تبلیغ شماره 1

اگر چرخی در دنیای بی‌انتهای اینترنت زده باشید، حتما مطالبی در مورد کاهش بدهی‌ها و پس‌ انداز کردن به چشم شما خورده است که پر از پیشنهاداتی برای کم کردن هزینه‌ها و خرج نکردن هستند. اگر فکر می‌کنید چون ناهار را از منزل برمی‌دارید و صبحانه را هم با یک بیسکوییت و چای از سر رد می‌کنید، پس حتما در حال پس انداز کردن هستید، باید بگوییم که اصلا این‌طور نیست. اگر ندانید که چرا پول پس انداز می‌کنید یا قرار است آن پول را صرف چه کاری کنید، تمام آن پول‌هایی که به خیال خود پس انداز کرده‌اید جای دیگری که فکرش را نمی‌کنید، هدر خواهد رفت و شما همچنان در همان نقطه‌ای که قبلا بوده‌اید، خواهید ماند. پس به یاد داشته باشید که تفاوت زیادی بین خرج نکردن و پس انداز کردن وجود داد.

 

در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها، کنترل اوضاع را به دست گرفته و ذره ذره پول‌هایی که جمع می‌کنید به پس‌ انداز واقعی تبدیل شوند و بتوانید برای اهداف خود روی آن حساب کنید.

اساسی‌ترین بخش یک پس انداز واقعی، این است که ببینیم نگاه شما به پول چیست و آن را چگونه می‌بینید.‌ آیا در بند دخل و خرج خود هستید؟ نه، شما ارباب پول خود هستید و به آن فرمان می‌دهید تا چگونه و در چه راهی خرج شود. این ادراک، قلب هر سیستم بودجه‌بندی موفقی را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل است که ما ابزارهای بودجه‌بندی خودکار، که فقط گزارشی بازنگرانه از خرج‌هایی که کرده‌اید را در اختیار شما قرار می‌دهد را رد می‌کنیم.

در عوض باید برای هر هزار تومانی که کسب می‌کنید، برنامه داشته باشید و بدانید که می‌خواهید با آن چه کنید. آیا آن را صرف اقساط وام خود می‌کنید؟ فکر خوبی است. آیا با آن قبض برق خود را پرداخت می‌کنید؟ این هم خوب است. ما روش «سیستم پاکتی» را پیشنهاد می‌دهیم که این روش اختصاص بوجه، رفتار خرج کردن شما را تغییر خواهد داد. یکی از ابزارهای بودجه‌بندی به این روش، YNAB است که توسط خیلی از افراد پیشنهاد شده است.

 

 

حالا برمی‌گردیم سراغ پول‌هایی که صرف خرید ناهار یا صبحانه مفصل نکردید. آیا از لحاظ مالی به این کار متعهد شده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است پس به شما آفرین می‌گوییم. حالا این پول‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلفی که در این نرم‌افزار یا حتی پاکت‌های مختلف مشخص کرده‌اید قرار داده و شاهد رشد تدریجی آن باشید.

بودجه‌بندی با این روش به شما کمک می‌کند تا در مواردی که مایل هستید هزینه‌های خود را کاهش دهید، موفق باشید. اگر دسته‌بندی «شام در رستوران» را با ۵۰ هزار تومان پر کنید، وقتی بخواهید هفته‌ای دوبار صبحانه‌ مفصل بخورید، قبل از آن حتما فکر خواهید کرد.

علاوه بر بودجه‌بندی، روش‌های خلاقانه‌ دیگری هم برای داشتن یک پس انداز واقعی وجود دارد. در مورد پول‌های ریز، ابزار Acrons به شما این امکان را می‌دهد که با گرد کردن خریدها به نزدیک‌ترین قیمت رند، پول‌های خرد خود را در یک حساب سرمایه‌گذاری قرار دهید. می‌توانید از ابزار Unsplurge هم برای اشتراک هدف‌های پس انداز خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

ترکیبی از پیگیری پول‌هایی که خرج نمی‌کنید و افزودن آن پول، به دسته‌بندی‌هایی که در یک سیستم بودجه‌بندی مناسب ایجاد کرده‌اید، باعث می‌شود پول‌های شما در مسیر هدفمندی قرار گرفته و برای هدف مشخصی پس انداز و خرج شوند.

 

 

 

  نویسنده :

الهام غایب

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی