تبلیغ شماره 1

بازنشستگی به اندازه کافی سخت است، نیازی به پیچیده‌تر کردن آن نیست. آماده‌سازی برای بازنشستگی امری دلهره‌آور است و افراد بسیاری حتی از ایده برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی هراس دارند. اگرچه برنامه‌ریزی برای بازنشستگی ابعاد زیادی دارد، اما نباید اجازه دهید که اهمیت این موضوع شما را از برنامه‌ریزی برای آن باز دارد.

 

بازنشستگی و سه قاعده مهم آن

 

 

سه قاعده بازنشستگی که در اینجا مطرح می‌شود همه ابعاد برنامه بازنشستگی شما را پوشش نمی‌دهد؛ اما مفاهیم کلیدی آن که در شرایط متفاوت کاربرد خواهد داشت، معرفی خواهد شد. با رعایت این قوانین شما در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت تا با راحتی بیشتری بازنشسته شوید و در سال‌های طلایی خود احساس امنیت کنید.

 

قاعده اول؛ قبل از هر چیز به فکر بازنشستگی خود باشید

چالشی که بسیاری از افراد در شرف بازنشستگی با آن روبرو هستند، چگونگی ایجاد تعادل میان اولویت‌های تجاری خود است. پس‌انداز پول در سال‌های جوانی برای دوران چند دهه‌ای بازنشستگی، زمانی که شما به شدت نیازمند هستید، چندان آسان نیست. اما بهتر است نیازهای کوتاه مدت دوران جوانی خود را رها کنید تا امنیت مالی دوره پس از میان‌سالی خود را از دست ندهید.

یکی از معمول‌ترین مثال‌ها زمانی است که فرزند شما وارد سن دانشگاهی می‌شود. میل شما به رفع نیاز فرزند در چنین وضعیتی با برداشت پول از حساب پس‌اندازی که به طور طبیعی برای بازنشستگی در نظر گرفته‌اید، غیرقابل انکار است. اما حتی اگر با انجام این کار، فرزند شما نیاز مالی کمتری داشته باشد، که تجربه نشان داده است همواره این‌گونه نیست، بسیار محتمل است که شما در سال‌های بازنشستگی از فرزندتان درخواست کمک مالی کنید.

رد کردن فرزند در چنین وضعیتی خودخواهانه به نظر می‌رسد؛ اما اگر این هزینه‌ای است که با پرداخت آن تفاوت میان استقلال و عدم استقلال در دوران بازنشستگی شما تعیین می‌شود، پس فرزندتان هم ترجیح می‌دهد این هزینه را امروز پرداخت کنید تا سال‌ها بعد محتاج او شوید. اگر صرفه‌جویی نکنید، دوران سختی را پیش رو خواهید داشت.

 

 

قاعده دوم؛ سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را فراموش نکنید

زمانی که شما به سن بازنشستگی نزدیک می‌شوید، دیگر نمی‌توانید منتظر سوددهی سرمایه‌گذاری‌های خود باشید. به علاوه فعالیت‌های مالی در زمانی که با محدودیت زمانی روبرو هستید، ریسک بالاتری خواهند داشت. از طرف دیگر، بسیاری از افراد زمانی که به این سن نزدیک می‌شوند، تصمیم به فروش تجارت یا سهام خود می‌گیرند. اما بسیاری از بازنشستگان زمانی که به ۲۰ سال آخر عمر خود نزدیک می‌شوند، اهمیت حفظ سهام یا تجارت خود را بیش از پیش درک می‌کنند.

 

به جای فروش همه تجارت یا سهام خود در زمان بازنشستگی، راه دیگر فروش بخشی از آن برای پوشش مخارج چند سال نخست است. این گونه قادر خواهید بود تا رشد تجارت یا سهام خود را در این دوران، زمانی که بیش از هر زمانی احتیاج مالی خواهید داشت، تضمین کنید.

پیدا کردن تعادل میان فروش یا حفظ منابع مالی خود تصمیمی شخصی است؛ اما عموما حفظ بخشی از منابع مالیتان در تضمین موفقیت درازمدت یک بازنشسته ضروری است. بنابراین منابع مالی را که در این دوران به کار شما می‌آیند از هم اکنون پیدا کنید.

 

 

قاعده سوم؛ طرح‌هایی را که به حمایت مالی شما در بازنشستگی کمک می‌کند، فراموش نکنید

حتی اگر شما تلاش بسیاری برای پس‌انداز برای این دوران داشته‌اید، باز هم طرح‌های دولتی و غیر دولتی همچون وام‌ها یا بیمه‌های گوناگون، حمایت مالی قابل توجهی را برای افرادی که یا بازنشسته‌اند یا به سن بازنشستگی نزدیک می‌شوند، فراهم می‌آورد. بنابراین منطقی است اگر زمانی را صرف این کنید که در یابید این طرح‌ها چه نیازی را از شما مرتفع می‌سازند. برای مثال بیمه‌ها به شما کمک می‌کنند تا هزینه‌های درمانی خود را پوشش دهید و همچنین گزینه‌های متعددی که در این زمینه پیش روی شما است؛ در نهایت بسیاری از هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد. هرچه بیشتر درباره این طرح‌ها بدانید، بهتر قادر خواهید بود تا از مزایای آن‌ها استفاده کنید؛ مزایایی که شما را در دوران بازنشستگی یاری خواهد کرد.

بازنشستگی غیرقابل پیش‌بینی است و برای هر فردی متفاوت است؛ اما اگر شما خود را آماده کنید، رفع این مسائل پیچیده چندان دشوار نخواهد بود. اگر قبل از هر چیز به فکر خود باشید، تمرکز خود را بر رشد منابع مالیتان بگذارید و در نهایت با طرح‌های دولتی و غیر دولتی آشنا شوید، در مسیری درست قرار گرفته‌اید که با ادامه آن، موفقیت سال‌های بازنسشتگی خود را تضمین خواهید کرد.

 

 

منبع:

صرافی سهیل

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی