تبلیغ شماره 1

تقریبا همه‌ی ما گاهی‌اوقات به راه‌اندازی یک کسب و کار فکر می‌کنیم. این فکر وقتی به ذهنمان می‌آید که یک روش هوشمندانه برای حل یک مشکل داریم. با هر انگیزه‌ای که دارید اگر بخواهید یک کسب و کار راه بیندازید، زمان ایده‌آل آن سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی است. ولی چرا اینطور است؟

 

 

۱ . بازده های بالقوه بلند مدت
یک لحظه تصور کنید که یک کسب و کار موفق و سودآور و پایدار راه انداخته‌اید و حقوق بالایی از آن به دست می‌آورید. فرض کنید که این شرایط به طور نامحدود ادامه دارد و شما هم از کار کردن لذت می‌برید. آیا نمی‌خواهید تا زمانی که امکان دارد پاداش این کار را دریافت کنید؟ پس برای این که به این رویای خود جامه‌ی عمل بپوشانید هر چه زودتر دست به کار شده و کسب و کار خود را ایجاد کنید. به عنوان یک کارآفرین هر چه وقت بیشتری برای این کار صرف کنید بازده بهتری در بلندمدت به دست خواهید آورد.
۲ . تحمل ریسک
شروع یک کسب و کار به سرمایه‌ی زمانی و مالی زیادی نیاز دارد و شما هم از نظر مالی و هم از نظر شغل فعلی خود ریسک قابل توجهی را متحمل خواهید شد. هر چه جوان‌تر باشید بهتر می‌توانید این ریسک را تحمل کنید، چون مسئولیت‌ها و تعهدهای کمتری داشته و برای جبران خسارت‌هایی که دیده‌اید زمان بیشتری در اختیار دارید. بنابراین اگر کسب و کار را هر چه زودتر آغاز کنید ضررهای بالقوه‌ی شما کاهش می‌یابد.
۳ . انرژی و انگیزه
راه‌اندازی یک استارتاپ به کار و انرژی زیادی نیاز دارد. متخصصین جوان‌تر، انرژی، انگیزه و شور و شوق بیشتری نسبت به افراد بزرگ‌تر از خود دارند.هر سال که بزرگ‌تر می‌شوید انرژی و انگیزه‌ی شما کاهش خواهد یافت. حالا که جوان هستید از مزایای جوانی خود نهایت استفاده را بکنید.
۴ . سازگاری
افراد جوان تمایل بیشتری به سازگاری دارند، چون کمتر در معرض هنجارها و قوانین دنیای حرفه‌ای قرار داشته‌اند و تعهد کمتری به آرمان‌های موجود دارند. بخشی از دلیلش هم به خاطر عصر فناوری منحصر به فرد ماست. ما به طور منظم با اختلالات تکنولوژیکی عمده‌ای مواجه می‌َشویم و تنها راه بقای شرکت‌ها این است که با این تکنولوژی‌های جدید سازگار شده و از آنها استفاده نمایند. شما در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی شانس بهتری برای تشخیص و ادغام سریع این تکنولوژی‌های جدید دارید و هر چه سنتان بالاتر می‌رود سرعت رشد این تکنولوژی‌ها سریع‌تر هم خواهد شد.
۵ . کارآفرینی سریالی
اکثر کارآفرینانی که واقعا عاشق کارآفرینی هستند سعی می‌کنند دیگر کسب و کارهای متعدد را شروع نکنند تا با تکیه بر توانایی‌های خودشان به کارآفرینان سریالی تبدیل شوند. هر کسب و کاری که این افراد جوان آغاز می‌کنند، به لطف تجربه‌ی قبلی بنیانگذارانشان و افزایش لیست مخاطبینی که با آنها در تماس هستند و چشم‌انداز گسترده‌تر،  بهتر از کار قبلی است. اگر در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی اولین کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید در طولانی‌مدت می‌توانید کسب و کارهای بیشتری را ایجاد نمایید. در واقع با این کار می‌توانید تجربه‌ِ‌ی بالقوه‌ای را که می‌توانید به دست آورید به حداکثر برسانید و تعداد کسب و کارهایی را که می‌توانید ایجاد کنید تا حد زیادی افزایش دهید.
هیچ یک از این دلایل بدین معنی نیست که فقط در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی می‌توانید کسب و کار ایجاد کنید. کارآفرینانی که سن بیشتری دارند معمولا تجربه و توانایی بیشتری برای تصمیم‌گیری دارند و تا حد زیادی قادرند کسب و کارهای کارآمدی راه بیندازند. با این حال مزیتی که دوران جوانی دارد باعث می‌شود این مرحله از زندگی زمان بسیار استراتژیکی برای شروع یک کسب و کار باشد.
اگر در این سنین قرار دارید و اندیشه‌ی کارآفرینی بارها و بارها به ذهنتان خطور کرده است، تحقیق و بررسی را شروع کنید و ایده‌های خود را کشف نمایید و انرژی جوانی خود را در راه آغاز یک کسب و کار جدید صرف کنید.

 

 

منبع:

خلاقیت

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی