندازه کافی بزرگ باشد، به‌محض انتخاب خواسته‌تان، ذهن آگاه شما با دلایلی خوب و منطقی سعی خواهد کرد شما را قانع کند که دستیابی به این خواسته‌ها غیرممکن است. و ممکن است انواع ترس‌ها و موانع را در این مسیر به شما یادآور شود. نباید به این باورهای منفی و محدودکننده توجه کنید. راه‌های فراوانی برای تحقق هر خواسته‌ای وجود دارد.

۴-اگر خواسته‌تان محقق شود چه احساسی خواهید داشت؟ هم اکنون با تصور تحقق خواسته‌تان این هیجان و اشتیاق را تجربه کنید.

۵-رها کنید. بر اساس الهامات درونی عمل کنید و اجازه دهید نتایج آشکار شوند.

جو ویتالی توضیح می‌دهد که سخت‌ترین بخش خلق زندگی دلخواه این است که “یاد بگیریم که از فکر کردن در این مورد که از چه طریقی و چگونه به آنچه می‌خواهیم برسیم، دست‌برداریم“.

اگر سعی کنی بفهمی که چگونه به فلان اتومبیل آخرین مدل یا فلان خانه رویایی یا فلان رابطه جدید خواهی رسید، خود را به آنچه خودآگاه تو می‌تواند ببیند و انجام دهد، محدود می‌کنید. پس هدفت را به ناخودآگاهت که به روح همه‌چیز و همه کس متصل است محول کن و بگذار قدرت جادویی ناخودآگاه، هدفت را برای تو و تو را برای هدفت بیاورد. فقط اشتیاق و الهامات درونی‌ات را دنبال کن و بر طبق فرصت‌هایی که در مسیرت قرار می‌گیرند عمل کن تا به مقصد برسی.

حقیقت این است که برای رسیدن به چیزی «فقط یک روش» وجود ندارد. برخی از افراد با برنده‌شدن خودرو، بعضی با تقلا کردن برای پرداخت قسط آن، عده‌ای دیگر با پرداخت شادمانۀ قیمت آن و برخی به روش‌های دیگر، صاحب خودرویی نو می‌شوند.

شما نمی‌توانید دنیا را هماهنگ کنید که از فرمان شما پیروی کند. در عوض، اهدافتان را بیان کنید و بگذارید دنیا خودش را تنظیم کند تا اهداف شما را برایتان محقق کند.

آیا این واقعاً فرمولی میلیون دلاری است؟ امتحانش هیچ ضرری ندارد. آن را امتحان کنید. ممکن است با بزرگترین رویاهایتان فقط پنج گام ساده فاصله داشته باشید. این گام‌ها را بردارید. خواسته‌هایی بزرگ را انتخاب کنید. چیزی که حتی تصور تحققش، در شما هیجان و شور و شوقی شدید ایجاد کند. و صادقانه این فرمول را بکار گیرید و با دستیابی به رویاهای بزرگ خود،درستی آن را به اثبات برسانید.

 

منبع:

زندگی رویایی

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی