تبلیغ شماره 1

 یکی دیگر از عوامل مهم موفقیت در زندگی و کسب ثروت مدیریت زمان است یعنی اینکه شما بتوانید از زمانی که دارید بهترین استفاده  و بهره وری را کنید متاسفانه یکی از بیشترین بهانه هایی که اغلب افراد برای  عدم موفقیت خود می دانند نداشتن زمان کافی است شاید شما  هم از این دسته افراد باشید و یا اینکه با اینگونه افراد برخورد داشته اید.

 

بطور مثال اگر زمان کافی در اختیار داشتم حتما در کنکور رتبه تک رقمی بدست می آوردم اما واقعیت این است که این فقط یه بهانه است زیرا برای شما و کسی که موفق شده است رتبه تک رقمی کنکور را بدست بیاورد دقیقا یک زمان مساوی وجود داشته اما تفاوت عمده ای که بین شما و کسی که در کنکور موفق شده است نحوی استفاده از زمانی بوده که در اختیارشما قرا داشته است فرد موفق از زمانی که در اختیارش قرار داشته بهترین استفاده را کرده است و با برنامه ریزی و تلاش توانسته به این موفقیت دست پیدا کند در واقع  افراد با انداختن تقصیر به گردن زمان و نداشتن وقت کافی، خود را از گزند انتقاد خود و دیگران حفظ می کنند و اینگونه خود را تبرئه می کنند. خودتان را اسیر این گونه بهانه های واهی نکنید واقعیت این است که شما همیشه زمان کافی را در اخیتار خواهید داشت در صورتی که مدیریت زمان داشته باشید و از زمان تان درست استفاده کنید.شما می توانید به جای تلف کردن وقت تان با کارهای بی فایده که هیچگونه سود و منفعتی برای شما ندارند با شناسایی و انجام کارهای مهم و با ارزش از وقت تان بیشترین استفاده را ببرید.

      در همین باره بخوانید:

در دنیای امروز که هر ثانیه اختراعات و اکتشافات جدید رخ می دهد و خبر تازه امروز یک خبر قدیمی برای فردا محسوب می شود زمان بسیار مهم تلقی می شود ما باید با استفاده از تمامی امکانات خود با زمان پیش برویم نه اینکه در مقابل آن قرار بگیریم زمان چیزی نیست که در کنترل بشر باشد بنابراین شما باید سعی کنید از آن به نفع خودتان استفاده کنید. اگر همیشه به دنبال بدنبال یافتن زمان کامل و رسیدن شرایط مناسب باشید به شما قول می دهم که هیچوقت قدم از قدم بر نخواهید داشت و هیچگونه تغییری در زندگی شما رخ نخواهد داد. اما اگر واقعا بدنبال تغییر در زندگی و کسب موفقیت و ثروت هستید باید از همین الان مدیریت زمان را شروع کنید.

باید دقیقا بدانید که در طی روز وقت خود را صرف چه کارهایی می کنید آیا بدنبال رسیدن به اهداف تان هستید و با برنامه ریزی پیش می روید و یا فقط با انجام کار های بیهوده و تکراری روزگار می گذرانید. مدیریت زمان به شما کمک می کند که کارهایی که بیشترین سود  و منفعت را برای شما دارند و به رسیدن شما به اهداف تان کمک می کنند را شناسایی کنید و با برنامه ریزی صحیح و انجام آنها سریع تر پیشرفت کنید و بازدهی خود را چندین برابر کنید  همچنین این عامل به شما کمک می کند فعالیت هایی که سودی برای شما ندارند و یا کم ارزش هستند و مواردی که وقت شما را بیهوده می گیرند را شناسایی و حذف کنید.

اما یک واقعیت مهمی که وجود دارد این است که باز هم با مدیریت زمان نمی توان همه کارها را به موقع و سر وقت انجام داد اما همیشه برای انجام مهم ترین فعالیت هایی که بیشترین سود را برای شما دارند همیشه وقت و زمان کافی وجود دارد.

 

همیشه کارهای خود را اولویت بندی کنید و از کارهایی که بیشترین اولویت را دارند شروع کنید.

 

بطور کلی فعالیت های ما به 4 دسته تقسیم می شوند:

فعالیت های ضروری که حتما باید سر وقت و توسط خودمان انجام شوند.
فعالیت های مهم که باید انجام شوند اما الزام نیست که حتما سر وقت معینی انجام شوند.
فعالیت های کم ارزش که انجاد دادن و یا ندادن آنها تاثیری در زندگی شما ندارد و می شود به دیگران نیز آنها را محول کرد.
فعالیت های که باید حتما حذف شوند: فعالیت هایی هستند که انجام آنها نه تنها سودی برای شما ندارد حتی برعکس انجام آنها می تواند به شما ضرر برساند.
شما می توانید با استفاده از قانون پارتو از میزان اهمیت فعالیت های خود با خبر بشوید بر طبق این قانون ?? درصد از کارها و فعالیت های شما فقط ?? درصد نتیجه و بازدهی برای شما دارند اما ?? درصد از کارها و فعالیت های شما ?? درصد برای شما نتیجه و سود دارند بنابراین شما با شناسایی آن ?? درصد از فعالیت های خود که ?? درصد برای شما سود و نتیجه دارند و اختصاص زمان کافی به انجام آنها می توانید به سرعت پیشرفت کنید و همچنین زمان خود را نیز مدیریت کنید.

 

یک نکته بسیار مهم در مدیریت زمان که باید بدانید این است که  همیشه قبل از انجام هر کاری این سوالات را از خود بپرسید:

آیا این کار یا فعالیت با اهداف من همخوانی دارد؟

میزان اهمیت این کار چقدر است؟

این سوالات به شما کمک می کند که کارها و فعالیت های خود را بسنجید و همچنین مشخص می کند که اولا این کار به رسیدن شما به هدفی که دارید کمک می کند یا خیر دوما این کار و فعالیت در کدام گروه از جدول اولویت بندی ما قرار می گیرد پس اگر فعالیت یا کاری که قرار است شما انجام دهید به هدف شما کمکی نمی کند و در جدول اولویت بندی  در گروهای سوم و چهارم قرار می گیرد باید از انجام آن خودداری کنید.

پس اگر واقعا خواستار کسب موفقیت و ثروت در زندگی خود هستید زمان خود را به درستی مدیریت کنید و با برنامه ریزی و اولویت بندی کارها همیشه زمان کافی را برای انجام مهم ترین فعالیت هایی که بیشترین سود و نتیجه ممکن را برای شما دارند را ایجاد کنید تا بتوانید بیشترین میزان بازدهی ممکن را بدست آورید.

 

 

منبع:

ثروت دات کام

 

  در صورت علاقه مقاله زیر را مطالعه کنید:                                                                                                                                                      

  •     چگونه برای روز مبادای خود برنامه ریزی مالی کنیم؟                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی