تبلیغ شماره 1

چرا برخی افراد در طول عمر خود صدها برابر بیشتر از سایرین پول در می‌آورند. آیا آنان بیشتر از دیگران کار می‌کنند؟ آیا باهوش‌تر هستند؟ اصلا چنین نیست. نویسندگان کتاب پرفروش  میلیونر یک دقیقه‌ای هفت مهارت را عامل موفقیت افراد در کسب ثروت میلیون دلاری می‌دانند. 

 

 

این هفت مهارت را با هم مرور می‌کنیم:

مهارت پولی شماره ۱- ارزش:

آنان هر هزار تومان از پول خود را مانند بذری می‌دانند که می‌تواند صدها برابر خود را تولید کند و به همین دلیل برای آن ارزش قائلند. دقیقا مثل بذر ناچیز یک سیب که قدرت تبدیل به درخت سیبی تنومند را دارد هر هزار تومان پول نیز می‌تواند به درختی تنومند از پول تبدیل شود. اگر بذر سیب را نکارید و از بین ببرید درخت سیب درون آن نیز از بین می‌رود. پول نیز همین طور است. ثروتمندان می‌دانند با جمع کردن روزانه هزار تومان می‌توان میلیون‌ها تومان به دست آورد. از این رو هیچ پولی را بی‌دلیل خرج نمی‌کنند.

 

مهارت پولی شماره ۲- کنترل:

ثروتمندان هر ریال از پول خود را تحت کنترل خود دارند. آنان هنگام خرید کارهای اضافۀ دیگری هم انجام می‌دهند: ۱) چیزی را می‌خرند که ارزش داشته باشد، ۲) هنگام خرید انتظار تخفیف دارند، ۳) رسید خرید را کنترل می‌کنند تا اشتباهی رخ نداده باشد، ۴) به مسائل مالیاتی کالایی که می‌خرند توجه دارند، ۵) دسته چک خود را همواره کنترل می‌کنند، ۶) رسیدها و فاکتورها را نگه‌می‌دارند. همۀ این کارها فقط چند دقیقه وقت می‌گیرد اما آرامش مالی درازمدتی به همراه دارد.

 

مهارت پولی شماره ۳- پس‌نداز:

افراد ثروتمند دوست دارند عاقلانه خرج کنند تا بتوانند پولشان را پس‌انداز کنند. به‌علاوه، آنان همواره حداقل ده درصد از درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند.

 

مهارت پولی شماره ۴- سرمایه‌گذاری:

آنان برنامه‌ای مشخص برای سرمایه‌گذاری پولشان دارند. می‌توانید از یک مشاور مالی قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاری پول خود مشورت بگیرید.

 

مهارت مالی شماره ۵- درآمد:

آنان به غیر از شغل اصلی خود، از چندین راه کسب درآمد می‌کنند. کسب درآمد از منابع متعدد افزایش ثروت شما را در درازمدت تضمین می‌کند.

 

مهارت مالی شماره ۶- محافظت:

آنان از راه‌های قانونی مانند ثبت شرکت، اموال خود را حفظ می‌کنند. امکان ندارد بخواهید مانند میلیاردها زندگی کنید، اما اموال ناچیزی به اسم خودتان داشته باشید.

 

مهارت مالی شماره ۷- سهیم کردن:

ثروتمندان واقعی بسیار سخاوتمند هستند. آنان حداقل ده درصد از درآمد خود را می‌بخشند. راز این حقیقت در این است که بخشیدن باعث چندبرابر شدن دارایی می‌شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا میراث ماندگاری از خود بر جای بگذارید. درخت پول بکارید تا پس از شما دیگران نیز از میوۀ آن بهره ببرند. این موفقیت حقیقی است.

 

منبع:

زندگی رویایی

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی