تبلیغ شماره 1

فریلنسرها کسانی هستند که بدون وابستگی به یک مجموعه یا یک شرکت دولتی یا خصوصی به صورت تخصصی کار می‌کنند. در واقع فریلنسرها خدمات تخصصی خود را بر مبنای اصول یا قوانین کسب و کار فردی خود می‌فروشند.

برای مردم، نام فریلنسر در حوزه کسب و کار کمی سخت و ناملموس است؛ چرا که فکر می‌کنند این دسته از افراد در زمان‌های خاصی مشغول به کار هستند. همچنین مردم این تصور را دارند که فریلنسرها هیچ‌گاه به طور دائم روی یک پروژه کار نمی‌کنند و همیشه در حال تغییر پروژه هستند. خیلی از افراد با کار در خارج از منزل می‌توانند درآمد بالایی داشته باشند؛ اما فریلنسرها هم این شانس را دارند که با ماندن در خانه و کنار خانواده، درآمدی شبیه به این دسته از افراد داشته باشند. طبق گزارشات و آمارهای رسمی از وب‌سایت‌های معتبر، می‌توان دریافت که برخی از فریلنسرها حتی درآمد ۶ هزار دلاری هم داشته‌اند.

 
 
فریلنسر یا دورکار کیست؟
یک «فریلنسر» یا «دورکار» به طور رسمی و تمام وقت، برای شرکت یا سازمان خاصی کار نمی کند، اما از سوی سازمان های مختلف برای انجام یک سری کار های مشخص و پروژه ای به کار گرفته می شود. برای مثال، مجله ای را در نظر بگیرید که یک تیم ویراستاری در اختیار دارد، این تیم از نویسندگان فریلنسر برای نوشتن مطالب خود استفاده خواهد کرد. به طور کلی، یک شخص دورکار به طور مستقل فعالیت کرده و به طور معمول، مشتریان و دستمزد ثابتی ندارد.
امروزه حتی افراد حرفه ای مثل وکلا، مدیران عامل و مشاوران نیز به صورت مستقل به فعالیت می پردازند. دلایل متعددی ازجمله تغییر شرایط اقتصادی، نارضایتی کارمندان، کوچک سازی محیط های کار و کاهش تردد وسایل نقلیه باعث شده کسب و کار های مستقل و فریلنسینگ نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته باشند.
 
مزایای فریلنسینگ
سریعا می توان شروع به کار کرد. تا زمانی که از مهارت های خود به خوبی آگاه باشید، کار شما به محض پیدا کردن مشتری آغاز خواهد شد. شروع کار آسان است: شما از همین الان هم می توانید کار خود را آغاز کنید. شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی مثل LinkedIn و سایر وب سایت ها، مشتریان خود را پیدا کنید. تقاضا برای فریلنسر ها زیاد است. با وجود اینکه بازار فریلنسر ها رقابتی است، تقاضا برای آنها زیاد است، به همین علت، فریلنسر های قابل اعتماد در حال رشد هستند. بسیاری از سازمان ها، به جای کارمند، از فریلنسر ها استفاده می کنند.

تهیه جدول زمان بندی: شما می توانید خودتان زمان و محل انجام کار های تان را برنامه ریزی کنید.
مشتری را خودتان انتخاب می کنید: اگرچه در شروع کار مشتریان شما را انتخاب می کنند، اما با گذشت زمان و پیشرفت کاری تان، این قدرت را خواهید داشت که مشتریان تان را انتخاب کنید و حتی در صورت عدم رضایت، با آنها قطع همکاری کنید.
کارتان را آنطور که صلاح می دانید انجام خواهید داد: با وجود اینکه کار برای شخص دیگری است، اما شما می توانید به سلیقه و روش خود آن را انجام دهید.
 
معایب فریلنسینگ
پیدا کردن مشتری می تواند وقت گیر باشد: گاهی اوقات ممکن است پیدا کردن مشتری کافی برای شروع کار زمان بر بوده و برای مدتی بیکار باشید.
کار شما ممکن است فاقد نظم و قاعده باشد: تمام فریلنسر ها در کار خود دچار فراز و نشیب هایی خواهند شد. شما باید زمانی را برای استراحت در نظر گرفته و بعد از آن خود را برای انجام کار آماده کنید. شما باید طوری زمان بندی کنید که با وجود حجم زیاد کار، آنها را به موقع به مشتریان تحویل دهید.
اداره چند مشتری و پروژه به صورت همزمان کار آسانی نیست: با وجود اینکه عده ای از پس فشردگی و حجم کار ها بر می آیند، برای عده ای این کار بسیار سخت بوده و نمی توانند کار ها را به موقع به مشتری تحویل دهند. به این ترتیب، افراد دورکار باید مدیریت زمان قوی داشته باشند. در ابتدای کار، ممکن است دستمزد کمی عاید شما شود. به خصوص با وضعیت اقتصادی امروز جامعه، بسیاری تصور می کنند که فریلنسر های تازه کار نباید دستمزد زیادی بگیرند. به همین دلیل افراد دورکار باید سعی کنند با مشتریان منصف همکاری کنند تا دستمزدی که لیاقت آن را دارند به دست بیاورند.
 
چطور می توان یک فریلنسر موفق بود؟
یکی از برداشت های اشتباه در مورد دورکاری این است که اغلب تصور می شود با نشستن داخل خانه، کار خود به خود به سمت آنها خواهد آمد، اما واقعیت چیز دیگری است، در این شیوه، پیدا کردن کار اصلا ساده نیست. با این حال، راهکار هایی وجود دارد که با پیروی از آنها می توان تبدیل به یک فریلنسر موفق شد.

۱- چارچوب خود را مشخص کنید
باوجود اینکه یک فریلنسر در قید و بند و قوانین خاص یک مجموعه قرار ندارد و تحت نظر مدیر مستقیم نیست، اما برای موفقیت در حرفه تخصصی خود لازم است که مرزی بین زندگی کاری و زندگی غیرکاری خود ایجاد کند؛ اصول کارکردن صحیح را بیاموزد و آنها را اجرایی کند.

۲- شب ها بخوابید، روزها کار کنید!
 اکثر فریلنسرها تمایل دارند شب ها کار کنند و روزها بخوابند. در نگاه اول شاید ایرادی به این موضوع وارد نباشد به ویژه اینکه فریلنسرها تحت قوانین خاصی نیستند و هرطور که مایل هستند کار می کنند. اما از آنجا که جامعه کارفرمایان شروع کارشان از ابتدای صبح است ما به عنوان فریلنسر بهتر است بپذیریم که کارفرمایان بیشتر تمایل دارند در ساعات اداری کار خود را تحویل بگیرند و با فریلنسر در ارتباط باشند.

۳- نام خود را بر سر زبان ها بیاندازید!
مساله بسیار مهمی که می بایست به آن اشاره کرد این است که کسب و کارهای فریلنسری بیشتر وابسته به نام شخص هستند. در واقع این نام فریلنسر است که در بازار اعتبار کسب می کند و این اعتبار را تبدیل به ابزار جذب پروژه های خوب و به تبع آن تبدیل به محل جذب در آمدهای قابل قبول می کند. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم که در مسیر توسعه نام و برند شخصی خود تصمیمات درستی اتخاذ کنید و گام های درستی بردارید.

۴- نمونه کار های خود را تقویت کنید!
سعی کنید کوچکترین کارها را هم به بهترین شکل ممکن انجام دهید. با نمونه کارهای قوی مشتری را به سمت خود جذب کنید.

۵- وبسایت شخصی خود را راه اندازی کنید.
تجربه نشان داده است فریلنسرهایی که وبسایت های خوبی در اینترنت دارند و به سهولت دیده می شوند، راحت تر اعتماد کارفرما راجلب می کنند و بهتر می توانند آنها را به سمت خود جذب کنند. پیشنهاد می کنیم که اگر قصد ورود به دنیای فریلنسینگ را دارید و یا اگر در حال حاضر به عنوان فریلنسر کار می کنید حتما به فکر راه اندازی یک وبسایت شخصی و ترجیحا به نام خود باشید. پس از راه اندازی وبسایت، آن را توسعه دهید. با تولید محتوای مناسب بازدید سایت خود را افزایش دهید. نکته بسیار مهم این است که نمونه کارهای خود را در معرض دید قرار دهید. اگر بتوانید رضایت نامه هایی را که کارفرمایان قبلی به شما داده اند را در وبسایت خود قرار دهید و یا بخشی در سایت داشته باشید که نظرات کارفرمایان را با صداقت در آن نمایش دهید. این کار کمک زیادی به جذب مشتریان جدید خواهد کرد.

۶- به اصول مذاکره آشنا شوید!
قدرت شما در مذاکره می تواند پروژه های خوبی را جذب کند. همچنین بعد از جستجو از طرف کارفرمایان و دعوت به مصاحبه، یک مذاکره ضعیف از جانب شما می تواند منجر به از دست دادن یک پروژه خوب شود.

۷- استفاده از پوشش مناسب
پوشش مناسب برای یک فریلنسر امری بسیار مهم است حتما در این امر دقت کافی را داشته باشید.

۸- کارت ویزیت مناسب خود را داشته باشید.
سعی کنید همیشه همراه خودتان چند عدد کارت ویزیت شیک و ساده داشته باشید تا در زمان مناسب به کارفرما یا کسانی دهید که ممکن است با آنها جلسه داشته باشید.

 
منبع:
فرصت امروز
طراح باشی
 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی