تبلیغ شماره 1

تجارت خود را باید  با تحقیق و بررسی درباره نوع خدمات و یا کالای تولیدی، آگاهی کامل از شبکه بازار و رقیبان و درنهایت اجرای صحیح برنامه‌ها پایه‌ریزی کنید. به یاد داشته باشید، آگاهی و شناخت، رمز موفقیت است.

برای بدست آوردن این آگاهی و شناخت می توانید از سوالات زیر استفاده کنید:

رقبای من در این حرفه و کسب و کار چه کسانی خواهند بود؟ چه ویژگی هایی دارند؟

مزیت رقابتی شرکت من نسبت به شرکتهای موجود چیست؟ آیا من می‌توانم خدمت بهتری ارائه دهم؟‌

آیا من می‌توانم برای کسب و کار جدید خود با توجه به رقبا تقاضا در بازار ایجاد کنم؟ آیا من می توانم تمایز رقابتی ایجاد کنم و بازار را به سوی خودم سوق دهم؟

مشتریان من چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند؟

 محصول و خدمات من چگونه نیاز و مشکل مشتریانم را برطرف خواهد کرد؟

 چه خدمتی یا کالایی قرار است ارائه دهم؟ در کجا قرار است این کار را انجام دهم؟

 چه مهارت و تجربه‌ای برای این کار دارم؟

پاسخ به این سوالات همیشه شما را برای انجام کاری که قرار است انجام دهید آماده تر خواهد کرد و یک دور نمای کلی از کاری که انجام خواهید داد، محصولات و یا خدماتی که قرار است به مشتریان ارایه دهید، شناخت مشتریان، رقبا و بازار هدف  به شما نشان خواهد داد که می تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی برای شما باشد.

همیشه برای کاری که می کنید هدف داشته باشید. کسب و کار بدون داشتن مسیری مشخص برای درآمدزایی، کسب و کار نیست، یک سرگرمی است. بهتر است کسب و کار خود را در اندازه ای کوچک آغاز کرده و چگونگی واکنش و بازخورد مردم نسبت به آن را با دقت بررسی کنید.

هنگامی که از سطح درآمد مناسب و بالایی برخوردار شدید می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. این نقطه شروع یک  کسب و کار موفق است همچنین بهترین روش برای موفقیت در هر کسب و کاری این است که با کم شروع کنید با قدرت بفروشید و سود حاصله را در کارتان سرمایه گذاری کنید تا رشد کنید. کسانی که از این روش برای پایه گذاری کسب و کارشان استفاده می کنند بسیار موفق تر از کسانی هستند که با سرمایه زیاد شروع می کنند و به یکباره خود را درگیر و مشغول  یک کسب و کار و تجارتی که از آن اطلاع کافی و مناسب ندارند می کنند.

برای ساخت و تولید یک محصول و خدمات بهترین راه این است که  ابتدا از ساخت و تولید محصولات در مقیاس کم استفاده کنید و بازخورد و نظرات مشتریان  و همچنین جو بازار را بدست آورید تا بتوانید با دید بهتر و در مقیاس وسیع تری کار کنید اینگونه تمام سرمایه خود را به یکباره از دست نخواهید داد و می توانید نواقص و مشکلات احتمالی محصول و خدمات خود را با استفاده از بازخورد و نظرات مشتریان شناسایی کنید و برای رفع آن اقدام کنید.

تنها زمانی می توانید تولید خود را به انبوده برسانید و کسب و کار خود را رشد دهید که اطلاع کامل و کافی از شرایط بازار و همچنین مشتریانی که درآن بازار قرار دارند بدست آورده باشید در غیر اینصورت با شکست مواجه خواهید شد.

همیشه سعی کنید به آرامی رشد کنید و درست تصمیم بگیرید. بزرگ شدن سریع و آمادگی لازم نداشتن برای آن یکی از عوامل نابودی کسب و کار هاست. هیچوقت نگرانی کوچک بودن کسب و کار خود نباشید کسب و کاری که کوچک باشد اما پر سودباید به خودش افتخار کند. فقط به فکر بزرگ شدن کسب و کار و شرکت خود نباشید به فکر چیزی باشید که واقعا به آن نیاز دارید اگر خوب پیش روید مطمئن باشید به زودی رشد و پیشرفت خواهید کرد و کسب و کارتان بزرگ تر می شود. به خودتان و کارتان اعتماد داشته باشید، نخستین رمز موفقیت، خودباوری و ارزش‌های فردی است.

ازمشاغل تجاری کوچک، اما عقاید و باورهای بزرگ، فعالیت تجاری خود را آغاز کنید. معمولا مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش هر کسب و کاری، زمان آغاز آن است. بنابراین برای اجرا و آغاز طرح‌های تجاری خود باید انرژی زیادی را در ابتدای کار صرف کنید. همان‌طور که می‌دانید ماه‌های اولیه در شروع هر کسب و کاری بسیار حساس هستند، بنابراین باید صبور باشید و به تلاش خود ادامه دهید. آرام آرام، اما مطمئن گام بردارید. تجارت را با کالاهای کم‌هزینه و پرفروش آغاز کنید. ممکن است شروع کار بسیار سخت باشد، اما باید این مسیر و این دوران را با جدیت و تلاش فراوان پشت‌سر بگذارید تا به مراحل بعدی برسید. اجازه ندهید سختی‌ها و فشارهای کاری شما را از مسیر اصلی جدا کنند هیچ‌گاه خود را دست کم نگیرید، به خودتان اعتماد داشته باشید. 

ساخت یک کسب و کار موفق همچون صعود به قله است. کوه نوردان هرگز به نوک قله نگاه نمی کنند آنان ده متر اول را می بینند و وقتی به آن رسیدند به ده متر بعد می نگرند  تا در نهایت به نوک قله می رسند. ساخت یک کسب و کار موفق نیز زمان می برد باید قدرت رویارویی و مقابله با مشکلات و موانع را داشته باشید و از فرصت های پیش آمده نهایت استفاده را ببرید.

 

 

منبع:

ثروت دات کام

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی