تبلیغ شماره 1

شاید در ابتدا ورود به دنیای کار کمی ترسناک به نظر برسد؛ به ویژه اگر در جست‌وجوی کار باشید. شاید اصلا ندانید که باید از کجا شروع کنید و چه نوع کاری به دردتان می‌خورد. شاید با توجه به موقعیت فعلی‌تان بدانید که باید در چه جهتی گام بردارید، و شاید هم اصلا نتایجی را که می‌خواستید به دست نیاورده باشید.

 

در هر صورت، این نکات به شما کمک می‌کنید تا شغلی انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید:


مطمئن شوید که در فضای مجازی به شکلی فعال حضور دارید.
در این دوره و زمانه همه چیز در فضای مجازی ثبت می‌شود. از پروفایل‌های شبکه اجتماعی‌تان گرفته تا صندوق پست الکترونیک. همه آنها اثری از خود به جا می‌گذارند. فقط کافی است شخصی اسم شما را در گوگل جست‌وجو کند تا اطلاعاتی در موردتان به دست بیاورد. اگر حریم شخصی خود را به خوبی حفظ نکنید، اطلاعاتی از شما برملا می‌شود که شاید نخواهید کسی از آنها اطلاع داشته باشد. بنابراین بهتر است پروفایل شبکه اجتماعی خود را سروسامان دهید و مطمئن شوید که وجهه خوبی در آنجا دارید. شاید بدترین اتفاق ممکن این باشد که به دنبال شغلی کاملا جدی باشید و مدیر آن شرکت در اینترنت با عکس نامناسبی از شما مواجه شود!


شغلی را در نظر بگیرید که با شخصیت شما همخوانی داشته باشد.
به سختی می‌توان پیش‌بینی کرد که چه مسیر شغلی‌ای برایتان مناسب است. گاهی باید بر اساس ویژگی‌های شخصیتی‌تان به دنبال شغلی بگردید که با روحیاتتان همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، افرادی که روحیه مراقبت‌کننده دارند، می‌توانند در زمینه‌هایی مانند پرستاری مشغول به کار شوند. بسیاری از مشاغل همواره حالتی آموزشی دارند و به شما کمک می‌کنند تا در هنگام تحصیل نیز زندگی حرفه‌ای و کاری خود را شروع کنید.


رزومه‌ای به‌روز داشته باشید‌.
بسیار مهم است که قبل از شروع به درخواست کار مطمئن شوید که رزومه‌ای مناسب و به‌روز دارید. سپس می‌توانید آن را از طریق ای‌میل برای شرکت‌ها ارسال کنید یا به صورت چاپ‌شده به بخش منابع انسانی تحویل دهید. تمام تجربیاتی را که داشته‌اید و نتایجی که در آزمون‌ها و دانشگاه کسب کرده‌اید باید در رزومه خود بگنجانید. به این شکل شما مطمئن خواهید بود که حتی اگر در جلسه مصاحبه نکته‌ای را از قلم انداختید، کارفرما می‌تواند آن را در رزومه شما مشاهده کند.


در جلسه مصاحبه کاری، لباس مناسب بپوشید.
این موضوع که مردم بر اساس چند ثانیه نخست دیدار با هرکسی در مورد او قضاوت می‌کنند، موضوع ناراحت‌کننده‌ای است. و بخش عمده‌ای از این داوری بر اساس چهره و نوع پوشش افراد صورت می‌گیرد. البته این دلیل نمی‌شود که هزینه گزافی را برای لباس بپردازید. اما فقط مطمئن شوید که لباسی مناسب به تن دارید. شاید اولین تاثیری که روی شخص مقابل می‌گذارید، تنها شانسی باشد که دارید. پس از آن استفاده کنید.


به اندازه کافی تحقیق کنید.
در نهایت، زمانی که تصمیم گرفتید می‌خواهید کجا کار کنید و حتی قرار جلسه مصاحبه را نیز گذاشتید، بسیار ضروری است که به اندازه کافی پرس‌وجو کنید. اگر با بهترین اطلاعات ممکن در جلسه مصاحبه حضور پیدا کنید، می‌توانید تاثیر خوبی روی فرد مقابل بگذارید. دانستن نکاتی در مورد آن شرکت و سمتی که می‌خواهید داشته باشید، باعث می‌شود نسبت به دیگر داوطلبان متمایز باشید. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که تا می‌توانید در فضای مجازی در مورد آن شرکت اطلاعات به دست آورید. این بهترین کاری است که می‌توانید برای تحت تاثیر قرار‌دادن مصاحبه‌کننده انجام دهید.

 

 

منبع:

خلاقیت

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی