تبلیغ شماره 1

پیش از آنکه فرآیند سرمایه گذاری خود را آغاز کنید، باید از پاسخ دقیق هشت پرسش زیر آگاهی داشته باشید:   1- اهداف مالی من چیست؟ نخستین گام در فرآیند سرمایه گذاری موفق تعیین دقیق اهداف است. باید زندگی خود را مرور کنید، انگیزه هایتان را شناسایی نمایید و آنگاه اهداف را به صورت دقیق و قابل اندازگیری فهرست نمایید. سعی کنید اهداف ...

 

پیش از آنکه فرآیند سرمایه گذاری خود را آغاز کنید، باید از پاسخ دقیق هشت پرسش زیر آگاهی داشته باشید:

 

۱- اهداف مالی من چیست؟
نخستین گام در فرآیند سرمایه گذاری موفق تعیین دقیق اهداف است. باید زندگی خود را مرور کنید، انگیزه هایتان را شناسایی نمایید و آنگاه اهداف را به صورت دقیق و قابل اندازگیری فهرست نمایید. سعی کنید اهداف خود را بنویسید تا در آینده بتوانید روی آنها متمرکز باقی بمانید.

 

۲- ریسک پذیری من چه میزان است؟
در گام بعدی میزان ریسکپذیری خود را تعیین کنید. این مساله به موارد گوناگونی از جمله شرایط زندگی، میزان سرمایه، روحیات و اهداف شما بستگی دارد. با تعیین میزان ریسک پذیری، بازارهایی را که برای حضور شما مناسب هستند شناسایی خواهید کرد. اگر ریسک پذیری بالایی دارید میتوانید در بازارهایی چون سهام مشارکت کنید. در مقابل اگر ریسک پذیری شما پایین است، سعی کنید سرمایه گذاری خود را از طریق اوراق مشارکت و یا حساب های بانکی انجام دهید.

 

۳- آیا آمادگی و صبر لازم برای دستیابی به سود را دارم؟
دستیابی به سود مناسب نیاز به صبر و حوصله بسیاری دارد. سرمایه گذارانی که با عجله قصد دارند سود زیادی را در زمانی کوتاه به دست آورند، اغلب در نوسانات بازار دچار هیجان شده و متحمل زیان می شود. برای آغاز سرمایه گذاری باید میزان صبر خود را ارزیابی کنید. اگر احساس عجله می کنید، دست نگاه دارید و تا زمان آمادگی کامل سرمایه گذاری را آغاز نکنید.

 

۴- از آنچه می خواهم خریداری کنم چه شناختی دارم؟
شناخت از بازار مورد نظر و زمینه خاصی که برای سرمایه گذاری مدنظر دارید نیز از جمله موارد ضروری در آغاز راه است. البته این مساله اغلب بدیهی به نظر می رسد، اما همین نکته به ظاهر آشکار، از سوی بسیاری افراد نایده گرفته می شود. آنها بدون شناخت کافی قدم در مسیر سرمایه گذاری می گذارند و نتیجه چنین اقدامی طبیعتا شکست و زیان است.

 

۵- چشم انداز آتی چیست؟
یکی از نتایج اصلی ارزیابی شرایط کلان و موقعیت بازار هدف این است که ارزیابی شما از چشم انداز آتی ارتقا می یابد. شما باید قادر باشید دوره های بازار را به خوبی شناسایی کنید و با علم به شرایط موجود فرآیند سرمایه گذاری را آغاز نمایید. بدون چنین چشم اندازی امکان ارزیابی اقدامات و تناسب آنها با اهداف تعیین شده میسر نمی شود.

 

۶- قیمت خرید مناسب است؟
عامل دیگر در خرید کالاهای سرمایه ای قیمت آنها است. باید از نوسانات فصلی و میان مدت آگاهی داشته باشید و با تسلط بر چند و چون بازار اقدام به خرید سهام مورد نظر در مناسب ترین قیمت نمایید. اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، میتوانید از مشاوره متخصصان مالی و فعالان باتجربه بازار استفاده نمایید.

 

۷٫ هزینه های سرمایه گذاری چیست؟
نکته دیگر در مسیر سرمایه گذاری توجه به هزینه های آن است. به طور مثال برای حضور در بازار سهام نرخ کارمزد، مالیات و دیگر عوارض مرتبط را شناسایی کنید. این مساله در مورد سایر بازارها نیز به صورت مشابه صادق است. با این کار سود مورد نیاز برای تحقق اهداف تعیین شده مشخص خواهد شد. ضمن این که سطح فشار بر بازار در شرایط دشوار نیز بر شما آشکار می شود.

 

۸- چرا آن را میخرم؟
در نهایت، اگر پاسخ این سوال که چرا اقدام به خرید سهم یا کالایی خاص کردهاید را نمیدانید، بهتر است از خرید منصرف شوید.

 

 

منبع:

معیشت

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی