تبلیغ شماره 1

امروزه بحث‌های زیادی در مورد موفقیت می‌شود و انواع روش‌های موفق شدن در بازار موفقیت به چشم می‌خورد. برخی معتقدند شما با گوش کردن به فایل‌های خودهیپنوتیزم می‌توانید به هر نوع موفقیتی از جمله جذب ثروت رویایی، کار دلخواه، همسر ایده‌آل، زیبایی ایده‌آل، وزن ایده‌آل و هر چیز ایده‌آل دیگر دست یابید.

 

برخی می‌گویند فقط کافیست بر طبق قانون جذب عمل کنی و با فکر کردن به هر چیزی که می‌خواهی می‌توانی آن را به دست آوری. برخی معتقدند برای موفقیت باید از افراد موفق الگوبرداری کنی و از روش برنامه‌ریزی عصبی-کلامی یا همان ان ال پی استفاده کنی.

برخی دیگر می‌گویند “بخواهید تا به شما داده شود” و بعضی می‌گویند “باید از شکست‌هایت پلی به سوی پیروزی بسازی” و …

این چنین است که انواع و اقسام روش‌های معقول و نامعقول برای کسب موفقیت ارائه شده است اما به ندرت می‌بینیم که در مورد اینکه موفقیت چیست و چه اهمیتی در کلیت زندگی دارد بحث بشود. گویا فقط می‌خواهیم کالای موفقیت خود را بفروشیم و دیگر هیچ. بسیاری موفقیت را به دست آوردن چیزها می‌دانند از جمله به دست آوردن پول بیشتر، خانه بزرگتر، ماشین بهتر، شهرت، ثروت و …

اما آیا موفقیت همین است؟

آیا برای موفق شدن بخش‌های مهمی از خود و زندگیتان را هزینه می‌کنید؟ به قول استادی برخی افراد خوابشان را می‌فروشند تا یک اتاق خواب اضافه بخرند.

موفقیت برای شما چه معنایی دارد و برای دستیابی به آن چه بهایی می‌پردازید؟

متن زیر قابل توجه هست:

مواظب باشید که وقتی به بالای نربان موفقیت صعود کردید تازه متوجه نشوید که نردبان را به دیوار نامناسبی تکیه داده‌اید. بسیاری از افراد فوق‌العاده موفق پس از فتح تمام قله‌های موفقیت به چنین احساسی دچار می‌شوند. آنها می‌گویند “همه‌اش همین بود؟ آیا ارزشش را داشت؟” و بسیاری از آنها دقیقا از قله موفقیت خود را به قعر دره مرگ، اعتیاد و افسردگی پرتاب کرده‌اند.

در واقع آنها به معنای واقعی موفق نبوده‌اند. آنها فقط “برنده” بوده‌اند. بین موفق بودن و برنده بودن تفاوت است. کسی که به قیمت از دست دادن سلامتی‌اش و با کار شبانه‌روزی تبدیل به یک میلیاردر می‌شود، برنده است اما موفق نیست. کسی که به قیمت از هم پاشیدن خانواده‌ و روابطش به شهرت یا ثروت می‌رسد، برنده است اما موفق نیست.

اگر زندگی را یک مسابقه می‌دانید ممکن است موفقیت برای شما معنایی جز برنده شدن نداشته باشد. در این نگرش دائما خودمان را با دیگران مقایسه می‌کنیم و وارد بازی پوچ و بی‌معنی رقابت با دیگران یا رقابت با معیارهای اجتماعی می‌شویم. رسانه‌ها با بمباران تبلیغاتی شبانه روزی دائما ما را به شرکت در این بازی و برنده شدن در آن تشویق می‌کنند. آنها توانایی خرید جدیدترین محصولات خود را معیار موفقیت شما معرفی می‌کنند تا در نهایت سود سرشاری نصیب آنها شود و بازیچه‌ای نصیب شما.

اما آنچه بیشتر از همه در مسیر دستیابی به موفقیت اهمیت دارد آن چیزی است که “می‌شویم” و نه آن چیزی که به دست می‌آوریم. در نهایت کیفیت وجودی ماست که تعیین‌کنندۀ میزان شادی، رضایت و خوشبختی ماست نه کیفیت داشته‌های ما. تردیدی نیست که ما برای بقا نیازمند امکاناتی هستیم و تامین آنها در حد معقول ضروری است و مقدار بیشترش تقریبا تاثیر چندانی در میزان خوشبختی ما ندارد.

موفقیت با اولین گام آغاز می‌شود و نه با آخرین قدم. اگر از طی مسیر موفقیت لذت نمی‌برید و احساس شادمانی و هیجان ندارید در حال اتلاف عمر هستید و آنچه به عنوان موفقیت کسب خواهید کرد جز احساس رضایتی گذرا نخواهد بود. ما موجوداتی چند بعدی هستیم. سلامت جسم و روان، خانواده، روابط، رشد شخصی، رشد معنوی و اخلاقی از مهمترین ابعاد زندگی ما هستند. از طرف دیگر ما نیازمند تفریح، بازی و خنده هستیم. مهمترین کارکرد پول در زندگی این است که پول در زندگی‌مان مسئله‌ای نباشد و دیگر دغدغۀ آن را نداشته باشیم. پول باید وقت و ذهن ما را آزاد کند تا بتوانیم در جهت تامین نیازهای متعالی‌ترمان گام برداریم. پول یک ابزار است و هرگز نباید با هدف اشتباه گرفته شود. می‌گویند پول یا خدمتکاری عالی است یا اربابی بی‌رحم.

بدون رشد و بهتر شدن شما هیچ موفقیت واقعی به دست نخواهد آمد. از این رو به تمام وعده‌های موفقیت از طریق خودهیپنوتیزم، قانون جذب و هر روشی که مبتنی بر خودشناسی و خودشکوفایی شما نیست باید شک کرد. بدون ارتقاء کیفیت آنچه هستیم به دست آوردن آنچه می‌خواهیم جز تغییری ظاهری و توخالی نخواهد بود. خوشبختی نتیجه موفقیت نیست، موفقیت واقعی نتیجه خوشبختی است. خوشبختانه، خوشبختی عمدتا گوهری درونی است و در وجود همه یافت می‌شود و هر چه در بیرون دنبال آن باشیم در واقع از آن دورتر می‌شویم.

 

 

منبع:

زندگی رویایی

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی