تبلیغ شماره 1

چه پولدار باشیم و چه در تنگنای مالی قرار داشته باشیم نمی توانیم منکر این واقعیت که پول نقش خیلی مهمی در کیفیت زندگی ما دارد، شویم و شاید شما هم این موضوع رو بارها شنیده باشید که بعضی افراد می گویند:" ما صبح تا شب مشغول کاریم ولی باز هم یک جاهایی کم می آوریم." 

در کنار تورم و هزینه های بالای زندگی، این شیوه مدیریت مالی هست که باعث بهره وری درآمد بالا می شود.

در این مطلب به عادات مالی زنان موفق که در سرتاسر جهان زندگی می کنند، اشاره شده است.

 

۱– مسئولیت هزینه هایشان رو به عهده می گیرند.

زنان موفق شیوه کسب درآمد منحصر به فرد خودشون رو دارند و از کسی پول تو جیبی دریافت نمی کنند. علاوه بر این همیشه نیم نگاهی به تعادل هزینه ها و درآمدشون دارند و مسئولانه رفتار می کنند و این را وظیفه خودشان میدانند که بر هزینه هایشان نظارت داشته باشند.


۲ – برای هزینه ها بودجه معینی رو در نظر می گیرند.
زنان موفق برای هزینه ها مقدار خاصی رو در نظر می گیرند و بی رویه خرج نمی کنند. فرقی ندارد که پولدار باشند یا نه، آنها می دانند که مدیریت هزینه ها خیلی اهمیت دارد. فرقی نمی کند چند تا صفر تو حساب بانکی یشان وجود دارد آنها همیشه هزینه ها رو الویت بندی می کنند و ولخرجی بیش از حد نمیکنند.


۳ – سلامت مالی خیلی خیلی برایشان اهمیت دارد.
سلامت مالی به این معناست که روی هزینه ها کنترل داشته باشیم و برای آنها الویت بندی داشته باشیم. برای زنهای موفق اهمیت دارد که هزینه هایی که انجام می شود برای کوتاه مدت نباشد، مثلا به جای یه ریخت و پاش بزرگ برای خرید لباس می توانند مبلغی رو به خیریه کمک کنند یا اینکه در حساب بلندمدتی پس انداز کنند.


۴ – راجع به هزینه های اضافی بهانه نمی تراشند.
زنان موفق بهانه نمی تراشند. خریدهای بی حد و حساب و بدهی های آخر ماه رو گردن افسردگی و تنهایی نمی  اندازند. مقصر این هزینه های اضافی رو خودشان می دانند و سعی می کنند که بعدا جبران کنند. این زنها به اشتباه خودشان اقرار می کنند و بهانه تراشی نمی کنند.


۵ – منتظر پول تو جیبی از کسی نیستند.
آنها منتظر نمی مانند تا کسی نیازهایشان رو برآورده کند. این فرد می تواند والدین یا  همسر باشند. استقلال مالی به شما در رابطه قدرت می دهد و وابستگی شما رو به افراد کم میکند. زنهای موفق می دانند که اتکای مالی باعث می شود برای تصمیم ها وابسته به دیگران باشند و منتظر تایید آنها بمانند. آنها می دانند چطور از مهارتهایشان استفاده کنند تا درآمد خودشان را داشته باشند و از خودشان در هر شرایطی مواظبت کنند.


۶ – برای خود اهداف مالی در نظر می گیرند.
زن های موفق هیچ کاری رو بدون برنامه ریزی انجام نمی دهند. آنها میدانند که فرستادن انرژی مثبت کافی نیست بلکه باید دست به کار بشوند و آستین ها را بالا بزنند. آنها برای خودشان هدف گذاری می کنند و برای رسیدن به نقطه دلخواه تلاش می کنند و تا وقتی به هدفشان نرسیدند دست از تلاش بر نمی دارند.


۷ – به "کارما" معتقدند.
«هر چه بکاری همان درو خواهی کرد.» زنان موفق افراد بخشنده ای هستند. آنها می دانند که هر عملی عکس العملی دارد و از کمک کردن به دیگران دریغ نمی کنند. کمک به دیگران رو هزینه نمی دانند بلکه این کار را راهی برای رسیدن به رضایت قلبی و بهتر کردن جهان برای زندگی کردن می دانند.

 

 

منبع:

خلاقیت

بانو

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی