تبلیغ شماره 1

شاید شما در حال حاضر شغلی داشته باشید و از آن کسب درآمد کنید ولی داشتن هرشغلی هم تضمین کننده کسب ثروت و رسیدن به استقلال مالی نمی باشد. میزان درآمد شما از کار و حرفه ای که در آن مشغول به فعالیت هستید در هر زمان بازتاب ارزشی است که دیگران برای کار شما قائل هستند.

یکی از مسئولیتهای های مهم شما در قبال خود و خانواده تان رسیدن به استقلال مالی است تا حدی که دیگر نگران پول نباشید، میلیونرشدن یا در کمترین حالت داشتن یک زندگی راحت و بدون دغدغه مالی آرزوی هرکسی است و هیچ کس نمی تواند ادعا کند چنین هدفی ندارد چون بیشتر نیازهای جسمی و گاهی روانی شما از طریق منابع مالی تامین می شود، اما رسیدن به منابع مالی فقط از طریق داشتن یک کار و حرفه پولساز میسر می شود که دارای یک سری تکنیک های خاصی است که افراد ثروتمند آن را در فعالیت های کاری و شغلی شان به کار گرفته اند و توانسته اند به منابع مالی عظیمی دست یابند.بنابراین  اولین قدم عملی برای رسیدن به استقلال مالی و ثروت داشتن یک کار و حرفه است.رسیدن به استقلال مالی و ثروتمند شدن بدون داشتن شغل غیرممکن است شاید الان  با خودت فکر میکنی خوب من که شغل دارم پس چرا ثروتمند نیستم؟

درسته که شما شاید در حال حاضر شغل داشته باشید  و از آن کسب درآمد کنید ولی داشتن هرشغلی هم تضمین کننده کسب ثروت و رسیدن به استقلال مالی نمی باشد. میزان درآمد شما از کار و حرفه ای که در آن مشغول به فعالیت هستید  در هر زمان بازتاب ارزشی است که دیگران برای کار شما قائل هستند.

آیا تا بحال از خودتان این سوال را پرسیدید که کار و حرفه ای که در آن مشغول هستید و طریق آن پول بدست می آورید، شما را در آینده ثروتمند خواهد کرد؟

 آیا این کار و حرفه ی که شما دارید قابلیت رشد،پیشرفت و بزرگ شدن را دارد؟

کمی با خود فکر کنید و صادقانه به این سوال پاسخ دهید اگر واقعا جواب شما به این سوال منفی باشد مطمعن باشید هرگز به ثروت و استقلال مالی نخواهید رسید و همیشه در زندگی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم خواهید کرد.اگر واقعا خواهان ثروت و زندگی مرفه هستید باید بدنبال کاری باشید که این قابلیت ها را داشته باشد .

ممکن است شما خواسته ها و آرزوهایی داشته باشید که بر خلاف شغل فعلی شما باشد و فرصت هایی را که جهان کائنات برای رسیدن به اهداف و آرزوهایتان در اختیار شما قرار می دهد تنها با تغییر شغلتان امکان پذیر باشد. به این نکته توجه کنید که موفق شدن در کاری که دوست ندارید امکان ندارد هرانسان شاغلی بیش از یک سوم عمرش را در محل کارش می گذراند چگونه ممکن است فردی به شغل و کاری که انجام میدهد علاقه مند نباشد و  بتواند موفق و ثروتمند شود.انسان ها  به دلیل ترس به کمتر ازآنچه چیزی که واقعا  استحقاقش را دارند رضایت می دهند و در شغلی و کاری که مورد علاقه شان  نیست باقی می مانند .

من به شخصه افراد زیادی را دیده ام که از کاری که دارند و انجام می دهند اصلا رضایت ندارند و همیشه از آن گله می کنند و مینالند ولی حاضر نیستند آن را ترک کنند و بدنبال علایق و به کاری که دوست دارند بپردازند یکی از دلایلی که این افراد در کاری که از آن رضایت ندارند و از آن لذت نمیبرند باقی می مانند این است که ذهن آنها به این کار و این سطح از درآمد راضی شده و عادت کرده است  و آن را منطقه امن خودش می داند و خارج شدن از این کار یعنی خارج شدن از این منطقه امن که برای ذهن ناخوشایند و دردناک است بنابراین ذهن در مقابل این تغییر از خودش مقاومت نشان خواهد داد. . اصولا وقتی ما در مورد شرایط موجود شکایت و گله داشته باشیم یعنی باور داریم شرایط بهتری وجود دارد چیز بهتری هست که ما آن را ترجیح میدهیم اما متاسفانه برای به دست آوردنش حاضر نیستیم اقدامی انجام دهیم.


اگر باور نداشتید که چیز بهتری وجود دارد مثل پول بیشتر،درآمد بالاتر و شغل مناسب تر دلیلی هم برای شکایت وجود نداشت. بنابراین شما یک تصویر ذهنی بهتری از اون شرایطی که در موردش شکایت دارید رو در ذهن تان سراغ دارید که ترجیحش میدید اما مایل نیستید برای به دست آوردنش ریسک کنید. و از منطقه امن تان خودتون خارج شوید. ما پول و درآمد بیشتر می‌خواهیم ولی نمی‌خواهیم از دایره امن خود خارج شویم. نمی‌خواهیم خطر کنیم و جلو برویم. نمی‌خواهیم توانایی خود را امتحان کنیم و به سوی ناشناخته حرکت کنیم. ترس از ناشناخته‌ها باعث می‌شود افراد نتوانند از فرصت‌ها استفاده کرده و در موقعیت‌هایی که چندان خوشایندشان نیست باقی می مانند و هر موقع که صحبت از تغییر پیش می‌آید، مردم به گفتن چه پیش خواهد آمد می‌افتند و ترس و نگرانی سراسر وجود آنان را فرار خواهد گرفت و با خود  فکر می‌کنند موقعیتی که الان دارند بهتر است و به همین خاطر همه ایده‌ها و افکار تازه برای تغییر را در ذهنشان می کشند و دفن می‌کنند و فکر می کنند باید همین جایی که هستند(منطقه امن) باقی بمانند. اما باید بدانید ترس از ناشناخته‌ها یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد را از ایجاد هر نوع تغییر مثبت در زندگی باز می‌دارد.  مانند کارمندی که ۲۰ سال ازحقوق و کار خود ناراضی است ولی همچنان در این کارباقی می ماند تا در نهایت در این کار بازنشسته  می شود.

هیچ چیزی تلخ تر و ناراحت کننده تر از این نیست که یه عمر در کاری که با روحیه و شخصیت تو سازگار نیست و دوستش نداری باقی بمانی فقط به خاطر اینکه شجاعت ترکش را نداری .شما تا زمانی که در شغل فعلیتان باقی بمانید نمی توانید فرصت ها را تشخیص دهید زیرا در موقعیت فعلیتان حبس شده اید. اگر همین الان درگیر کاری هستید و احساس می کنید ارزش وقتی که صرف می کنید را ندارند، بدون معطلی رهایش کنید.

پس اگر واقعا خواهان رسیدن به ثروت و استقلال مالی هستید در مورد کار و حرفه ای که دارید و از آن درآمد کسب میکنید بیشتر دقت کنید و ببینید آیا این کار و حرفه واقعا می تواند شما را در آینده ثروتمند کند.

 

 

منبع:

ثروت دات کام

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی